2014-01-05, 11:58
Medlem
zizacons avatar
Det verkar som det finns ett par aspiranter på platsen som anfallare i Arsenal. För någon dag sedan var det som bekant Berbatov som la upp rykten om sin egen påstådda Arsenalövergång på sin Facebooksida, och nu är det Jackson Martinez i Porto.

Jackson Martinez är alltså Arsenalfan enligt egen utsago och säger sig vilja spela för klubben. Problemet är väl mest att Porto lär vilja ha bra betalt för honom.

"I cheered for Arsenal when I was a kid – I love their style of play," he said.

"It’s flowing and open with a lot of first touch passes. It would be suitable for a player like me.

"If I get a chance to play for a high level club like Arsenal I wouldn't hesitate to accept it."
2014-01-05, 12:07
Medlem
Jag är väl inte helt hundra på Jackson Martinez. Visst, magiskt facit för Porto, men det verkar ju inte vara samma hets kring honom som det var med Falcao och Hulk. Någon som följer Porto och som kan svara på hur bra han verkligen är?

Att dessutom lägga över 30 miljoner pund för någon som fyller 28 nästa säsong? I ett januari-fönster? Bara månader efter att man köpte Özil för 42 miljoner pund? När laget dessutom redan går som tåget? Nej, det känns inte som en Wenger-värvning.

Det ska dock bli intressant att se vad Wenger gör. Bendtner blir borta i 6 veckor och Walcott gick ut igår. Någonting känner han nog att han behöver få in då Podolski inte gör sig bra centralt. Men frågan är ju då vad som finns tillgängligt och som känns mer som en realistisk Wenger-värvning? Det snackades väl en del om Patrick Hermann tidigare i höst?
2014-01-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Det ska dock bli intressant att se vad Wenger gör. Bendtner blir borta i 6 veckor och Walcott gick ut igår. Någonting känner han nog att han behöver få in då Podolski inte gör sig bra centralt. Men frågan är ju då vad som finns tillgängligt och som känns mer som en realistisk Wenger-värvning? Det snackades väl en del om Patrick Hermann tidigare i höst?
Det skulle nog inte vara orealistiskt för Arsenal att ta in Quagliarella på lån resten av säsongen. Får väldigt sparsamt med speltid i Juventus och är alldeles för bra för att sitta på bänken. I Arsenal hade han direkt gått in som andra val gissar jag efter Giroud.

Juventus verkar vilja rensa bland anfallarna, man har Quagliarella, Vucinic och Giovinco som är de som inte får särskilt mycket speltid nuförtiden. Juventus kommer så klart inte göra sig av med alla under samma fönster, men det skulle inte förvåna mig om en eller max två får röra på sig. Särskilt Giovinco ryktas bort då han vill spela VM med Italien, och då krävs speltid.
2014-01-05, 12:35
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Jag är väl inte helt hundra på Jackson Martinez. Visst, magiskt facit för Porto, men det verkar ju inte vara samma hets kring honom som det var med Falcao och Hulk. Någon som följer Porto och som kan svara på hur bra han verkligen är?

Att dessutom lägga över 30 miljoner pund för någon som fyller 28 nästa säsong? I ett januari-fönster? Bara månader efter att man köpte Özil för 42 miljoner pund? När laget dessutom redan går som tåget? Nej, det känns inte som en Wenger-värvning.

Nej, jag håller med att det är lite tveksamt. Grejen är ju att det blir svårt att försvara att betala det som Porto lär vilja ha för honom om t.ex. en sådan som Diego Costa har sin klausul som gör att han går att få för lite drygt 30 miljoner.

Jag tror fortfarande mest på något lån, för att greja en permanent lösning i sommar. Men det finns tydligen intresse från en del begåvade spelare. Och Berbatov (som bevisligen är angelägen) är kanske inte alls är så dumt.

En permanent spelare skulle nog vara en yngre förmåga (eller Diego Costa) - men den senares klausul, verkar vara något oklar när den skulle vara aktuell. Wenger skrattade något om att han inte tänkte betala 145 miljoner pund vid en fråga om Costa. Däremot en sådan som El Sharaawy eller Morata skulle nog kunna intressera gubben, om de går att få till ett någorlunda vettigt pris.

Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Det skulle nog inte vara orealistiskt för Arsenal att ta in Quagliarella på lån resten av säsongen. Får väldigt sparsamt med speltid i Juventus och är alldeles för bra för att sitta på bänken. I Arsenal hade han direkt gått in som andra val gissar jag efter Giroud.

Juventus verkar vilja rensa bland anfallarna, man har Quagliarella, Vucinic och Giovinco som är de som inte får särskilt mycket speltid nuförtiden. Juventus kommer så klart inte göra sig av med alla under samma fönster, men det skulle inte förvåna mig om en eller max två får röra på sig. Särskilt Giovinco ryktas bort då han vill spela VM med Italien, och då krävs speltid.

