2014-01-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Absolut! Jag är stark motståndare till invandring! Till och med så att jag skulle välja att legalisera cannabis i valet mellan mångkultur och cannabis.

Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Det är just medkänsla jag har! Till sverige och svenskarna!

Så det absolut värsta du vet borde då vara invandrare som nyttjar cannabis? Stackarn. Vill du ha en kram?

Och försök inte att vända denna tråden till en främlingsfientlig tråd, vi pratar inte om hudfärger här.
Citera
2014-01-05, 20:48
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
1) De flesta centralstimulantia är beroendeframkallande och kan leda till gravt missbruk
2) Det är en inkörsport till tyngre droger
3) Hjärnan bryts ner av THC
4) Vad blir nästa steg? legalisera opium? det är ju också en "naturprodukt"

Detta är vad jag kommer att tänka på just nu. Fråga en läkare om du vill få reda på fler konsekvenser av att röka gräs. Hade alkohol blivit introducerat idag hade det garanterat varit förbjudet att konsumera. Detsamma gäller tobak. Du kan jämföra med alkoholförbudet i USA på Al Capones tid...

Vill du att dina framtida / eventuellt nuvarande barn ska flumma runt och garva höga på gräs??
1. Cannabis är inte en centralstimulant
2. Fel, detta är en myt. Den enda orsaken till att folk kan börja köra tyngre droger är för att de måste skaffa cb av kriminella som sedan vill pådyvla dem tyngre grejer, det är således lagstiftningens fel att folk blir lockade till annat (och såklart ett svagt psyke, det finns inget "ämne" i cb som skulle ge dig ett sug för heroin).
3. Myt
4. Idiotargument
Citera
2014-01-05, 20:49
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
Jag lyssnar gärna och ändrar gladeligen åsikt, men behöver rediga argument för det. Att säga att cannabis är ofarligare är tobak och alkohol är inte bara tvivelaktigt utan även oväsentligt. För mig får gärna tobak kriminaliseras och alkohol säljas i betydligt mindre mängder.
Det är inte "tvivelaktigt".

http://www.nytimes.com/roomfordebate/2011/12/19/should-teenagers-get-high-instead-of-drunk/marijuana-is-far-less-toxic-than-alcohol-or-cocaine
http://www.economist.com/blogs/dailychart/2010/11/drugs_cause_most_harm
http://www.youtube.com/watch?v=mDo09IBVHZw&feature=share
Citera
2014-01-05, 20:51
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
lite mer info om biverkningar för er som gillar att brassa på:

Ruseffekter:
Upprymdhet. Välbefinnande i små doser. I större doser förändrad uppfattning av tid, rymd, avstånd och verklighetsuppfattning. Reaktionsförmågan nedsättes, förvirringstillstånd är vanliga. Risk finns för psykoser ("snedtändningar")

Skadeverkningar:
Försämring av närminne och inlärningsförmåga. Hormonrubbningar, fosterskador, sömnrubbningar, långsamma reflexer. Samt koordinationssvårigheter. Avstannande tonårsutveckling. Och mognadsprocess. Psykoser och personlighetsförändringar. Risk för lungcancer.

läs mer här: http://www.aleretoxicology.se/kunskapscenter/om-narkotika/cannabisharts/
Hälften av det du skriver är skitsnack och länken för mig inte till en trovärdig källa.
Visa studierna som påstår att man får "psykoser". Sen är närminnesförsämringen temporär, inte permanent. Samma sak med resten av biverkningarna.
Citera
2014-01-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Det är inte "tvivelaktigt".

http://www.nytimes.com/roomfordebate/2011/12/19/should-teenagers-get-high-instead-of-drunk/marijuana-is-far-less-toxic-than-alcohol-or-cocaine
http://www.economist.com/blogs/dailychart/2010/11/drugs_cause_most_harm
http://www.youtube.com/watch?v=mDo09IBVHZw&feature=share

Hur kan folk fortfarande tro att något sånt här är "tvivelaktigt"? Eller att cb leder till sprutan. Har folk sovit under en sten de senaste 20-30 åren? Eller är de religiösa och är starka motståndare till vetenskap och forskning?

Att folk ens orkar hoppa in i en debatt och påstå något som t.om min mormor förstår är fel.
Citera
2014-01-05, 20:57
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Hur kan folk fortfarande tro att något sånt här är "tvivelaktigt"? Eller att cb leder till sprutan. Har folk sovit under en sten de senaste 20-30 åren? Eller är de religiösa och är starka motståndare till vetenskap och forskning?

