2014-01-06, 00:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kroppar hittas ofta, även i oländig terräng. Bättre att bränna kroppen och utplåna spår.

Varför kapa av händerna om de ändå skulle eldas upp?

EDIT;Och snälla, ta av dig tomteluvan, har svårt att ta dig på allvar med den på dig.

mvh
Citera
2014-01-06, 00:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför kapa av händerna om de ändå skulle eldas upp?
För att få med sig DNA under naglarna när planen misslyckades. Han kunde inte bära med sig mer till bilen.
Citera
2014-01-06, 00:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
För att få med sig DNA under naglarna när planen misslyckades. Han kunde inte bära med sig mer till bilen.

Men avsätta DNA på vristen den var inget som bekymrade? Han var så förutseende att han tänkte på att majbålet kanske inte lyckas, därför kapade han av händerna, och lät blod finnas kvar i bilen, jo jag tackar ja.
Citera
2014-01-06, 00:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men avsätta DNA på vristen den var inget som bekymrade? Han var så förutseende att han tänkte på att majbålet kanske inte lyckas, därför kapade han av händerna, och lät blod finnas kvar i bilen, jo jag tackar ja.
Jag har inte föreslagit att det var KJ som utförde det.
Citera
2014-01-06, 00:39
Medlem
Citat:
Kroppar hittas ofta, även i oländig terräng. Bättre att bränna kroppen och utplåna spår.

Det finns ju sämre och bättre sätt att bränna kroppar på. Framförallt mer diskreta.

Från att VB försvann tills benen hittades tog det ca 20 dagar - drygt 2 veckor. Det stod ju "ingen ko på isen" - GM hade tid på sig.

Varför inte bränna rubbet? Höftkulan och händerna också?
Senast redigerad av Remark 2014-01-06 kl. 00:42.
Citera
2014-01-06, 00:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finns ju sämre och bättre sätt att bränna kroppar på. Framförallt mer diskreta.

Från att VB försvann tills benen hittades tog det ca 20 dagar - drygt 14 dagar. Det stod ju "ingen ko på isen" - GM hade tid på sig.

Varför inte bränna rubbet? Höftkulan och händerna också?
De kanske är brända. Mer diskret. Svårare att bränna hela kroppar diskret.
Citera
2014-01-06, 00:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du kan väl inte på fullaste allvar tro att någon far omkring och förflyttar lik samt styckdelar, i ett av dom mest välbesökta fritidsområdena i Boden?

Ge mig en enda vettig anledning till varför!

Jag tror det var ödehuset som drog - den mest perfekta platsen för att genom en brand boostad med några dunkar diesel, bensin och ett gammalt bildäck göra sig av alla spår av Vatchareeya Bangsuan. Hur välbesökt området kring ödehuset är nattetid, säg vid 4-5 tiden, känner jag dock inte till.

Edit: Du verkar närmast generande korkad .. Seriöst.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-06 kl. 00:46.
Citera
2014-01-06, 00:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag har inte föreslagit att det var KJ som utförde det.

Inte jag heller, eller?

Skit samma, vem som än skulle ha gjort det, låter för invecklat för att vara sant, men visst kan det vara vad som hände.

Att hålla på med såna invecklade övningar ute i skogen som att flytta runt på kroppsdelar och fixa och dona tyder på en gärningsman med gott om tid rent allmänt, men även kring fyndplatserna, var det någon som vaktade kanske?

Om vi tar MB som exempel så tror jag inte att han hade den tiden att avsätta, för många i hans omgivning som skulle fatta misstankar om han bröt rutinerna i sitt inrutade hektiska liv.

KJ har haft all tid i världen att ägna sig åt logistikövningar med kroppsdelar, ingen som väntade på honom, han kunde köra på 24/7, dock stämmer inte avsaknaden av mängder av bevis mot honom(bara han), räcker att titta på några fotografier från hans bostad och bil för att förstå det, lägg därtill alla som vittnar om hans undermåliga ordningssinne. Jag tror inte att det beror på lathet, snarare hans diagnoser.
Citera
2014-01-06, 00:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
De kanske är brända. Mer diskret. Svårare att bränna hela kroppar diskret.

Så två händer och en höftkula brändes lite diskret, och resten skulle brinna i det stora majbålet, torson och benen skulle brinna lättare utan händer och en höftkula?
Citera
2014-01-06, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror det var ödehuset som drog - den mest perfekta platsen för att genom en brand boostad med några dunkar diesel, bensin och ett gammalt bildäck göra sig av alla spår av Vatchareeya Bangsuan. Hur välbesökt området kring ödehuset är nattetid, säg vid 4-5 tiden, känner jag dock inte till.

Hur många dunkar diesel, bensin och däck har man hittat?

Inköp måste ju ha noterats och fastnat på någon övervakningsfilm? Det går väl åt en hel del om man skall bränna upp det huset någorlunda fort - utgår jag ifrån.
Citera
2014-01-06, 00:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så två händer och en höftkula brändes lite diskret, och resten skulle brinna i det stora majbålet, torson och benen skulle brinna lättare utan händer och en höftkula?
Nej, händerna togs bort när planen misslyckades för att MPS avbröt. Höftkulan vet jag inte, den kanske ligger kvar på styckplatsen
Citera
2014-01-06, 00:52
Moderator
OYs avatar
Om nu KJ hade tänkt sig att elda upp kroppsdelarna, varför valde han just det gula huset, det finns minst ett sådan övergivet hus/skjul till inom samma avstånd, dock ligger det mycket mer avskilt, varför valdes det gula huset som ligger vid en hyfsat livligt trafikerad genomfartsväg, det förstår inte jag tanken bakom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in