2014-01-06, 23:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flockaren
Nej, faktiskt inget straff alls, däremot skulle jag föreslå vård istället med terapi som inriktning. dvs hjälpa folk att komma bort från skitet.
Absolut, riktig vård för dom som faktiskt missbrukar och har problem. Det är dock en försvinnande liten del. Det är trots allt skillnad på bruk och missbruk.
Citera
2014-01-07, 00:11
Medlem
zxiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Absolut, riktig vård för dom som faktiskt missbrukar och har problem. Det är dock en försvinnande liten del. Det är trots allt skillnad på bruk och missbruk.

Exakt! Men var går gräsen för missbruk? Eller kan jag "bruka" 20g om dagen utan att kalla det missbruk? Jag är FÖR legalisering, jag röker nästan dagligen, men frågan kvarstår, var går gränsen?
Jag ser mitt bruk som bruk, och inte missbruk, även om jag röker dagligen. Skulle det däremot ta över mitt liv, göra att jag missar jobb, vänner, den sociala delen. Där går det över till missbruk, tycker jag.
Citera
2014-01-07, 00:32
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illzi
Så om man kriminaliserar drogen så gör man sig av med problemet?

Ska vi legalisera mord också?
Citera
2014-01-07, 00:37
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Ska vi legalisera mord också?
Man skadar inte någon annan när man brukar cannabis. Det gör man när man mördar någon. Löjlig jämförelse. Det enda förbudet resulterar med är att det ger kriminella ett sätt att tjäna pengar där de sen kan få folk att bruka tyngre droger som de sen tjänar ännu mer på.
Citera
2014-01-07, 00:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxii
Exakt! Men var går gräsen för missbruk? Eller kan jag "bruka" 20g om dagen utan att kalla det missbruk? Jag är FÖR legalisering, jag röker nästan dagligen, men frågan kvarstår, var går gränsen?
Jag ser mitt bruk som bruk, och inte missbruk, även om jag röker dagligen. Skulle det däremot ta över mitt liv, göra att jag missar jobb, vänner, den sociala delen. Där går det över till missbruk, tycker jag.

Det är i alla fall så jag ser det. När det helt enkelt skapar problem i ens vardag.
Citera
2014-01-07, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Så länge någon annan (läs: skattebetalarna) betalar notan för individens rätt att röka bort sitt förnuft är det inte en individuell rättighet. Ska du legalisera cannabis får du plocka bort det kollektiva ansvaret också.

Vill individen bli en improduktiv och fattig slappskalle så är det den individens val. Men han ska fan inte komma och kräva att hårt arbetande människor ska betala hans uppehälle och fortsatta missbruk. Det enda han behöver göra är att hojjta till så jag slipper ramla över fanskapet när jag går på stan..

Edit: Jag tycker att samma förhållningssätt borde gälla alla droger (inklusive alkohol och tobak). Visst.. testa gärna.. ditt liv, ditt val. Skulle du däremot bli beroende betalar du självklart för din egen rehabilitering. För folk som röker och jobbar tar jag för givet att det senare inte är ett problem

Så det är okej då att massa invandrare ska komma och kräva hårt arbetande svenskar på uppehälle?

naej då ser jag hellre en avkriminalisering av cannabis och att mina pengar går till svenska missbrukare, hellre har jag en massa missbrukare än ett gäng med terroriserande apor från diverse länder.
Citera
2014-01-07, 03:24
Medlem
zxiis avatar
Citat:
Det är i alla fall så jag ser det. När det helt enkelt skapar problem i ens vardag.

Another great mind!
Citera
2014-01-07, 03:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Another great mind!
Sen skulle jag vilja lägga till att det förmodligen handlar om ett missbruk om det ger en allvarliga problem med hälsan men man fortsätter ändå.
Citera
2014-01-07, 11:45
Medlem
Shamashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flockaren
vilken funktion fyller det att äta lera?
ingen aning har inte smakat du kanske kan svara på det men gott syftade jag på något som är bra men inte direkt för människan att äta.

Bara att börja läsa om bentonit.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=bentonite
Citera
2014-01-07, 11:50
Medlem
Citat:

det går ifrån bruk till misbruk, i det sekund där du mister din sociala förmågan, när du inte kan sköta ditt vanliga liv, vänner, familj, jobb och sånt
Citera
2014-01-07, 14:19
Medlem
Brmcs avatar
Citat:

Men en kan dricka sprit varenda dag utan att det markant skapar problem, så länge en inte kör bil eller andra fordon. Men jag anser fortfarande att det är ett missbruk. Då mest syftat på de som gör detta på dagen.

Tycker det bör tilläggas att när en använder en drog i det syftet att det behövs för att få dagen att gå och således sakta inkräktar på ens vardag också ligger och snuddar på missbruk. Om en t.ex. inte längre finner lust i att göra dagliga aktiviteter utan en drog i kroppen, typ.
Citera
2014-01-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Så länge någon annan (läs: skattebetalarna) betalar notan för individens rätt att röka bort sitt förnuft är det inte en individuell rättighet. Ska du legalisera cannabis får du plocka bort det kollektiva ansvaret också.

Vill individen bli en improduktiv och fattig slappskalle så är det den individens val. Men han ska fan inte komma och kräva att hårt arbetande människor ska betala hans uppehälle och fortsatta missbruk. Det enda han behöver göra är att hojjta till så jag slipper ramla över fanskapet när jag går på stan..

Edit: Jag tycker att samma förhållningssätt borde gälla alla droger (inklusive alkohol och tobak). Visst.. testa gärna.. ditt liv, ditt val. Skulle du däremot bli beroende betalar du självklart för din egen rehabilitering. För folk som röker och jobbar tar jag för givet att det senare inte är ett problem

År 2010 var det 5 029 196 personer som bodde i Colorado, det kan inte vara överdrivet mer nu. De drog in 1 miljon dollar på första dagen. Där borta skattar de gräset på 25% eller något tror jag. Jag har för mig att ett ounce gav 30$. Alltså tror jag utan problem att hårt arbetande skattebetalare skulle slippa betala skatt för rehabilitering ifall en legalisering sker här.

Nu betalar du hur som helst mer för polisinsatserna mot cannabis än rehabiliteringskostnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in