2014-01-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Hon beskriver en väldigt liten del av föreställningen.

Jag kände mig knappast mobbad när jag såg den.
Jag känner mig inte mobbad när jag blir kallad hora och blatte. Betyder det att det är okej att kalla folk hora och blatte?
2014-01-04, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det gör det uppenbarligen:

http://nummer.se/uppfriskande-diskriminering/
Oj vilken utstuderad förnedring. hade faktiskt tänkt se pjäsen om jag får chansen, men att bli förnedrad genom att få obekväma platser, spotlight i ansiktet, bli narrad av skådespelarna, osv. medans kvinnorna sitter mittemot och äter godis och skrattar åt mig, känns inte som jag riktigt har just att utsätta mig för det ....
2014-01-04, 18:18
Medlem
Citat:
Hon beskriver en väldigt liten del av föreställningen.

Jag kände mig knappast mobbad när jag såg den.

Solanas text är så absurd eftersom den är så tokbiologistisk (vilket ni vet att den rådande feminismen inte är) och Edwards spel gör att det inte går att ta texten allvarligt.

Som sagt, ni har inte sett pjäsen.
Att texten spelas för vuxna män som frivilligt är där ser jag som oproblematiskt. Fritt val. När den spelas på detta vis för gymnasiekillar som sitter med svettiga händer sprungna ur en kvinnoskola som redan diskriminerar dem betygsmässigt, där flertalet inte ens sniffat på en fitta, känns inte direkt fräscht.

Uppenbarligen går flera glada feministiska recensenter igång på den uppfriskande diskrimineringen, synd att du missade det. Bedövad?

Till TS, jag har sett igenom och avskytt feminismen sedan 90-talets början då jag blev ung vuxen. Jag har följt debatten här länge, sett feminister komma och gå. Jag har blivit glad och mindre ensam av att se många arga begåvade män trötta på doktrineringen. Själv har jag tagit mycket skit i mitt liv för saklig kritik av feminismen. Det får tydliga konsekvenser.
2014-01-04, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Oj vilken utstuderad förnedring. hade faktiskt tänkt se pjäsen om jag får chansen, men att bli förnedrad genom att få obekväma platser, spotlight i ansiktet, bli narrad av skådespelarna, osv. medans kvinnorna sitter mittemot och äter godis och skrattar åt mig, känns inte som jag riktigt har just att utsätta mig för det ....
Du är 17 år. Du har aldrig haft en tjej. Du får sämre betyg än dina kvinnliga klasskamrater. Denna pjäs och iscensättning är början för samtal om könsroller i din klass. Helbra?

Själv hade jag i yngre dagar gärna gått dit med lite ruttna ägg och havererat tillställningen med upploppstuta och en megafon. Men den rättshaveristen har jag lämnat bakom mig ........
2014-01-04, 18:22
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Solanas text är väldigt problematisk, ja. Det tar även Turteatern upp. Deras föreställning problematiserar även texten.

När det gäller skolföreställningen är pjäsen en del i att sedan ha ett samtal om just könsroller. Som sådan är det en väldigt intressant pjäs att börja med.

Och det känns rätt märkligt att diskutera en pjäs med folk som inte har sett den.

Jag har inte läst mein kampf heller men lika dant där har jag sett en rad dokumentärer på ämnet.
Samma mentalitet. Samma syndabocksreligion. Samma enkla lösningar. Samma skit

Jag har sett både intervjuer med de medverkande och de bitar av pjäsen de själva valt att visa. De båda var starkt feministiska i sin retorik och Erik menade att mannen har har en historisk skuld. Dvs de var i allra högsta grad politiska. Av stor erfarenhet av feminister så håller ni på precis på det här viset. Kör erat manshat och spenderar sedan en evighet på att försöka sockerpudra bajset.
Att det efter pjäsen står ett par feminister och vrider och vänder på bajset för skolungdomarna gör inte saken bättre. Det räcker att läsa feministers syn på det här för att förstå hur den processen går till

Den enda du blåser är dig själv och möjligen luras någon stackars skolungdom ännu ej färdig själ som tvingats se detta feministiska könsrasistiska spektakel och efteråt ska lyssna på en feministisk rättfärdning av skiten
2014-01-04, 18:33
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Det finns ingen form av mobbing mot pojkar i föreställningen.

