2014-01-08, 02:47
Medlem
brotucks avatar
de får ju ta vad de får. killen väljer, och inte fanken blir det nån som är längre än han själv.
Citera
2014-01-08, 03:37
Medlem
Dom som påstår att detta inte stämmer är förmodligen under 180 cm
Citera
2014-01-08, 04:02
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Så innebär det att män har blivit allt mer maskulina? Att män blivit längre pga mer testosteron?

Kanske vi som art också har vuxit (eftersom vi är längre idag än folk på 1700-talet), utan att testosteronet eller östrogenet ändrats särskilt mycket. Och att längdskillnaden procentuellt kanske blir ganska lika då? Eller kanske längdskillnaden har blivit större också? Och vad skulle det då isf vara som påverkar det? (För åter igen har jag svårt att tro att just längd som faktor kan gå på endast ena könet, men det kan hända att det går ändå.)

du har ju svaret själv, testosteron. testosteronet är inblandat i längdtillväxten.
som art påverkas vi av många olika faktorer. miljö, tillgång på föda, typ av föda etc.
om vi pratar om könsskillnader specifikt så skapas de av sexuella preferenser som varit gynsamma för överlevnaden. kvinnor går igång på testosteronindikatorer, män på österogenindikatorer.
därför blir vi män inte hårda i byxan av en kvinna med basröst och fjun på överläppen t ex...
Citera
2014-01-08, 04:12
Medlem
Megasavantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStasi
Nej, mer hormoner sluter snarare tillväxtzoner snabbare.

Citat:
Citat:
Otillräcklig produktion av testosteron under graviditeten resulterar hos ett pojkfoster i bristfällig eller obefintlig utveckling av manligt könsorgan - penis saknas eller är mycket liten.

Om testosteronbristen uppkommer någon gång mellan födelsen och puberteten utvecklas inte pojkens manliga drag, vilket innebär att rösten inte fördjupas och skäggväxten uteblir liksom den manliga kroppsbehåringen och pubisbehåringen. Testiklarna förblir i storlek som hos ett barn. Utan testosteron får pojkarna relativ lång underkropp och långa armar och ben, eftersom testosteronet normalt gör att längdtillväxten i de långa rörbenen upphör.

Kan ju förklara varför många upplever kortare män som mer aggressiva och energiska i jämförelse med längre.
En sån som Putin är så pass mycket alfa att hans rörben växt igen och blivit kort.
Citera
2014-01-08, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megasavanten
Kan ju förklara varför många upplever kortare män som mer aggressiva och energiska i jämförelse med längre.
En sån som Putin är så pass mycket alfa att hans rörben växt igen och blivit kort.
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2008/10/07/article-0-01672E34000004B0-465_468x560.jpg
http://www.aimlesshorse.com/wp-content/uploads/2013/07/Vladimir-Putin-Hunter.jpg

Tveklöst
Citera
2014-01-08, 05:48
Medlem
Utanbildnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La-Perla
Uteslutet är det väl inte?

Jag själv är kvinna. Jag är 170 lång.
Jag har totalt haft 5 partners och dessa längder har de haft:
171, 175, 177, 178, 182.

Varför det mestadels blivit "kortare" killar?
Ingen aning faktiskt då det förmodligen varit en ren slump eftersom jag blev attraherad av personen i fråga och inte deras längd. Men nu när jag tänker efter så är jag väldigt nöjd med att ha en partner som har någorlunda samma höjd som jag då det är mer behändigt om man ska pussas och kramas eller helt enkelt bara se in i den andres ögon.

Håller med om att man ska vara ungefär lika långa.
Mitt ex är 160 och jag är själv 195.. Ett jävla massa böja sig ner/stå på tårna osv.
180+ söker jag nu.

Förövrigt så är självförtroende ALLT oavsett vad en kvinna skulle säga här ang längd.
Min korta vän på 170 får knulla utan problem och min osäkra vän med dålig hållning på 2 meter har inte sett en naken kvinna på ett tag.
Citera
2014-01-08, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Feminister påstår att kvinnor inte dras till dominans - ändå så går kvinnor i regel efter män som är längre än dom själva. Hela förhållandet och till och med sexet lär ju bli mycket mer jämställt ifall paret är fysiskt lika, ändå sätter sig kvinnor själva i en underlägsen position genom att uteslutet gå efter långa/stora killar.

