Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Det du nu säger är att blodet har blivit rengjort. Men rengöring syntes inte, alltså inte gjort.
Nej, det jag tror han säger och det som jag också tidigare har varit inne på är att man undanlät närmare undersökningar av vissa platser i badrummet, som badkaret, därför att det fanns ingrott smuts, vilket talar för att det inte var städat.
Ingrott smuts sitter ju kvar trots att man spolar vatten på det, men färskt blod som kommer ovanpå och som spolas av försvinner efter som det inte har torkat fast så det behövs skrubbas.
Det kan ha varit blod i badkar och i handfat som spolats bort innan de fastnade så mycket så att det behövde skrubbas. Hade det skrubbats hade det ingrodda också försvunnit eller åtminstone visat spår av rengöring, men det blir inga spår av en avspolning av färskt blod.
Därför kanske man inte helt kan bortse ifrån att hon kan ha styckats i badkaret, utan att ha lämnat spår efter sig om man sköjde bort blodet medan det var färskt.
Säger dock inte att så har skett, men jag tycker inte heller att man helt kan vifta bort det. Något skäl till styckningen bör det ändå föreligga, annat än att det var för skojs skull.
Sedan var hallen väl städad när polisen var där första gången, men när man gör husransakan så säger man att det var smutsigt där också, vilket verkar innebära att man inte gör några ordentliga undersökningar där heller.
Har de plockat bort golvlister eller dörrlister i hallen exempelvis, det vet vi inte och det vore synd om de inte gjort sådana utredningar bara för att de anser det var smutsigt.