Citat:
Ursprungligen postat av
the_mack_attack
http://en.wikipedia.org/wiki/Limb_lengthening_methods
Du bryter bena och förlänger dem en mm per dag ungefär genom att dra ut dem medan de läker. Är rätt sjukt och säger mycket om vilket stigma det kan vara att vara kort man för vissa. Kostar dessutom runt miljonen att göra (vet ej om staten betalar för det om man är självmordsbenägen). Görs ej i Sverige vad jag vet om, däremot i Tyskland.
En miljon! Då tar det det typ 30 år innan den investeringen lönar sig.
http://illvet.se/manniskan/laanga-manniskor-tjanar-mest
Citat:
Ursprungligen postat av
Oskar.
Stämmer TS fråga verkligen?
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
mr.mengele
Sjuk fråga de flesta kvinnor är kortare än de flesta män alltså blir det ganska naturligt att mannen är längre än kvinnan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gridiot
Män är i regel längre än kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Noola
Vad menas med "lång" i sammanhanget? En man av medellängd är ca 15 centimeter längre än en kvinna av medellängd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Manul
Enligt wikipedia så är den genomsnittlige Svenske mannen 14cm längre än den genomsnittlige kvinnan. Det är med andra ord inte konstigt att de flesta kvinnor har en längre man. Det är helt enkelt inte möjligt för majoriteten för kvinnor att hitta en jämnlång man. Hur kan ni få det till en feministisk konspiration, eller till ett förtryck? Driver ni med oss eller är ni seriöst efterblivna?
Citat:
Ursprungligen postat av
SkepticalHippo
Det här är en efterbliven diskussion. Anledningen till att det finns fler förhållanden där killen är längre än tjejen är att det finns fler killar som är längre än tjejer.
Den attraherande längdskillnaden är bra mycket större än skillnaden mellan de båda könens medellängder.
Här tex kan ni läsa lite om att man mätt faktiska par, och jämfört med hur det borde sett om folk inte brydde sig.
http://glpiggy.net/2013/01/29/height-differences-between-mates-larger-than-expected/
Det är därför rimligt att anta att det faktiskt förekommande statistiska längdutbudet istället håller nere den statistiska längdskillnaden mellan par, och att den statistiska skillnaden mellan par hade varit ännu större om varje enskild individ hade kunnat välja fritt, typ via ett beställningsformulär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Barbu
Är kille men är själv helt längd-blind.
Ser jag en snygg kort tjej tänker jag ibland att det vore härligt med en nätt liten brutta.
Ibland tänker jag hur läckert det varit med en rejäl lång donna.

Får man blanda tar man så klart olika sorter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Viktim
Favoriserar ni kvinnor längre män pga en social konstruktion eller pga er egna instinkt som gör att ni dras till dessa?
Nu tillhör jag inte den gruppen som du hade önskat skulle svara på din fråga. Men om man med social konstruktion menar rosa sängöverkast, skillnader i lönekuvert och photoshoppade reklambilder etc så kan vi ganska enkelt hitta andra kontrollgrupper där vi kan se att gener som ger en längdskillnad förefaller ha gynnats utan denna form av social konstruktion. Ska vi börja med att slänga in orangotangerna som exempel?