Favoriserar ni kvinnor längre män pga en social konstruktion eller pga er egna instinkt som gör att ni dras till dessa?
Hur är det för män? Varför är det så få som väljer kvinnor som är längre än dem. De gånger jag sett ett par där kvinnan är längre än mannen kan räknas på ena handens fingrar. Dags för en förklaring! Varför nobbar ni män långa kvinnor?
Citera
2014-01-08, 07:37
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Hur är det för män? Varför är det så få som väljer kvinnor som är längre än dem. De gånger jag sett ett par där kvinnan är längre än mannen kan räknas på ena handens fingrar. Dags för en förklaring! Varför nobbar ni män långa kvinnor?

Det är nog snarare så att det är kvinnorna som nobbar män som är kortare än dem.

För att svara på TS fråga så finns det inget logiskt svar på denna fråga, det är reptilhjärnan som säger till kvinnorna att en lång man är mer attraktiv än en kortare man. Samma reptilhjärna som säger till en man att ett par välformade och fasta c-kupor är mer attraktivt än en "planka". Och jag talar i generella termer här såklart.

Vissa kommer med argumentet att "en lång man är tryggare och bättre att försvara sin kvinna än en kort man". Det stämmer inte med verkligheten, det är inte så att ju längre en man är, desto starkare och bättre på att slåss är han.

Nej, det sitter i reptilhjärnan och inget man kan resonera fram logiskt.
Citera
2014-01-08, 08:36
Medlem
LittlePerverts avatar
Har längd med dominans att göra?

Min syrra är galet dominant. Hon styr alla i hennes närhet och alla som råkar korsa hennes väg. Hennes karl är verkligen inte den som styr i det förhållandet. Han får snarare hålla tillbaka henne när hon blir förbannad på krogen. Ja han är längre än henne, ja han var biffig när han var yngre och sportade på elitnivå, men inte fasen behövde min syrra känna sig skyddad på något sätt. Hon är typ 165 cm, lite svårt att hitta en kortare karl då.

Jag är inte ens 160 cm. Jag har jäkligt svårt att hitta någon jämnlång kille, för att inte snacka om någon som är kortare. Då får jag nästan ragga på dvärgar. Ibland är det fysiologin som ställer till det. Jag tycker däremot att långa killar är jobbigt. Blir de uppåt 180 och däröver är det lite drygt, men blir man kär så blir man.

Sen har jag vänner som är lika långa som deras män. En kompis morsa är nog nästan 10 cm längre än karln. Så uteslutande vettefan.

Men jag kan också tänka mig att långa tjejer, som alltid varit längst bland kompisar, i skolan osv kanske kan tycka det är skönt att slippa vara längst ibland. Att de kanske känner sig lite mer feminina om de inte är ett huvud längre än sin omgivning, däribland pojkvännen. Jag har lite svårt att relatera eftersom jag alltid är kortast.

Så varför väljer män ofta kortare kvinnor`? Sårar det deras manliga ego om de är kortare?
Citera
2014-01-08, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittlePervert
...

Nu menar TS givetvis inte att kvinnan sällan är längre utan att exempelvis du med större sannolikhet skulle gå för en man som är >180 än en man som är <175. Det trodde jag var uppenbart i tråden.
Citera
2014-01-08, 12:13
Medlem
Nycticoraxs avatar
Är inte särskilt lång själv, ty jag är ju en liten fågel bara. Men de gånger jag har försökt ragga "mycket" längre kvinnor så brukar många säga att de söker någon som är minst lika lång dom dom själva, helst längre.

Fast om man har alla hästar hemma, ser bra ut och är självsäker så är det inte svårt att hitta vackra, villiga, långa tjejer
Citera
2014-01-08, 15:28
Medlem
oppositas avatar
Jag föredrar män som är lite längre än mig, men inte för mycket. Är "normallång", 163 cm och känner mig trängd om killen är för lång eller för kraftig. 10 cm längre än mig vore lagom, men avskyr att behöva ställa mig på tå för att kunna pussas på ett bra sätt.

Skulle jag möta rätt karl tror jag det är skitsamma om han vore lika lång eller kortare än mig, det är så mycket annat som spelar in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in