2014-01-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Herregud, med all respekt för dig som individ så har du otroligt naiva åsikter. Fängelsestraff, haha. Ja du... får jag fråga dig varför du anser att vad du och jag gör hemma hos oss själva, som inte skadar andra, ska vara ett brott?
Ja varför ska det finnas lagar?
Varför kan inte folk få göra som dom vill?

Och ja jag tycket att narkotika brott ska straffas hårdare!
Tycker alla allvarliga brott ska straffas hårt.
Citera
2014-01-05, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Nej Sverige är ett mycket bra land på många sätt.
Men det skulle bli ännu bättre om vi förbjud alkohol och tobak och tog krafttag mot alla droger.
Plus självklart stoppa invandringen och kasta ut dom som redan kommigt

Så på frågan om vi ska bli som Saudiarabien är svarat NEJ

Och på frågan om vi ska förbjuda kaffe, godis och sex är svaret även där NEJ

Så med andra ord så ska vi fortsätta på samma sätt som vi har gjort och fortfarande gör, fast det är misslyckat, men förbjuda ännu 2 droger? Hur kommer den svarta marknaden att te sig när det gäller alkohol och tobak då tror du?

Varför förbjuda cannabis men inte kaffe och godis när cannabis är den enda drog som inte dödat någon? Kan det vara så att du själv älskar kaffe och godis men aldrig rökt gräs och inte heller är intresserad av det? Kan det vara så att det endast är en egoistisk tanke du har där du inte tar hänsyn till andra?

Så i ditt samhälle så ska vi kasta ut alla som inte är vita, har blåa ögon och är 100% svenska, samt förbjuda alkohol och nikotin?
Något mer du vill förbjuda i din lilla utopiska bubbla?
Citera
2014-01-05, 14:58
Medlem
tj.s avatar
Citat:
För att skydda individers rättigheter och egendom från andra, så klart. Inte förmynderi.
Citera
2014-01-05, 15:00
Medlem
Citat:
Varför kan inte folk få göra som dom vill?

Och ja jag tycket att narkotika brott ska straffas hårdare!
Tycker alla allvarliga brott ska straffas hårt.

Haha, OK. Du står iaf för din ståndpunkt. Även om du inte hänvisar till några reella anledningar.

Synd att inte jag är i position att stifta lagar. Då skulle jag bestraffa inskränkthet mycket hårt. Du skulle få betala böter i resten av ditt liv.
Citera
2014-01-05, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Om du läser igenom de länkarna du bifogade ser du att inga av dem säger att socker är en drog.
Ser det på många ställen.
T.ex:
Läsk borde säljas med cigarettpaket-liknande varningstexter om att socker är beroendeskapande och farligt för hälsan. Det menar hälsopolitikern som är sjukvårdschef i Amsterdam. Socker kallar han för ”vår tids farligaste drog”:

"Sanningen är att socker är en drog som är lika beroendeframkallande som nikotin och heroin. Det är också ett gift som har skadliga effekter på kroppen."

Läs gärna på om vad droger är för någonting och denna artikel är rätt så intressant.
Citera
2014-01-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Du verkar ju noll insatt i ämnet. Varför diskutera?

Du tycker att man ska låsa in sjuka i en cell? De förtjänar inte vård? Du tycker inte att man ska ge sig på den som säljer dessa droger istället.
Liknelse: Om en person har hiv och smittar en annan genom oskyddat sex, så ska den personen som smittas sättas i fängelse för att den har blivit sjuk?

Jo, missbruk är klassat som en sjukdom. Har du missat det?

Förlåt, men jag kan inte ta dig helt seriöst.
Ja jag vet att missbruk är klassas som en sjukdom även fetma är det därför finns det anledning att ifrågasätta det!

Jag är mer insatt en va du är tydligen? Du är bara så insnöad på att göra ditt missbruk lagligt! Precis som alla knarkare!

Missbrukare förtjänar självklart vård! Är väl en idé att dom kan kombinera sitt fängelsestraff med vård?

Sen är det självklart bättre ett ta fast langaren men man kan ju inte enbart fokusera på det!

