2014-01-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Självklart blir inte alla heroinnister av att dricka alkohol eller röka på men faktum kvarstår att dom dom sedan blev missbrukare av tyngre droger börja just med det! Ingen börjar med heroin direkt.
Sen att vissa klarar av drogen spelar ingen roll!
Finns folk som är gryma på att köra bil fort också! Men det betyder inte att man får köra hur fort man vill överallt.
För dom flesta är fortfarande inte jätte på på att köra bil fort.

Då kan den egentliga inkörsporten vara kaffe? Kaffe-nikotin-cannabis-alkohol-lsd-benzo-amfetamin-kokain-heroin-döden?

Men du svarar ändå inte på frågan.
Varför går de över till tyngre droger?
Citera
2014-01-05, 16:12
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Självklart blir inte alla heroinnister av att dricka alkohol eller röka på men faktum kvarstår att dom dom sedan blev missbrukare av tyngre droger börja just med det! Ingen börjar med heroin direkt.
Och än en gång faller du på ett vanligt argumentationsfel. Den här gången är det inte ad hominem utan post hoc. Jag tror de flesta som har börjat med heroin också drack mjölk under deras uppväxt. Betyder det att mjölk är en inkörsport till tyngre droger?

Säg mig, om jordens temperatur har ökat med ett par grader de senaste hundra åren samtidigt som antalet pirater har halverats, betyder det då att pirater dämpar global uppvärmning?
Citera
2014-01-05, 16:15
Bannlyst
Ert enda vettiga argument är att varje människa ska vara fri att göra vad hon vill med sin egen kropp.

För några få individer skulle legalisering vara positivt, men för samhället skulle det endast vara negativt.
Citera
2014-01-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vide.cor.meum
Ert enda vettiga argument är att varje människa ska vara fri att göra vad hon vill med sin egen kropp.

För några få individer skulle legalisering vara positivt, men för samhället skulle det endast vara negativt.
Du glömmer allt annat gott plantan kan göra bortsett ifrån att använda det som ett rusmedel.
Citera
2014-01-05, 16:18
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vide.cor.meum

Jag besvarade dig tidigare i tråden.
Citera
2014-01-05, 17:21
Medlem
Mario Pancieras avatar
Citat:
Att argumentera men någon som skriker " men koffein då? " " socker då?" Osv blir larvigt.
Varför blir det larvigt när man jämför olika substanser? Anledningen till att jag nämnde koffein var för att du påstod att du var för ett totalförbud mot alla droger; Koffein är en drog som är dessutom är relativt farlig, speciellt för individer med sömnsvårigheter, hjärtproblem och/eller ångestsyndrom.

Citat:
Och sen min stavning skriver från en iPad som ändrar om orden och missar ibland ändra...
Ditt skriftspråk skulle inte förbättras nämnvärt även om du korrigerade eventuella stavfel; Meningsbyggnad, kommatering och grammatik är saker du behöver träna på. Detta är inte ett påhopp, utan ett tips; Vill du bli tagen på allvar så kan ett hyfsat tal- och skriftspråk vara användbara verktyg.

Följande är irrelevant för den diskussion som pågår här. Jag tänkte bara uppmärksamma övriga diskussionsdeltagare om att du (Emil-Emil) talat mycket illa om både invandrare och homosexuella det senaste året.
Senast redigerad av Mario Panciera 2014-01-05 kl. 17:24.
Citera
2014-01-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mario Panciera
Ditt skriftspråk skulle inte förbättras nämnvärt även om du korrigerade eventuella stavfel; Meningsbyggnad, kommatering och grammatik är saker du behöver träna på. Detta är inte ett påhopp, utan ett tips; Vill du bli tagen på allvar så kan ett hyfsat tal- och skriftspråk vara användbara verktyg.

Följande är irrelevant för den diskussion som pågår här. Jag tänkte bara uppmärksamma övriga diskussionsdeltagare om att du (Emil-Emil) talat mycket illa om både invandrare och homosexuella det senaste året.

Då hade jag rätt då om att förbudsivern handlade om personliga problem kring medkänsla hos Emil.
Citera
2014-01-05, 17:32
Medlem
legalize cannabis!, kolla hur mycket colorado tjänade på att öppna upp det där. skulle sverige behöva till att ha ett bra samhälle
Citera
2014-01-05, 18:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Öööh vet inte om man får röka enligt bibeln.
1:a Mosebok, 11-13

Citat:
Gud sade: ”Jorden skall ge grönska: fröbärande örter och olika arter av fruktträd med frö i sin frukt skall växa på jorden.” Och det blev så. Jorden frambringade grönska: olika arter av fröbärande örter och olika arter av träd med frö i sin frukt. Och Gud såg att det var gott.

Cannabis är en fröbärande ört och Gud såg att det var gott. Så ja, enligt bibeln får man nyttja cannabis, Gud anser att det är en god planta.

Inte för att jag bryr mig om Bibeln eller den abrahamitiska Guden men så står det i alla fall.
Senast redigerad av BigFatCone 2014-01-05 kl. 18:22.
Citera
2014-01-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mario Panciera
Varför blir det larvigt när man jämför olika substanser? Anledningen till att jag nämnde koffein var för att du påstod att du var för ett totalförbud mot alla droger; Koffein är en drog som är dessutom är relativt farlig, speciellt för individer med sömnsvårigheter, hjärtproblem och/eller ångestsyndrom.

Absolut! Jag är stark motståndare till invandring! Till och med så att jag skulle välja att legalisera cannabis i valet mellan mångkultur och cannabis.
Citera
2014-01-05, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Då hade jag rätt då om att förbudsivern handlade om personliga problem kring medkänsla hos Emil.
Det är just medkänsla jag har! Till sverige och svenskarna!
Citera
2014-01-05, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
1:a Mosebok, 11-13

Cannabis är en fröbärande ört och Gud såg att det var gott. Så ja, enligt bibeln får man nyttja cannabis, Gud anser att det är en god planta.

Inte för att jag bryr mig om Bibeln eller den abrahamitiska Guden men så står det i alla fall.

fast gud sa aldrig att det var gott för människor att bruka Cannabis. det är en svår tolkningsfråga som du på egen hand har gjort en egen bedömning på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in