Citat:
Ursprungligen postat av
ge-mig-godis
Jo men grejen är ju att jag inte vågar ta mig dit, kan knappt gå ut och handla längre.
Tack för ditt svar, självklart vore det bättre att vända sig till sjukvården och det kanske jag gör om jag börjar med nån RC först.
Man kan få hjälp att ta sej till en mottagning också om man har det så svårt som du har det.
Men jag kan förstå att det känns enklare att beställa något online hemma i tryggheten som dimper ner i lådan.
Tycker dock att om du väljer att köra på RC först så beställ ett mindre antal och bestäm dej för att du tar dom för att klara av att gå till läkaren.
(men nämn för guds skull inte till läkaren att du tagit nätdroger, säg att du fick 1-2 Stesolid av en vän för att klara gå dit.
Får dom veta att du handlat droger på nätet är du körd, men du måste ändå få dom att förstå hur svår din sociala fobi är, därför är det bättre att du tagit ett "riktigt" läkemedel även om dom inte gillar att man äter andras mediciner.
Men det är det bästa av två kassa alternativ i.m.o).
Testa
inte att flumma på Pyran för det kommer få alla möjliga konsekvenser och det slutar med att du sitter där med din ångest pumpande i kroppen och tom plånbok.
Jag har själv traumautlöst ångest (ej social fobi) så jag förstår verkligen hur dåligt man mår när ångesten kryper på.
Och i längden är det billigare att få på recept än att handla på dyra shoppar.
En burk Stesolid (utan att du kommit upp i högkostnadsskydd) kostar cirka 30 spänn för 25 st på 10 mg. Dessa kan du dela.
Jag har klarat mej på på såpass "lite" som 2,5 mg (alltså en 4-dels tablett).
Lika många Pyra som endast är 0,5 mg/tablett kostar bra mycket mer än så och dom flesta klarar inte att gå på endast 1 st Pyra speciellt länge.
När du väl kommit upp i högkostnadsskydd så hämtar du all medicin helt gratis. Det finns ingen shop som slår det

Dessutom har du som sagt bättre kontroll på vad du får i dej.
Tar själv som jag skrev innan Pyra och Dicla ibland, i mitt fall för sömn, och vissa tabletter/batcher är helt verkningslösa medans andra fungerar som dom skall eller något sämre.
Eftersom det är "hemmabakat" av amatörer som vill tjäna så mycket som möjligt så fuskas det så otroligt mycket inom alla droger du kan köpa på nätet. För vad skall du göra, polisanmäla dom?
I alla fall, om du bestämmer dej för att köra på Pyra så kan du maila mej här på FB för tips på en RC-shop som enligt min erfarenhet håller jämnast kvalitét av alla shoppar jag testat och som dessutom inte scammar folk.
Du kanske redan har koll på någon shop, men du är välkommen att fråga mej både om shoppar och vad som helst som du kan fundera över så svarar jag så gott jag kan.
Har några års erfarenhet av både svensk sjukvård och RC-shoppar och deras varor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mnemic0
Jag har svår ångest och social fobi. Det är den finna diagnosen jag fått av ett Stort antal läkare (Blev skickad fram och tillbaka mellan psyket och Vårdcentraler) tog mig ca 6 månader att få Sobril på recept. och tror jag hade 10 olika mediciner innan jag fick det jag behövde. Bla olika SSRI, Voxra, Atarax, diverse sömntabletter osv. Jag har väldigt svårt att rekommendera sjukvården då jag kännde mig som en försökskanin för det mesta.
Men Visst Har man turen att få träffa rätt läkare som ger dig rätt hjälp från början så håller jag med dig. Klart att man i första hand ska gå till en läkare och få det man behöver. Tyvärr funkar det inte riktigt så vad gäller mina egna erfarenheter.
Vad Gäller priser betalar jag 2-2,50 kr per pyra som innehåller 0,5 mg. Vilket blir 20 kr om dagen eller 100 kr i veckan. om du jämnför det med vad bara ett lärkar besök kostar. ja du förstår nog vad mina Sobril kosta mig i slutänden om man räknar in läkarbesöken som jag tror totalt va runt 1200 kr innan man nådde högkostnadsskyddet. Sen all medicin jag köpt innan i tron om att det skulle hjälpa kan jag väl uppskatta till 800 kr för enkelhetens skull. alltså 2000 kr innan jag hämtade ut min första ask Sobril. Rätta mig gärna om jag har fel men jag har för mig att Sobril i lägsta dos kostar bra mycket mer en 2 kr pillret.