Droger är och ska vara förbjudet och man ska jaga både brukaren och langaren.
Citera
2014-01-05, 15:08
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ser det på många ställen.
T.ex:
Läsk borde säljas med cigarettpaket-liknande varningstexter om att socker är beroendeskapande och farligt för hälsan. Det menar hälsopolitikern som är sjukvårdschef i Amsterdam. Socker kallar han för ”vår tids farligaste drog”:

"Sanningen är att socker är en drog som är lika beroendeframkallande som nikotin och heroin. Det är också ett gift som har skadliga effekter på kroppen."

Läs gärna på om vad droger är för någonting och denna artikel är rätt så intressant.
Det säger inte så mycket att en person väljer att kalla socker för en drog. Visst, jag köper argumentet att socker må vara lika beroendeframkallande som somliga droger, och därför kan likna en drog i vissa avseenden. Men socker följer inte definitionen av vad en drog är.
Citera
2014-01-05, 15:10
Medlem
Citat:
Så med andra ord så ska vi fortsätta på samma sätt som vi har gjort och fortfarande gör, fast det är misslyckat, men förbjuda ännu 2 droger? Hur kommer den svarta marknaden att te sig när det gäller alkohol och tobak då tror du?

Varför förbjuda cannabis men inte kaffe och godis när cannabis är den enda drog som inte dödat någon? Kan det vara så att du själv älskar kaffe och godis men aldrig rökt gräs och inte heller är intresserad av det? Kan det vara så att det endast är en egoistisk tanke du har där du inte tar hänsyn till andra?

Så i ditt samhälle så ska vi kasta ut alla som inte är vita, har blåa ögon och är 100% svenska, samt förbjuda alkohol och nikotin?
Något mer du vill förbjuda i din lilla utopiska bubbla?
Nej dricker verken kaffe eller äter godis mer en 2 gånger per år Max!
Och sluta gemför cannabis med godis! det går inte ta dig seriöst....
Citera
2014-01-05, 15:10
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Jag är mer insatt en va du är tydligen? Du är bara så insnöad på att göra ditt missbruk lagligt! Precis som alla knarkare!
Varför måste ni förbudsivrare alltid ta till ad hominem när ni diskuterar med meningsmotståndare?
Citera
2014-01-05, 15:12
Medlem
Citat:
Varför måste ni förbudsivrare alltid ta till ad hominem när ni diskuterar med meningsmotståndare?
Varför måste ni meningsmotståndare alltid komma mer argument som vilket 5 åring som helt kunnat komma på?
Citera
2014-01-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ja jag vet att missbruk är klassas som en sjukdom även fetma är det därför finns det anledning att ifrågasätta det!

Missbrukare förtjänar självklart vård! Är väl en idé att dom kan kombinera sitt fängelsestraff med vård?

Sen är det självklart bättre ett ta fast langaren men man kan ju inte enbart fokusera på det!

Droger är och ska vara förbjudet och man ska jaga både brukaren och langaren.

Du skrev ju förut att du inte visste om det är en sjukdom eller dålig självkontroll.

Du är precis som ett troll i en liknande tråd som (missbrukar) orden "missbruk" och "knarkare". Det finns inga brukare, endast missbrukare och knarkare?

Så vad hjälper det missbrukaren/brukaren om man slänger den i fängelse istället för enbart vård? Det är ju sjukdomen man vill bota. Tror du man blir en bättre person av att slängas in i fängelse och isoleras ifrån omvärlden och bara får umgås med andra kriminella?
Och om det är nytt för dig så kan jag säga att det finns droger på alla landets fängelser och övriga anstalter.

Det är ju langarens fel att någon fastnar i ett missbruk, då borde man inte fokusera sig på användaren, utan producenten.
Som fildelning, man jagar inte de som laddar ner en film utan man jagar de som fildelar.

Med dina extrema tankar så kommer det att gynna de kriminella och det kommer att skapa ännu fler missbrukare/brukare och det kommer att testas droger ännu längre ner i åldrarna. Langarna blir med skoningslösa och desperata, priserna höjs och konflikter skapas, gängen blir större och får mer makt osv osv. Ju mer olagligt det blir desto mer pengar finns det att tjäna, så är det och har alltid varit.
Citera
2014-01-05, 15:16
Medlem
Citat:
Alright, så judarna under andra världskriget skulle helt enkelt acceptera att det inte var OK att vara jude? Du är alltså rättspositivist? Anser du att ändamålet helgar medlen, också?
Finns självklart undantag på lagar som omvärlden inte kan acceptera!
Men har svårt att se att just förbjudet mot cannabis är en sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in