Citat:
Ursprungligen postat av
VanDenBerg
Jag är väl inte helt hundra på Jackson Martinez. Visst, magiskt facit för Porto, men det verkar ju inte vara samma hets kring honom som det var med Falcao och Hulk. Någon som följer Porto och som kan svara på hur bra han verkligen är?
Att dessutom lägga över 30 miljoner pund för någon som fyller 28 nästa säsong? I ett januari-fönster? Bara månader efter att man köpte Özil för 42 miljoner pund? När laget dessutom redan går som tåget? Nej, det känns inte som en Wenger-värvning.
Det ska dock bli intressant att se vad Wenger gör. Bendtner blir borta i 6 veckor och Walcott gick ut igår. Någonting känner han nog att han behöver få in då Podolski inte gör sig bra centralt. Men frågan är ju då vad som finns tillgängligt och som känns mer som en realistisk Wenger-värvning? Det snackades väl en del om Patrick Hermann tidigare i höst?
Nej, jag håller med att det är lite tveksamt. Grejen är ju att det blir svårt att försvara att betala det som Porto lär vilja ha för honom om t.ex. en sådan som Diego Costa har sin klausul som gör att han går att få för lite drygt 30 miljoner.
Jag tror fortfarande mest på något lån, för att greja en permanent lösning i sommar. Men det finns tydligen intresse från en del begåvade spelare. Och Berbatov (som bevisligen är angelägen) är kanske inte alls är så dumt.
En permanent spelare skulle nog vara en yngre förmåga (eller Diego Costa) - men den senares klausul, verkar vara något oklar när den skulle vara aktuell. Wenger skrattade något om att han inte tänkte betala 145 miljoner pund vid en fråga om Costa. Däremot en sådan som El Sharaawy eller Morata skulle nog kunna intressera gubben, om de går att få till ett någorlunda vettigt pris.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellebelle
Det skulle nog inte vara orealistiskt för Arsenal att ta in Quagliarella på lån resten av säsongen. Får väldigt sparsamt med speltid i Juventus och är alldeles för bra för att sitta på bänken. I Arsenal hade han direkt gått in som andra val gissar jag efter Giroud.
Juventus verkar vilja rensa bland anfallarna, man har Quagliarella, Vucinic och Giovinco som är de som inte får särskilt mycket speltid nuförtiden. Juventus kommer så klart inte göra sig av med alla under samma fönster, men det skulle inte förvåna mig om en eller max två får röra på sig. Särskilt Giovinco ryktas bort då han vill spela VM med Italien, och då krävs speltid.
Det är lite intressant ja med Juventus spelare. Vem vill man helst ha i den trion du nämner?