Citat:
Ursprungligen postat av
skotittare
Solanas text är väldigt problematisk, ja. Det tar även Turteatern upp. Deras föreställning problematiserar även texten.
När det gäller skolföreställningen är pjäsen en del i att sedan ha ett samtal om just könsroller. Som sådan är det en väldigt intressant pjäs att börja med.
Och det känns rätt märkligt att diskutera en pjäs med folk som inte har sett den.
Jag har inte läst mein kampf heller men lika dant där har jag sett en rad dokumentärer på ämnet.
Samma mentalitet. Samma syndabocksreligion. Samma enkla lösningar. Samma skit
Jag har sett både intervjuer med de medverkande och de bitar av pjäsen de själva valt att visa. De båda var starkt feministiska i sin retorik och Erik menade att mannen har har en historisk skuld. Dvs de var i allra högsta grad politiska. Av stor erfarenhet av feminister så håller ni på precis på det här viset. Kör erat manshat och spenderar sedan en evighet på att försöka sockerpudra bajset.
Att det efter pjäsen står ett par feminister och vrider och vänder på bajset för skolungdomarna gör inte saken bättre. Det räcker att läsa feministers syn på det här för att förstå hur den processen går till
Den enda du blåser är dig själv och möjligen luras någon stackars skolungdom ännu ej färdig själ som tvingats se detta feministiska könsrasistiska spektakel och efteråt ska lyssna på en feministisk rättfärdning av skiten