Citat:
Ursprungligen postat av
micehunter
Skulle vara kul och veta hur folk här ser på film?
Själv ser jag all film på min dator, skärmen en 24tummare-datorskärm är placerad direkt på soffbordet. Och jag ligger i soffan och tittar snett. Har ingen TV sen flera år tillbaka, är ointresserad av TV och tycker det är opraktiskt. Så jag tittar alltså direkt från datorn på min datorskärm.
Jag laddar ner nästan allt från piratebay eller kickasstorrent. Väljer alltid HD om det går, och väljer alltid att se engelskaspråkiga filmer före engelskspråkiga med svenska undertext. Jag har alltså lagt av med svenska undertexter; fattat ett medvetet beslut om lära och träna in engelskan så den sitter flytande, och jag är väldigt nära där nu. Kan se allt engelsktspråkigt och hänga med. Är jäkligt glad över att jag tog det beslutet!
Det blir ju så mycket enklare att hitta filmer. Sen får man ju HÖRA skådespelarnas röster och förstå dem direkt. Det är något annat än att läsa översättningen. Jag menar, man kommer ju skådespelaren närmare om man förstår vad h*n säger direkt utan någon mellanhand som annars alltid reducerar innehållet.
Gissar att det är himla nördigt????
Men de tjejer jag har haft här, har hittills inte sagt något. Det verkar som de snarare respekterar. Sen kan jag tro att många andra tittar på filmer på samma sätt.....?
Skulle vara kul att veta hur ni tittar, även om det är lite off topic.
Jag tittar mycket i min laptop, 13-tummare, om det är en film som kräver kvalitet på grund av pecialeffekter, väntar jag till en riktigt bra BRrip eller BluRay kommer ut och kör in den i tvn, 50-tum. Men annars klara jag mig bra på dvdrip och dvdscr om inget annat med högre kvalitet kommit ut, då tankar jag självklart det. Kollar antingen med hörlurar eller högtalarna om jag ser den i tvn.
Om jag ser filmen på datorn så blir det oftast i sängen eller i soffan, både i liggande och sittande position.
Svenska undertexter har jag helt släppt, men jag har ett hörselprolem som gör att när folk pratar riktigt snabbt kan jag inte riktigt höra vad det säger, detta har ingenting med volymen att göra, spelar ingen roll hur högt jag har det. Därför har jag alltid engelska undertexter och stödjer mig på dem kanske 50-70% av filmen.
Bio går jag på i genomsnitt 3-5 gånger i månaden, när tiden tillåter helt enkelt. Oftast så brukar ju e film lyckad komma ut med bra kvalitet innan den har svensk premiär, därför kan jag ibland ha svårt att hålla mig. Men vissa utländska filmer och storproduktioner gillar jag att se på bio.