2014-01-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B.
Hur länge tror ni att det tar innan endagsbiljetterna tar slut på dagen Maiden spelar? har inte pengar just nu
Jag är ärligt talat förvånad över att de inte är slut redan.
Biljetterna för "metaldagen" förra året sålde slut i april, men Maiden är mycket större än Rammstein hos allmänheten, så jag skulle tro att de tar slut så fort det släppts lite till till samma dag som Maiden spelar.
Citera
2014-01-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Jag är ärligt talat förvånad över att de inte är slut redan.
Biljetterna för "metaldagen" förra året sålde slut i april, men Maiden är mycket större än Rammstein hos allmänheten, så jag skulle tro att de tar slut så fort det släppts lite till till samma dag som Maiden spelar.

Arenaspelningar lockar ju alltid mer "Svenssonpublik" än festivalspelningar, sen minskar nog Copenhell trycket an aning.
Citera
2014-01-05, 14:58
Medlem
Citat:
Var hittade du det? Har bara sett att de sagt att det kanske är sista chansen att höra vissa av låtarna live.
Jo det var det jag menade, kanske uttryckte mig otydligt.
Citera
2014-01-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haze
Åker du endast för Maiden så rekomenderar jag Copenhell mycket mindre och bättre festival än bråvalla på alla sätt.
Tack för tipset, får ta mig en titt!
Citera
2014-01-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Arenaspelningar lockar ju alltid mer "Svenssonpublik" än festivalspelningar, sen minskar nog Copenhell trycket an aning.

Jo, absolut. Men på arenaspelningar är ju alla biljetter dedikerade till just den konserten.
Men här är nog majoriteten av biljetterna 3-dagars. Därför är jag väldigt nyfiken på hur många endagsbiljetters som säljs och hur många av dem som återstår till "Maidens dag".
Citera
2014-01-05, 16:44
Medlem
Citat:
Jo, absolut. Men på arenaspelningar är ju alla biljetter dedikerade till just den konserten.
Men här är nog majoriteten av biljetterna 3-dagars. Därför är jag väldigt nyfiken på hur många endagsbiljetters som säljs och hur många av dem som återstår till "Maidens dag".

Ja det tänkte jag inte riktigt på. Men det är nog mest Maidens hardcorefans som köper endagars direkt, de kan ändå inte gå andra dagar för att de ska till andra ställen och kolla maiden
Övriga maidendiggare väntar nog och ser om det är värt att köpa tre-dagars eller om de ska dra till Copenhell istället.
Citera
2014-01-06, 00:58
Medlem
Dindlys avatar
Har en polare i Norrköping med god insyn som säger att det pågår förhandlingar med Eminem, Robyn/Röyksopp och Den Svenska Björnstammen.
Citera
2014-01-06, 10:42
Medlem
Grabbjaevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly
Har en polare i Norrköping med god insyn som säger att det pågår förhandlingar med Eminem, Robyn/Röyksopp och Den Svenska Björnstammen.
Ponera att Eminem skulle komma till Bråvalla. Hur lång tid skulle det ta för biljetterna att ta slut då månne? Gissar på 6 minuter och 23 sekunder.
Citera
2014-01-06, 10:56
Medlem
ralleBbs avatar
Jag som inte har så bra koll på annat än Metalakterna undrar: är Robyn/Röyksopp headliner stora?
Citera
2014-01-06, 13:30
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ralleBb
Jag som inte har så bra koll på annat än Metalakterna undrar: är Robyn/Röyksopp headliner stora?

Robyn lär vara headlinematerial med tanke på all skitmusik hon har som fått radiotid, drar nog en jävla massa Svenssons. Röyksopp vet jag inte, under Arvika 2009 var de en stor akt, men inte en headliner. Men de kan ju ha vuxit sedan dess

Skicka oss en till stor metalakt så skulle sommarens festivalchoice vara lite enklare ser gärna Down, Overkill, Testament etc
Citera
2014-01-06, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Robyn lär vara headlinematerial med tanke på all skitmusik hon har som fått radiotid, drar nog en jävla massa Svenssons. Röyksopp vet jag inte, under Arvika 2009 var de en stor akt, men inte en headliner. Men de kan ju ha vuxit sedan dess

Skicka oss en till stor metalakt så skulle sommarens festivalchoice vara lite enklare ser gärna Down, Overkill, Testament etc
Robyn och Röyksopp turnerar ihop, och är alltså en och samma akt i detta sammanhang.

Och nej, det skulle vara väldigt konstigt om de headlinear. Tror mer på white/red-stage eller möjligtvis green. De kan möjligen tänkas vara hyfsat långt upp på affischen, men knappast uppe med de som är headliners.
Senast redigerad av dothedew 2014-01-06 kl. 13:41.
Citera
2014-01-06, 14:34
Medlem
Marquesos avatar
Aldrig att Robin&Röyksopp är headliners.

Ryktet att Eminem ska komma dit har ju hållt i sig sen innan förra årets, blir kul att se om det blir något av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in