Att folk ens orkar hoppa in i en debatt och påstå något som t.om min mormor förstår är fel.
Tja, vad kan man säga. Folk är idioter och tror på allt som staten säger åt dem, de har NOLL källkritik och tycks vara blinda för de positiva resultaten som jävligt många stater haft när de lättat på juridiska konsekvenser för drogbruk.

Retards, retards everywhere (detta är riktat till alla er korkade apor i tråden som inte har en jävla basal uppfattning om vad cannabis är fastän ni är emot all form av lättare tag på drogbrukare, värst var väl tomten som påstod att "cb är en centralstimulant och kan orsaka psykos").

Ha det så roligt i ert jävla "nolltolerans"-fantasisamhälle. Längtar som fan efter den dagen då alla andra länder i europa är påväg att legalisera eller iaf avkriminalisera och ni inskränkta svenskar känner trycket från alla håll.
Citera
2014-01-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Tja, vad kan man säga. Folk är idioter och tror på allt som staten säger åt dem, de har NOLL källkritik och tycks vara blinda för de positiva resultaten som jävligt många stater haft när de lättat på juridiska konsekvenser för drogbruk.

Retards, retards everywhere (detta är riktat till alla er korkade apor i tråden som inte har en jävla basal uppfattning om vad cannabis är fastän ni är emot all form av lättare tag på drogbrukare, värst var väl tomten som påstod att "cb är en centralstimulant och kan orsaka psykos").

Ha det så roligt i ert jävla "nolltolerans"-fantasisamhälle. Längtar som fan efter den dagen då alla andra länder i europa är påväg att legalisera eller iaf avkriminalisera och ni inskränkta svenskar känner trycket från alla håll.

Ja, det är helt galet egentligen hur man kan vara så trångsynt och vara så omöjlig med att tänka om. Det är som att försöka att övertala en troende att gud inte finns, fast det finns alla bevis i världen att det är så.

Som med sprututbytesprogrammet. Motståndare (samma motståndare till cb) hävdade att fler folk plötsligt skulle börja att skjuta heroin om de delade ut gratis sprutor eller rent heroin på kliniker. Men så har inte skett, det fungerar snarare galant.
Något liknande skulle ske med cb, fast det är svårt att jämföra heroin och cannabis.
Citera
2014-01-05, 21:21
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ja, det är helt galet egentligen hur man kan vara så trångsynt och vara så omöjlig med att tänka om. Det är som att försöka att övertala en troende att gud inte finns, fast det finns alla bevis i världen att det är så.

Som med sprututbytesprogrammet. Motståndare (samma motståndare till cb) hävdade att fler folk plötsligt skulle börja att skjuta heroin om de delade ut gratis sprutor eller rent heroin på kliniker. Men så har inte skett, det fungerar snarare galant.
Något liknande skulle ske med cb, fast det är svårt att jämföra heroin och cannabis.
Nu är det ju dock så att all data som forskare fått fram genom sin forskning pekar åt det hållet att nuvarande politik misslyckats.

Motståndarna har inget annat än myter och ljugande att föra sina debatter med och detta kommer inte att fungera mot den nya generationen 80-90-och 00-talister som växer upp i ett informationsflöde.

Det är inte svårt att bli förespråkare då man googlat och på 10 minuter lärt sig hur jävla korkad syn på cb vårt samhälle har.
Citera
2014-01-05, 21:31
Medlem
Citat:
Så det absolut värsta du vet borde då vara invandrare som nyttjar cannabis? Stackarn. Vill du ha en kram?

Och försök inte att vända denna tråden till en främlingsfientlig tråd, vi pratar inte om hudfärger här.
Hahahaha du är faktiskt inte ens värd att diskutera med!
Den mest korkade person jag träffa på fb
Citera
2014-01-05, 21:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flockaren
fast gud sa aldrig att det var gott för människor att bruka Cannabis. det är en svår tolkningsfråga som du på egen hand har gjort en egen bedömning på
Jag har för mig att ordalydelsen i Kings James är "and God gave man all seed bearing plants and He saw that it was good.". Visst är det en tolkningsfråga men du kan inte komma och påstå att Gud enligt Bibeln anser att cannabis är av ondo. Det står faktiskt rätt upp och ner att alla fröbärande växter tillhör människan och att det är gott. Det står ju inte heller att människan ska äta päron men det är ju i förlängningen vad det innebär.
Citera
2014-01-06, 03:54
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Intressanta diskussioner här, minst sagt!
Citera
2014-01-06, 05:30
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Jag står för kriminalisering av cannabis och alla andra droger.