Det är lite intressant ja med Juventus spelare. Vem vill man helst ha i den trion du nämner?
Senast redigerad av zizacon 2014-01-05 kl. 12:39.
2014-01-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det är lite intressant ja med Juventus spelare. Vem vill man helst ha i den trion du nämner?
För Arsenals delar skulle jag vilja påstå att Vucnic skulle passa bäst. Stor, bra teknik och fint skott med båda fötter. Kan nog fylla Girouds roll ganska väl. Dock gissar jag att just Vucinic är svårast att lösa av de tre, men inte omöjlig. Därefter är nog Quagliarella den som passar bäst. Lite mindre, men har ett briljant skott. Lär åtminstone kunna agera center-tank bättre än Podolski. Sedan är Giovinco hur bra som helst, men antagligen inget för Arsenal av uppenbara skäl om det är en stand-in till Giroud som efterfrågas.
2014-01-05, 14:08
Medlem
OG-lovers avatar
Mycket rykten om att Barcelona är överens om Ter Stegen med M'Gladbach om ett kontrakt som sträcker sig till 2018.

Någon med koll får gärna flika in lite om honom. Har bara sett honom på Youtube så har inte så stor koll.
2014-01-05, 14:36
Medlem
anteri17s avatar
Wenger ifrågasatte dock möjligheten till att få in tillräcklig kvalitet i januari. Om Walcott inte är så länge skadad så klarar vi oss väl med dagens trupp. Lån av en andreforward, eller inget, det är min känsla. Och det är nog bäst. Så får man utvärdera Giroud efter den här säsongen.

"I am waiting to see now who walks out there and knocks at the door, waiting to come in. Honestly, do we find better than the players that we have got?"
2014-01-05, 18:20
Medlem
4522s avatar
Jackson Martinez är på samma nivå som Diego Costa. Ruskigt bra och helt komplett anfallare. En av mina favoritspelare.
2014-01-05, 18:23
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Nej, jag håller med att det är lite tveksamt. Grejen är ju att det blir svårt att försvara att betala det som Porto lär vilja ha för honom om t.ex. en sådan som Diego Costa har sin klausul som gör att han går att få för lite drygt 30 miljoner.

Jag tror fortfarande mest på något lån, för att greja en permanent lösning i sommar. Men det finns tydligen intresse från en del begåvade spelare. Och Berbatov (som bevisligen är angelägen) är kanske inte alls är så dumt.

En permanent spelare skulle nog vara en yngre förmåga (eller Diego Costa) - men den senares klausul, verkar vara något oklar när den skulle vara aktuell. Wenger skrattade något om att han inte tänkte betala 145 miljoner pund vid en fråga om Costa. Däremot en sådan som El Sharaawy eller Morata skulle nog kunna intressera gubben, om de går att få till ett någorlunda vettigt pris.

El Sharaawy har varit borta typ hela säsongen i skador så honom bör man nog vara försiktig med. Lite tveksam till var han skulle spela i Arsenal också. På vänsterkanten månne? Han utgör inte sinnebilden för en ensam centeranfallare direkt.

Han skulle nog passa rätt bra på er vänsterkant faktiskt, hans arbetsradie överträffas av få.
Senast redigerad av snillet_1 2014-01-05 kl. 18:26.
2014-01-05, 18:32
Medlem
Nu kommer det aldrig hända, men jag vill fortfarande se Benteke i Arsenal. På grund av en skadekris i Aston Villa så finns det inte en chans att de kommer att släppa honom. Annars så hade det not varit en riktigt bra värvning.

Att han har varit rostig efter en skada säger inte så mycket. Man gör inte 19 mål i PL när man är 22-23 år utan att vara bra. Dessutom så visade han upp ett rejält brett register. Var även helt fantastisk i början av säsongen innan skadan.

--

Börjar för övrigt dyka upp mer rykten om Pato till Arsenal. Vad ska man tycka om det?
2014-01-05, 18:36
Medlem
Calogeros avatar
Borde inte Berbatov vara bästa alternativet ändå? Känns som en bra kortsiktig lösning, för nog vill man väl ändå fortsätta satsa på Giroud i framtiden? Berbatov är ju en mycket härlig spelare att skåda när han är som bäst. En Zlatan-light. Tror dessutom att han hade fått upp motivationen om ett sådant klubbyte skulle ske.
2014-01-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Borde inte Berbatov vara bästa alternativet ändå? Känns som en bra kortsiktig lösning, för nog vill man väl ändå fortsätta satsa på Giroud i framtiden? Berbatov är ju en mycket härlig spelare att skåda när han är som bäst. En Zlatan-light. Tror dessutom att han hade fått upp motivationen om ett sådant klubbyte skulle ske.
Av det som jag har fått intryck av Berba så tror jag även att föra två av sina gamla klubbars störste/bland de största till PL titeln hade kunnat vara en motivationsfaktor. Tänk Berba för Arsenal till guldet och firar efter sista matchen med att stå och kedjeröka ett paket bulgariska LM

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in