2014-01-07, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halebaluba
Har tittat på loake...men osäker på kvaliteten där. Har även tittat på c&j chiltern, har dock ej sett de i verkligheten än... C&j chukka boot tilltalar mig mer i modellen (när jag tittar på hemsidan) men vill ej ha lädersula även om man givetvis kan sätta på en gummisula.

Loake är givetvis inte lika bra som C&J, men de är prisvärda. Jag har aldrig riktigt gillat Chukka-modellen, då jag tycker att de har en lite väl spetsig form. Men Chiltern är trevlig. Har testat dem i Snuff suede för länge sedan, och de är snygga.
Citera
2014-01-07, 13:14
Medlem
hoodogs avatar
Idag landade mina GG Harrows och ... de sitter toppenbra! Aningen tajta kanske, men det är jag övertygad om kommer bli bättre med tiden.
Senast redigerad av hoodog 2014-01-07 kl. 13:21.
Citera
2014-01-07, 14:37
Medlem
Någon som har koll på afinepairofshoes.co.uk i allmänhet och deras egen kollektion i synnerhet?

Funderar på deras Francis sko som postades här precis: https://www.facebook.com/pages/Preppy/206883047386

Någon som köpt deras skor. Ser ut som att de är gjorda av Alfred Sargent.
Citera
2014-01-07, 17:27
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Idag landade mina GG Harrows och ... de sitter toppenbra! Aningen tajta kanske, men det är jag övertygad om kommer bli bättre med tiden.

Grattis! Kul att de passade, nu väntar vi med spänning på lika fina bilder som på dina Galways
Citera
2014-01-07, 17:43
Medlem
MegaPros avatar
Konstig fråga kanske och möjligen lite off topic men jag ställer den i relation till ämnet klassiska skor. Hur som helst. Säg att man mäter att ens fot är 295 mm, hur många mm bör då skon vara på längden, generellt sätt?

Om jag förstår det rätt verkar Wikipedia tipsa om 1,5 - 2 cm men det verkar vara mycket.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shoe_size
Citera
2014-01-07, 17:43
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Jag behöver hjälp att resonera mig fram till ett klokt skoköp.

Just nu har jag två alternativ:

1. Ett par svarta C&J Connaught (subbor, men inget som syns)

2. Ett par Septième Largeur - Gustave (svart kalv) (http://www.septiemelargeur.fr/gustave---last-199-in-black-box-calf-p8100-en.html) och ett par Joffre (Snuff suede) http://www.septiemelargeur.fr/joffre--last-206-in-suede-snuf-p25850-en.html

Bägge alternativen landar runt 3k ex. frakt. SL´s rea slutar imorgon så det är snabba bud som gäller.

Har sedan tidigare: Herring Knightsbride (Dark Brown), Loake Savoy (Mahogny), Loake Chester (Tan), Herring Durham (Ginger Suede - Brouge boots).

Som ni ser så har jag harvat i budgetsegmentet, men jag vill lyfta mig ett snäpp. Vilket alternativ anser ni vara klokast utifrån vad jag har och vad jag behöver?

Tack på förhand!
Citera
2014-01-07, 17:57
Medlem
Jag skulle satsa på mockavarianten. Tycker i regel svarta skor är rätt tråkigt.
Citera
2014-01-07, 18:00
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Jag skulle satsa på mockavarianten. Tycker i regel svarta skor är rätt tråkigt.

Tanken är att om jag köper från SL, så blir det både Gustave och Joffre. Jag känner att jag är i behov av en svart sko även om färgen i sig inte är så lattjo.
Citera
2014-01-07, 21:07
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inhocsingovinci
Någon som har koll på afinepairofshoes.co.uk i allmänhet och deras egen kollektion i synnerhet?

Funderar på deras Francis sko som postades här precis: https://www.facebook.com/pages/Preppy/206883047386

Någon som köpt deras skor. Ser ut som att de är gjorda av Alfred Sargent.

AFPOS är kalas, toppenservice. Har köpt fem par från dem.

Och yes, de är tillverkade av AS till Exclusive standard. Mao vassare än C&J Benchgrade till ett lägre pris och från AFPOS inklusive lästade trä och fri frakt. Rekommenderas!
Citera
2014-01-07, 21:31
Medlem
Hur fungerar jodhpur-kängor om man har lågt insteg? Jag har hittills inte hittat några chelseas som suttit bra, de glappar alla i hälen, och skillnaden är ju inte jättestor mellan dem och jodhpurs.

AFPOS Francis var annars riktigt fin...
Citera
2014-01-07, 22:00
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Grattis! Kul att de passade, nu väntar vi med spänning på lika fina bilder som på dina Galways

Absolut, det kommer - jag lovar. Men det lär nog dröja ett tag. Det här paret åker nämligen raka vägen in i garderoben för magasinering med ett lager Reno, i väntan på varmare klimat och trevligare underlag utomhus.
Citera
2014-01-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Loake är givetvis inte lika bra som C&J, men de är prisvärda. Jag har aldrig riktigt gillat Chukka-modellen, då jag tycker att de har en lite väl spetsig form. Men Chiltern är trevlig. Har testat dem i Snuff suede för länge sedan, och de är snygga.

Var inne på grafford en sväng och kikade och jag håller faktiskt med dig. Gillade chiltern i verkligheten, fin! De andra var något för mejslade. Ska kika på Carmina och Loake också. Var kan Loake Kempton tänkas finnas i sthlm, kikade på NK och i gallerian som har Loake dock utan resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in