MVH
Jag förstår att det är fruktansvärt med ångest, har själv traumautlöst ångest.
Har också valsat genom sjukvården med både bra och dåliga erfarenheter.
Nu har jag turen att ha väldigt starka och engagerade anhöriga som hjälpte mej fram i vårdträsket när jag själv inte klarade av det.
Sedan är jag själv väldigt viljestark och envis så när jag började må aningen bättre krigade jag stenhårt, och vann
Det skall inte behöva vara så, men jag sitter i dag i ett bra mycket bättre läge än om jag inte krigat (har en dödlig sjukdom jag var tvungen att hjärnopereras för två ggr bl.a).
Dels att få en dödlig sjukdom som jag nu överlevt men med grava handikapp som följd både av operationerna och olika ingrepp och dels av mina dåliga erfarenheter initialt med sjukvården så fick jag traumautlöst depression och traumautlöst panikångest.
Då jag till slut fann rätt väg genom sjukvården har jag fått hjälp både av mediciner, men också av att gå hos psykolog.
Jag har alltid varit väldigt skeptisk till psykologer osv, men nu när jag faktiskt har egen erfarenhet av det och vet hur mycket hjälp jag fick med att kontrollera min ångest så måste jag ändå rekommendera sjukvården före att mixtra hemma.
Gissar att TS skulle må bra av att initialt få gå på mediciner, t. ex benso + KBT-terapi eller liknande.
Att bara äta mediciner vare sej det kommer från doktorn eller nätet behandlar endast symptomen, men inte orsaken till dom.
Jag är i dag inte helt ångestfri, men jag kan hantera den mycket bättre när den kommer och det gör att jag inte behöver ta benso regelbundet utan endast då det är som värst.
Men det tog nästan ett år att komma ditt med både högre doser Stesolid + psykolog.
Men jag är tacksam i dag att jag till slut valde den vägen även om den var svår.
Nu låter det kanske som om jag är extremt emot att handla RC, men gör det själv = hyckleri.
Men jag menar mer att skall man inte flumma/punda på skiten utan faktiskt har riktiga problem, psykiska eller fysiska är det alltid bättre att söka vård.
Vården har så mycket mer än läkemedel att erbjuda och målet är väl att bli av med sin sjukdom oavsett vart den sitter snarare än att bara ta bort symptomen med tabletter?
Jag köper RC-droger pga sömnproblem och inte min ångestproblematik då jag har den mer eller mindre under kontroll.
Tyvärr har jag ätit insomningstabletter i många år och där ökar toleransen hur försiktig du än är.
Dessutom fick jag mycket starka mediciner (ketogan, morfin + massa andra) när jag opererades och låg inne. Många av dessa mediciner är korstoleranta vilket gjorde att mina min tolerans för mina insomningstabletter ökade sjukt mycket.
Ett tag hjälpte dom inte alls hur många jag än tog.
Min "resa" har pågått några år nu så jag har lyckats få ner toleransen (med mycket ångest under tiden), men inte till den nivå den var innan jag fick min sjukdom.
Därför använder jag RC-droger då dom också är sedativa för att dryga ut mina insomningstabletter.
Alla läkare vet att toleransen ökar i längden, men ingen läkare i Sverige (seriösa då) skriver ut mer än 1-1 1/2 tablett per natt av Stilnoct och dylika mediciner.
Då det är narkotikaklassade preparat, som även Stesolid är, så får läkare inte skriva ut hur mycket som helst av sådana preparat utan att hamna i blåsväder.
Ursäkta att det blev ett så långt inlägg, men allt bara bubblade upp när jag började tänka på vad jag själv gått igenom.
Hoppas att ni båda kommer må bra och bli ångestfria till slut.
Det önskar jag alla med reell ångest då det är fruktansvärt att leva med.
Tack och hej !