2014-01-05, 21:13
Medlem
Jag sökte lite random i albanska telefonböcker/vita sidor på nätet men namnet pjetrushi ger noll (!) resultat. Okej om alla de som är inblandade i blodshämnden gått under jorden men tyckte mig ha läst här i tråden att pjetrushi är ett relativt vanligt efternamn i albanien. Är det nåt fel på stavningen eller vad?

Om det skulle gett några resultat på några unga män i shkoder så kunde man ju börjat fnula på vem gm eventuellt skulle kunna vara.

Jag googlade på "numeratori telefonik" vilket betyder telefonbok enligt google translate som tips till någon annan som vill försöka.
Citera
2014-01-05, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Jag sökte lite random i albanska telefonböcker/vita sidor på nätet men namnet pjetrushi ger noll (!) resultat. Okej om alla de som är inblandade i blodshämnden gått under jorden men tyckte mig ha läst här i tråden att pjetrushi är ett relativt vanligt efternamn i albanien. Är det nåt fel på stavningen eller vad?

Om det skulle gett några resultat på några unga män i shkoder så kunde man ju börjat fnula på vem gm eventuellt skulle kunna vara.

Jag googlade på "numeratori telefonik" vilket betyder telefonbok enligt google translate som tips till någon annan som vill försöka.
Sökte du på "pjetrushi"? Det har väl trema på e, alltså ë, och massa sådant, om jag inte missminner mig.
Citera
2014-01-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Sökte du på "pjetrushi"? Det har väl trema på e, alltså ë, och massa sådant, om jag inte missminner mig.

Ja

Men brukar det inte oftast gå bra ändå? Är det någon som har den korrekta stavningen på "pjetrushi"?
Citera
2014-01-05, 21:22
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ja

Men brukar det inte oftast gå bra ändå? Är det någon som har den korrekta stavningen på "pjetrushi"?

De stavar även Pjetrushaj ibland. Kolla det.
Citera
2014-01-05, 21:23
Medlem
Citat:

Enligt det som jag läste på albansk media avseende konflikten hade Prel Pjetrushis far Marash sju söner. Prel bor i USA och två andra är döda. Jag har inte hittat någon information om de återstående fyra. Men som någon annan skrev tidigare så kan man bo illegalt i Sverige eller har bytt namn... vem vet.
Citera
2014-01-05, 21:27
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Enligt det som jag läste på albansk media avseende konflikten hade Prel Pjetrushis far Marash sju söner. Prel bor i USA och två andra är döda. Jag har inte hittat någon information om de återstående fyra. Men som någon annan skrev tidigare så kan man bo illegalt i Sverige eller har bytt namn... vem vet.
Läser du över huvud taget eller försöker du bara vilseleda medvetet?
Citera
2014-01-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Du kanske??
Citera
2014-01-05, 21:31
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Fast hur kan Admir ha en son som är yngre än 12 år? Han har ju suttit inne hela tiden. Jag undrar om inte bt, eller uppgiftslämnaren, fått det hela om bakfoten.
Det kan väl vara tillåtet med äktenskapliga besök i fängelset. Jag vet inte hur det är i Albanien men i vissa länder behöver inte ett fängelsestraff förhindra ett ganska normalt familjeliv.
Citera
2014-01-05, 21:34
Medlem
Citat:
Du kanske??

Nej, jag vet inte var den här familjen kan finnas. Jag vet inte heller om namnen är vanliga i Albanien. Det kanske finns någon som kan albanska här som skulle kunna berätta om det.
Citera
2014-01-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Otroligt att ett barn - yngre än 12 år i a f - vågar agera mot en vuxen med skjutvapen.

Samma tanke slog mig lite också. Att ett barn som är yngre vågar agera mot en vuxen man med vapen? Nja, ska man verkligen tro det. Det kan inte vara den äldre brodern?
Citera
2014-01-05, 21:39
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasghg
Komiskt att du nämner detta då jag precis noterade att personen jag misstänkte var hans syster gillningar och konto på facebook är borta så noterar jag även att denna M*do Ze*n (*= i) Har gillat ett flertal bilder på hans FB(NYLIGEN, dessa fanns inte tidigare)! SKUMT enligt mig, han har även en bild på en clown som skjuter sig i huvudet med texten ''Certa gente ha talmente poco cervello che anche se si sparasse alla testa non morirebbe.'' behöver inte alls vara något relevant men någon som kan översätta denna text?
Långt tillbaka i tråden, noterade flera att Junis Selas fb ändrats, systerns kommentarer försvann. Kvar ligger fortfarande gillanden från M*do Ze*n. Det namnet verkar vara arabiskt/egypten. Men visst kunda det vara av intresse vem som gömmer sig bakom den pseudonymen. Hör det inte till att vilja "räcka lång tunga" eller vad det kallas för att tala om att man hämnats?
Citera
2014-01-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Långt tillbaka i tråden, noterade flera att Junis Selas fb ändrats, systerns kommentarer försvann. Kvar ligger fortfarande gillanden från M*do Ze*n. Det namnet verkar vara arabiskt/egypten. Men visst kunda det vara av intresse vem som gömmer sig bakom den pseudonymen. Hör det inte till att vilja "räcka lång tunga" eller vad det kallas för att tala om att man hämnats?

Om man söker ''PJETRUSHI'' i Facebook får man många napp, en del i Italien, en del i Skhoder. Men jag vet inte hur vanligt det här namnet är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in