2014-01-07, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-it
Vi vänder på frågan.. Varför går långa män efter korta kvinnor?

För att känna sig mer manliga/maskulina (dominant), precis som tjejer föredrar längre killar för att de känner sig mer feminina (undergiven).
Citera
2014-01-07, 16:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-it
Vi vänder på frågan.. Varför går långa män efter korta kvinnor?
Det gör vi inte.
Citera
2014-01-07, 16:33
Medlem
the_mack_attacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errhhh
Jag kan inte avgöra om du skojar eller inte.
Om du inte gör det så undrar jag, av ren nyfikenhet, hur ett sådant ingrepp fungerar och om det finns nackdelar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Limb_lengthening_methods

Du bryter bena och förlänger dem en mm per dag ungefär genom att dra ut dem medan de läker. Är rätt sjukt och säger mycket om vilket stigma det kan vara att vara kort man för vissa. Kostar dessutom runt miljonen att göra (vet ej om staten betalar för det om man är självmordsbenägen). Görs ej i Sverige vad jag vet om, däremot i Tyskland.
Citera
2014-01-07, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Det kan vara tryggt att ha en stor och stark man när det blåser snålt.
lång är inte automatiskt stark?
Citera
2014-01-07, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conell
Jag lät förlänga mina lårben med 7,4cm för att samhället ser ut som det gör.

Jag gick från 173cm till 180cm lång idag.

Lång är bättre!
hahaha 173 är ju inte ens kort
Citera
2014-01-07, 16:43
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Ämnet är direkt kopplat till feminism. Om nu inte kvinnor söker efter en ledare, utan allt är en social konstruktion, varför går då tjejer uteslutet efter långa killar?
Det stämmer ju inte, vilket redan har visats i tråden. Kvinnor går INTE uteslutande efter längre killar. Även jag känner en och annan tjej som är tillsammans med en kortare kille.
Citera
2014-01-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det gör vi inte.

Jag gör.

Tycker att korta tjejer brukar ha snyggare kroppar/former. Men så gillar jag ju inte långa ben heller, det är som att se mig själv i spegeln.
Citera
2014-01-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det stämmer ju inte, vilket redan har visats i tråden. Kvinnor går INTE uteslutande efter längre killar. Även jag känner en och annan tjej som är tillsammans med en kortare kille.

Så du förnekar att längden har betydelse med argumentet att du känner en tjej som är tillsammans med en kortare kille?
(Eller menar du bara att tjejer inte uteslutande går efter längre killar?)
Citera
2014-01-07, 16:51
Medlem
narlysimpeltons avatar
I feministens värld är det mannens fel att kvinnan är kortare. Efter årtusenden av förtryck och matstölder har kvinnan blivit kortare. Se dokumentär_

http://www.svt.se/vetenskapens-varld/se-program/del-24-13?autostart=true

Citat:
Del 6 av 18. Därför är kvinnor kortare än män. Har du någonsin funderat på varför män är längre än kvinnor? Svaret är långt ifrån självskrivet. Mycket talar för att det borde vara tvärtom. Vetenskapens värld går till botten med den gåta du dagligen ser omkring dig.

Inte tjejers fel att de förtrycks ihop till en kortare längd genom åren
Förfärligt!
Citera
2014-01-07, 16:51
Medlem
Bbobis avatar
Man ska inte glömma med all den teknologi och utveckling att vi i grund och botten är samma människor som 1000år sedan.

Hur mycket tror du en människa hinner förändras i en 100årings liv x10? Knappast alls va?

Honan vill hitta en lämplig hane att para sig med som kan ge skydd till avkomman. Lillkillen på 1,40 kanske inte utstrålar bra genetik eller beskydd. Även om det har mindre betydelse i vårat samhälle idag.
Citera
2014-01-07, 16:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Jag gör.

Tycker att korta tjejer brukar ha snyggare kroppar/former. Men så gillar jag ju inte långa ben heller, det är som att se mig själv i spegeln.
Vi borde bli polare. För vi hade aldrig raggat på samma tjej.
Citera
2014-01-07, 17:08
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
...och till och med sexet lär ju bli mycket mer jämställt ifall paret är fysiskt lika

Haha va?? Tjejer älskar att domineras i sängen. Dom vill ha en man som kan slänga runt dom utan problem, inte en klenis som måste be om lov för att byta ställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in