Citat:
Olika sidor? Jo, vi sitter uppdelade efter kön. Den kvinnliga publiken släpps in först. Får sitta på röd sammet och luta sig mot guldkuddar, serveras sedan vindruvor och godis. Männen hänvisas till klappstolar mittemot, där strålkastare lyser upp dem som villebråd framför en bil. Men visst tar Edwards hänsyn även till dem – hon förklarar långsamt och tydligt så att de ska hänga med, och låter deras ”aphjärnor” vila genom att ge en liten konsert.

http://nummer.se/uppfriskande-diskriminering/
2014-01-04, 18:38
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Att texten spelas för vuxna män som frivilligt är där ser jag som oproblematiskt. Fritt val. När den spelas på detta vis för gymnasiekillar som sitter med svettiga händer sprungna ur en kvinnoskola som redan diskriminerar dem betygsmässigt, där flertalet inte ens sniffat på en fitta, känns inte direkt fräscht.

Uppenbarligen går flera glada feministiska recensenter igång på den uppfriskande diskrimineringen, synd att du missade det. Bedövad?

Till TS, jag har sett igenom och avskytt feminismen sedan 90-talets början då jag blev ung vuxen. Jag har följt debatten här länge, sett feminister komma och gå. Jag har blivit glad och mindre ensam av att se många arga begåvade män trötta på doktrineringen. Själv har jag tagit mycket skit i mitt liv för saklig kritik av feminismen. Det får tydliga konsekvenser.

Hade heller inte sett något problem med det om det var vuxna män som betalar sin egen biljett till en icke skattefinansierad teater
2014-01-04, 18:47
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
hm... var finns alla dessa freaks med slida som ni anti-feminister tycks se överallt? Jag ser bara normala kvinnor. Det har aldrig fallit er in att ni kanske förväxlar detta med att inte vara en född skönhet med feminism? Att dessa kvinnor önskar att de var födda vackra men har inte råd att göra om sig själva hos plastikkirurgen. Jag har tittat på många gamla 1800-talsfoton på kvinnor som tydligt visar att kvinnor definitivt inte var vackrare på den tiden utan snarare ganska babuschka-aktiga.

Ni har blivit hjärntvättade av sexindustrin som framställer den ultrasexiga kvinnan som den normala kvinnan.

Så vart kommer jag då in någonstans?
Jag har varken råd eller lust att lägga mig under kniven för någon killes skull och då är jag anti-feminist.

Sen verkar det som om att själv har blivit hjärntvättad av kvinnor som hatar män och som påstår att alla män faller för samma sorts kvinna.

Generalisera som du gör här är väldigt väldigt fel och kan också vara rent av farligt.
2014-01-04, 20:00
Medlem
-vaas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemorechance
Så vart kommer jag då in någonstans?
Jag har varken råd eller lust att lägga mig under kniven för någon killes skull och då är jag anti-feminist.

Sen verkar det som om att själv har blivit hjärntvättad av kvinnor som hatar män och som påstår att alla män faller för samma sorts kvinna.

Generalisera som du gör här är väldigt väldigt fel och kan också vara rent av farligt.

Vår lokala Loke här ser ingenting egentligen men påstår sig göra det för att trolla lite genom att spela på människors tendens att ta in världsbilder från andra personer och inkorporera dem i sin egen, för att bidra lite oreda till en diskussion kring ett ämne som redan är ett skämt.
2014-01-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gymfaggot
Kort frågeställning: Har din medverkan i feminism och jämställdhet gjort att du fått mer respekt och förståelse för feminister, eller försämrad respekt och mindre förståelse?

Konstig tråd. Finns ju knappat några feminister här och diskuteras knappast några frågor som feminister vill diskutera speciellt. Nivån på detta forum ligger ju någonstans 300 år bak i tiden.
Eftersom de flesta trådarna tycks handla om vad "man" anser ska begränsas för kvinnor.
2014-01-04, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Konstig tråd. Finns ju knappat några feminister här och diskuteras knappast några frågor som feminister vill diskutera speciellt. Nivån på detta forum ligger ju någonstans 300 år bak i tiden.
Eftersom de flesta trådarna tycks handla om vad "man" anser ska begränsas för kvinnor.

Ännu en feminist somhävdar att "det inte finns nå feminister här", märkligt du, ändå står ni för tammefan tusentals inlägg varje månad
2014-01-04, 21:11
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Nej vi tycker att kvinnor skall få se ut precis hur dom vill! Det är tänka fel och följa fel ideologi vi icke accepterar.

Jag har aldrig skådat maken till självmotsägelse. Denna lilla kommentar är verkligen anti-feminismen i ett nötskal - en kvinna får göra precis som hon vill så länge hon följer allt vad männen tycker och tänker in i minsta detalj på alla punkter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in