Citat:
Ursprungligen postat av
Emil-Emil
Ja jag vet att missbruk är klassas som en sjukdom även fetma är det därför finns det anledning att ifrågasätta det!
Jag är mer insatt en va du är tydligen? Du är bara så insnöad på att göra ditt missbruk lagligt! Precis som alla knarkare!
Missbrukare förtjänar självklart vård! Är väl en idé att dom kan kombinera sitt fängelsestraff med vård?
Sen är det självklart bättre ett ta fast langaren men man kan ju inte enbart fokusera på det!
Droger är och ska vara förbjudet och man ska jaga både brukaren och langaren.
Du skrev ju förut att du inte visste om det är en sjukdom eller dålig självkontroll.
Du är precis som ett troll i en liknande tråd som (missbrukar)

orden "missbruk" och "knarkare". Det finns inga brukare, endast missbrukare och knarkare?
Så vad hjälper det missbrukaren/brukaren om man slänger den i fängelse istället för enbart vård? Det är ju sjukdomen man vill bota. Tror du man blir en bättre person av att slängas in i fängelse och isoleras ifrån omvärlden och bara får umgås med andra kriminella?
Och om det är nytt för dig så kan jag säga att det finns droger på alla landets fängelser och övriga anstalter.
Det är ju langarens fel att någon fastnar i ett missbruk, då borde man inte fokusera sig på användaren, utan producenten.
Som fildelning, man jagar inte de som laddar ner en film utan man jagar de som fildelar.
Med dina extrema tankar så kommer det att gynna de kriminella och det kommer att skapa ännu fler missbrukare/brukare och det kommer att testas droger ännu längre ner i åldrarna. Langarna blir med skoningslösa och desperata, priserna höjs och konflikter skapas, gängen blir större och får mer makt osv osv. Ju mer olagligt det blir desto mer pengar finns det att tjäna, så är det och har alltid varit.