Varför? För många av mina polare har hamnat långt ner i skiten på grund av Er "ofarliga lilla planta". Jag talar endast inte om problem med polisen och kriminalitet som cirkulerar kring drogen.
Utan jag pratar även om att dessa ex-vänner har rubbat hela deras och sina mest näras liv, de har offrat hela deras liv och relationer åt denna drog. Deras verklighetsuppfattning är helt bortblåst, för vad? För att puffa lite på den "ofarliga jollen"? Paranoia, psykisk abstinens och grova humörsvängningar frodas i deras vardag.
Sociala problem med deras familjer och vänner som inte missbrukar - lett till att de nu lever ensamma i depression pga deras missbruk.
Min kusin (17 år gammal) lyckades splittra hela sin familj pga hans missbruk. Han var en god kille, min bästa vän. Nu vill inte han se mig mer, men det är inte han som talar. Det är cannabis som talar. Jag är obror för att jag inte vill röka. Jag är en anständig ung man, ändå vill: ursäkta uttrycket - "demonen" cannabis ta mig. Men det tänker jag ej böja för - aldrig. Inte heller bör ännu ett barn, ungdom eller vuxen falla offer för cannabis..

Illusionen, myten, mystiken. Myten om att marijuana är ofarligt, får mig att skratta. Men även gråta när jag tänker på alla dem som fallit offer för drogen. Samt alla de som förlorat sina närmsta som fallit i cannabis höga famn.

Så nej cannabis är inte ofarligt, det kanske är kliniskt ofarligt, det kanske botar sjukdomar. Men dess bieffekter i sinnet är grovt mycket värre än nyttan den gör. Om vi ska ta på oss verklighets byxorna nu så kan vi erkänna att dagens medicin är så pass överlägsen relikernas medicinmans konsterna från indian tiden, att vi idag faktiskt kan få proper medicin som är långt överlägset bättre än cannabis för att bota våra sjukdomar. Att cannabis skulle vara bra för medicinskt syfte låter endast - för mig - som ett slappigt argument för att försöka få drogen legaliserad.

Cannabis förstör människan på så många nivåer, visst det gör alkohol också. Men alkoholmissbrukare är en mycket liten del av alla oss som intar alkohol. Alkoholmissbrukare är psykiskt ostabila människor som kräver rehabilitering, likaså gäller cannabismissbrukare.

Ärligt menat; hur många av Er som dricker alkohol, intar alkohol dagligen, åtminstonde till en nivå som ni blir berusade på? En öl eller glas rött till middagen räknas inte.
Och hur många av Er som röker cannabis, gör det dagligen? Jag kan säkert säga utan direkta källor, utan av ren livserfarenhet och det jag har sett säga att cannabisbrukare; missbrukar och intar sin drog väldigt mycket oftare än hen som dricker alkohol.

Jag ska berätta för Er som inte fattat det än: Skillnaden mellan båda ämnena och varför cannabis är olagligt och inte alkohol. Dricker du alkohol med vett och etikett, alltså på ett moget sätt; så vet du att du dricker för njutningens skull, för att smaka av aromerna och avnjuta tusentals år av kultur. Du dricker för smakens skull, inte för att bli full. Men det är något som folk i Sverige inte förstår sig på, i Sverige upplevs alkoholen som en anledning och ursäkt för att bete sig som en idiot.
Jag ser mig knappast en cannabisrökare röka sin drog för smakens skull. Hen gör det för att bli hög. Hur du än vrider och vänder på det.
Cannabis är olagligt av en anledning.

Ingen anständig arbetare vill ha en bakfull kollega på sitt arbete. Varför ska vi då ha en efterstekt tomte på jobbet som igår spenderade sin eftermiddag rökandes ett par gåsar och smaskandes på ett kilo chips framför TVn? Idag fungerar hans mentala kapacitet i en nivå som balanserar sig med nalle puh.

Inser inte ni cannabis missbrukare att ni är naiva? Varför måste ni röka skiten? Tycker ni att det är roligt att inte "vara Er själva"? Att släppa taget från verkligheten. Jag tror att ni missbrukare har problem med Er självrespekt och ni bör analysera ert sinne innan ni röker Er nästa joint/bong/pipa.
Ta Er själva i kragen och ta på Er vuxenbyxorna. Skaffa en utbildning, ett jobb, styr ert liv i rätt ordning. Gör det innan era sinnen slukas helt av drogen och ni börjar avguda och börjar dra in oskyldigt folk i eran skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in