2013-11-21, 18:41
Medlem
Odell har som bekant gjort en spelfilm där hon går på klassåterträff vid 40 och vad som hon tror inträffat om hon varit bjuden.

Anna Odell har gått på Enskede Skola åk 1 - 9 och är nu c:a 40 år.

Hur var Anna Odell? Hade hon den roll i klassen som hon framställer det som?

Vem är den här högste hönset bland killarna? Han som var den genom alla år totalt dominerande som aldrig gjorde Anna något, aldrig tilltalade henne och aldrig såg på henne.

Vem är högsta hönset bland tjejerna? Hon som nu verkar leva med toppjobb och som är vettskrämd för att träffa henne.

Vilka är de andra?

Tex finns det en neger bland skådespelarna men inte någon bild bredvid hans på den hierearkiska-tavlan hon bär runt på.

A O verkar i filmen enbart vara intresserad av elitpersonerna i klassen förutom de 2 vänninorna hon blev utstött av. På bion när jag var och tittade var det i sanning yttersta kultureliten här i bonnhålan som satt i salongen. På filmen fick man även känslan att Anna Odell skulle framhäva sig själv att hon nu gjort en resa och tillhör eliten. Yttersta lyckan att sist och slutligen bli erkänd av den där lyckade och coole överklasskillen som hon verkar så arg på.

Enskedeskolan ligger mitt i ett av de bland journalister och kulturpersonligheter mest populära områdena i Stockholm Gamla Enskede. Jag har haft barn i den skolan vilken delar A O erfarenheter om de nu är som det beskrivs i filmen.

Sedan fick jag en lite kul tanke. Det är väl en del av de här personerna i filmen som mindre gärna ser sig beskrivna på detta vis. Milt sagt. Jag undrar hur många av dessa som redan tidigare "råkat berätta" att de varit klasskamrater med henne. Jag kan bara tala för mig: Ett antal gånger i mitt liv har jag "råkat" berätta att jag har varit ihop med samma tjej som Stoffe i Dom kallar oss mods. :-)
Senast redigerad av Hundtorget 2013-11-21 kl. 18:52.
Citera
2013-11-22, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Sonen som hon klämde ur sig vid 23 års ålder. Fader okänd. Stackars barn!

Varför skriver du stackars barn? Eftersom pappan inte har varit närvarande så säger det väl en hel del om honom som människa. Han klarade uppenbarligen inte av att vara förälder och sonen kan skatta sig lycklig att hans mamma tagit hand om honom där pappan totalt misslyckades.
Citera
2013-11-22, 16:01
Medlem
Det borde väl ändå finnas någon på Flashback som gått på Enskedeskolan på 80-talet som har en skolkatalog eller fotokatalog i behåll?

Det borde väl vara någon som hört någon säga: Anna Odell, i hennes klass gick jag.

Eller är det här med Enskedeskolan bara fiction?

Filmen var givande att se. Jag är inte den som går på bio så ofta. Den senaste innan var Sånger från tredje våningen. Den tyckte jag var en äcklig, gubbig och helt ointressant skräpfilm

Hon den här storstjärnan i damfotboll tills för några få år sedan gick i skolan. Hon, hennes bror och familj hörde till de trevliga i samhället. Har glömt vad hon heter men trevlig och glad var hon. Hon borde veta om nu någon flashbackare känner henne eller mer troligt hennes bror.
Senast redigerad av Hundtorget 2013-11-22 kl. 16:05.
Citera
2014-01-05, 02:21
Medlem
White Christmass avatar
Ja nu blev det nomineringar här, det känns ju som att det är ett vinnande koncept att spela offer i dagens Sverige, då får man reportage och bidragspengar.

Kulturvänstern har lyft upp en av sina egna?
Mobbing och utanförskap är ju viktigt för vänstern så gör man film om det så är det garanterat priser och minst 4 plus i betyg.
Citera
2014-01-05, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Ja nu blev det nomineringar här, det känns ju som att det är ett vinnande koncept att spela offer i dagens Sverige, då får man reportage och bidragspengar.

Kulturvänstern har lyft upp en av sina egna?
Mobbing och utanförskap är ju viktigt för vänstern så gör man film om det så är det garanterat priser och minst 4 plus i betyg.
Gå och se filmen..Du kanske rent av tycker den är bra..
Citera
2014-01-05, 11:06
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah

Ha, ha, knappast. Det krävs nog ett visst mått av intellektuell rörlighet för att kunna ta den till sig. Är man redan från början låst i sina fördomar är det kört.
Men visst är den värd sina nomineringar. Årets bästa svenska film utan konkurrens! Vem trodde det, när man bara kände till hennes tveksamma konstprojekt.
Senast redigerad av BertFox 2014-01-05 kl. 11:15.
Citera
2014-01-05, 17:12
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah

Jag såg ett klipp och en massa skådespelare jag ogillar. Jag fick känslan av att hela filmen utspelar sig i klassrummet, klarar inte av såna filmer. Mina fördomar säger att det allt handlar om att vi alla är helt lika, finns absolut inga skillnader och vi ska alla tycka som kulturvänstern tycker för då blir allt bra.

Jag blev inte heller bjuden till återträffen men inte är det synd om mig för det. Det var ju för jag var extremt tråkig och ibland uppvisade psykopatiska tendenser. Kanske var det därför inte Odell blev bjuden heller.
Citera
2014-01-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Jag såg ett klipp och en massa skådespelare jag ogillar. Jag fick känslan av att hela filmen utspelar sig i klassrummet, klarar inte av såna filmer. Mina fördomar säger att det allt handlar om att vi alla är helt lika, finns absolut inga skillnader och vi ska alla tycka som kulturvänstern tycker för då blir allt bra.

Jag blev inte heller bjuden till återträffen men inte är det synd om mig för det. Det var ju för jag var extremt tråkig och ibland uppvisade psykopatiska tendenser. Kanske var det därför inte Odell blev bjuden heller.
1.Tvärt om..Filmen handlar inte om att alla skall vara lika varandra.
2.Du,om någon skall verkligen gå och se filmen....Se,så...Gå...
Citera
2014-01-21, 12:40
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Varför skriver du stackars barn? Eftersom pappan inte har varit närvarande så säger det väl en hel del om honom som människa. Han klarade uppenbarligen inte av att vara förälder och sonen kan skatta sig lycklig att hans mamma tagit hand om honom där pappan totalt misslyckades.
Hur vet du att pappan inte ville vara närvarande..?
Citera
2014-01-21, 12:48
Medlem
Slints avatar
Såg Anna i Björns Trädgård en sommar.. Jävlar vad snygg och sexig hon var. Synd att man fan inte raggade på henne. En natt med henne..
Citera
2014-01-21, 13:11
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Såg Anna i Björns Trädgård en sommar.. Jävlar vad snygg och sexig hon var. Synd att man fan inte raggade på henne. En natt med henne..
Med den galenskap/mani/fanatism som lyser ur hennes ögon hade hon genomborrat dig och inte tvärtom!

Skämt åsido, visst ska jag försöka se filmen om tillfälle bjuds, men när hela kultureliten i storstan sitter och jublar så enormt kan man inte annat än bli tveksam. Är den så politiskt korrekt, bara totalt obegriplig, vänder de kappan efter vinden eller vad är fel?
Citera
2014-01-21, 13:13
Medlem
bernters avatar
Säger väl allt om svensk film när en amatör och debutör inom gebitet plockar hem guldbaggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in