Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
Men då kan du inte värma upp stålet till över 700 grader så det börjar bli svagare.
Titta tillbaka på bilderna på bilarna, mer avkylning i en brand på sommaren kan du nog inte ha, ändå viker sig balkarna på tåget.
Mer intressant att lära sig av dessa bilder är att det står bilar där som inte har fått punktering på sina däck. Undrar vad ni drar för slutsater på detta?
Detta trots att tex framdelen på bilen brunnit och är mindre än 10 meter från en balk som böjt sig.
Detta borde få er inse att värmeledningen är inte så kraftig i stål.
Jag förmodar att du aldrig böjt ett armeringsjärn för hand någon gång!
Om du har ett 1 meter långt armeringsjärn, håll det i ändarna och sen värmer du mitten med en gassvets så kan jag lova dig att du inte behöver handskar på dig för att klara av att böja armeringsjärnet.
Värmeledningsförmågan är inte så bra som du tror i stål.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
Och även om en våning skulle bli tillräckligt svag för kollaps, så hur kan resterande byggnad helt tappa sin styrka?
Nu påstår ingen rapport från officiellt håll att något våningsplan har blivit tillräckligt svagt så det har kollapsat.
Det blir ju lite löjets skimmer om du skall kritisera något så kanske du skall ta reda på vad du skall kritisera! Det ser ju lite mer seriöst ut och du kommer bli tagen på mer allvar.
Infästningspunkterna i ytterdelen av husen och den inre kärna var det som brast.
Varje vångingsplan vägde mellan 2000 och 3000 ton. Eftersom du inte verkat förstått eller läst det du kritiserar så är det nog inte läge just nu att gå in på fler detaljer. Men ett tips är att du letar på en ritning på dessa hus och framför allt på hur varje våningsplan var upphängt.
Jag vet att detta inte förekommer i foliehattarnas filmer med det betyder inte att dom inte existerar.
Du får en av mig...
http://911review.org/brad.com/skydrifter/xvrj.jpg