Citat:
Ang VBs mammas förklaring på "är maffia" är ju mammans utläggning av det, vad VB menade med det vet vi ju inte, det kan lika gjärna vara så att VB menade/visste att MB hadde skumma kontakter.
Och ang. att du avisar kategoriskt att det finns maffia liknande grupperingar i Boden är ju löjligt.
MB har ju hotat med att skicka Hells Angels efter AF, så det är ju sannolikt att MB har kopplingar till HA
Ta och läs denna artikkel:
http://www.kuriren.nu/nyheter/krogvakter-filmade-av-hells-angels-6583924.aspx
Quote:
I arbetet mot organiserad brottslighet i krogmiljö har Lotus utökat vaktstyrkan, som på lördagskvällen bestod av elva personer.
- Många undrar varför vi har så många vakter på krogen. Det är viktigt att bodensarna förstår varför vi gör det här. Hells Angels sprider skräck och terror. På grund av hotbilden överväger ägaren om det är värt att fortsätta att driva en krog, säger Lotus säkerhetsansvarige.
Och vad menar du då om det som står i JFs misshandeldom, hanns hot mot sin x-flickvänn ???:
"om att anlita Brodraskapet eller maffian mot henne samt att hon inte
skulle behova pengar nar hon har "trafrack""
Och ang. att du avisar kategoriskt att det finns maffia liknande grupperingar i Boden är ju löjligt.
MB har ju hotat med att skicka Hells Angels efter AF, så det är ju sannolikt att MB har kopplingar till HA
Ta och läs denna artikkel:
http://www.kuriren.nu/nyheter/krogvakter-filmade-av-hells-angels-6583924.aspx
Quote:
I arbetet mot organiserad brottslighet i krogmiljö har Lotus utökat vaktstyrkan, som på lördagskvällen bestod av elva personer.
- Många undrar varför vi har så många vakter på krogen. Det är viktigt att bodensarna förstår varför vi gör det här. Hells Angels sprider skräck och terror. På grund av hotbilden överväger ägaren om det är värt att fortsätta att driva en krog, säger Lotus säkerhetsansvarige.
Och vad menar du då om det som står i JFs misshandeldom, hanns hot mot sin x-flickvänn ???:
"om att anlita Brodraskapet eller maffian mot henne samt att hon inte
skulle behova pengar nar hon har "trafrack""
Men om VB pratar med sin Thailändska mamma om "maffia" tror du då inte att hon syftar på den definition just thailändarna använder? Hade hon menat detsamma som ordet maffia betyder i sverige så hade hon väl använt det Thailändska uttrycket för det då?
Ja enligt AN hade han hotat med det, men vad har HA med maffia att göra? Att några HA-anhängare från Luleå åker till Boden för att de vill ha tag på en person har väl föga med maffian att göra? Tror du verkligen att det bara är för vilken idiot som helst att anlita "maffia" eller något brödraskap för att ta död på någon? Ingen tanke på att det är saker som folk brukar vräka ur sig för att skrämmas?
Citat:
Han påstår att han sökte genom huset ca 1 vecka innan delarna hittades.Vilket datum var KJ i huset och sökte?
Jo, du måste ha en uppfattning om hur det gick till, få in fyndplatserna och fynden i en story som innehåller ingredienserna, inte förmåga att fullfölja, eller något kom emellan.
Vad kom emellan, hur stämmer fynd och fyndplatser med förmåga att inte kunna fullfölja? Det var du som sa så, jag förväntar mig att du kan sätta in allting i ett konkret exempel som dessutom stämmer med allt annat vi känner till, kom igen nu.
Hur mycket vägde benen tillsammans, hur mycket vägde VB totalt, dra bort vikten på benen från totalen och vi har vad torson vägde. Kom inte och säg att VB var tung, finns vittnesmål om att hon vägde som en fjäder när man hade henne på ryggen, tänk då på att då hängde hon där med benen anslutna till torson.
EDIT;Vet du öht var det där värnet ligger som misstänks vara en plats som liket kan ha befunnis på? Hur orkade KJ baxa dit kroppen om den var tung, hur klarade han av sträckan därifrån och till fp 2? Du är svaren skyldig tycker jag, och svamla inte nu.
Jo, du måste ha en uppfattning om hur det gick till, få in fyndplatserna och fynden i en story som innehåller ingredienserna, inte förmåga att fullfölja, eller något kom emellan.
Vad kom emellan, hur stämmer fynd och fyndplatser med förmåga att inte kunna fullfölja? Det var du som sa så, jag förväntar mig att du kan sätta in allting i ett konkret exempel som dessutom stämmer med allt annat vi känner till, kom igen nu.
Hur mycket vägde benen tillsammans, hur mycket vägde VB totalt, dra bort vikten på benen från totalen och vi har vad torson vägde. Kom inte och säg att VB var tung, finns vittnesmål om att hon vägde som en fjäder när man hade henne på ryggen, tänk då på att då hängde hon där med benen anslutna till torson.

EDIT;Vet du öht var det där värnet ligger som misstänks vara en plats som liket kan ha befunnis på? Hur orkade KJ baxa dit kroppen om den var tung, hur klarade han av sträckan därifrån och till fp 2? Du är svaren skyldig tycker jag, och svamla inte nu.
Ja men jag har ju fått in de ingredienser du eftersökte. Men jag tar det igen:
Tanken kanske var att stoppa in alla delar i huset och sedan fjutta på. Benen går bra men torson blir för tung och otymplig och istället för att försöka hitta en lösning för att få in den så orkar han inte fullfölja den ursprungliga tanken utan lägger den i en grop istället. Den teorin skulle stämma ypperligt på hans personlighet och fynden.
Jag orkar inte kolla vad hon vägde osv då det inte bara handlar om vikt. För visst är det betydligt enklare att få ett bra grepp och lyfta ett ben uppför en brant lucka än att få ett bra grepp om en torso och bära densamma uppför en brant lucka? Sen är det också skillnad på en levande kropp och en död/medvetslös.
PS du behöver inte kalla mig för "hen", jag är ju inte direkt anonym och jag är en hon.