2014-01-04, 19:51
Medlem
Men snälla, ge mig en bra anledning till varför det skulle vara mer fel av modern att lämna barnet än mig som fader?
Visserligen är det vanligare att mannen gör det men självklart har de lika stort ansvar, både i frågan om att ta hand om barnet men även att inte skaffa barn utan att ha övervägt det noga.
Citera
2014-01-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nu bad jag ju inte dig dra åt helvete, så håll din käft tills jag gör det!

Och läs för fan lite mellan raderna ditt jävla ärkenöt!
Allt TS skriver handlar om henne själv och hur allting blir jobbigt för henne, hon använder bara barnet som ett slagträ mot sitt ex, inget annat.

Bara en sån sak att hon vägrar fatta att hennes ex också gör en uppoffring här, hon låter ju som om hon tror att han ska på semester enbart för att komma bort från sitt barn!

Nu kan du dra åt helvete också, och därmed först nu be mig göra det, din fitta...

Jag hade kunnat gå in i en diskussion med dig, men det kanske är bättre att låta dig återgå till world of warcraft istället så inte verkligheten ger dig mer ångest än du redan har. Du själv är ett levande bevis på vikten av att umgås mer med sina barn.
Citera
2014-01-04, 19:58
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weissmuller
Så TS ska inte kunna gå vidare med sitt liv och utveckla sig själv, då hennes f.d. lämpar över 100% ansvar av barnet på henne? Hur vore det om han pluggade i hemstaden, därigenom kunna ta hand om sin unge 50% av tiden, och hon också? Flickvännen kanske kan offra sig lite?

Undrar vem som är dum i huvudet....

Ska man plugga en längre linje, så är det väldigt viktigt på vilken skola man har läst.

Läser man till civilingenjör på en känd skola är man garanterad jobb, läser man på en mindre känd är det inte säkert man får jobb alls. Så hårt är det faktiskt.
Citera
2014-01-04, 20:01
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transkript
Så sammanfattad är du avundsjuk över att du offrar mer för din son skull än pappan? Det är helt rätt eftersom pappan bör vara lika mycket i barnets liv såsom mamman. Om du vill övertala honom att stanna så borde första steg vara att återlappa relationen med honom.

Nej, nej och nej! En pappa ska inte behöva "övertalas" och ingen relation behöver "återlappas" med exet. Har han barn så är han förälder och skyldig att ta hand om sitt barn på bästa sätt. Det gör han, enligt min åsikt, inte om han flyttar 60 mil!

Se det utifrån barnets synvinkel:

- Det kommer knappt att träffa sin pappa och förlorar helt den vardagliga kontakten

- Det finns risk för att mamman blir sliten och trött för att hon inte får avlastning, och därigenom orkar hon inte finnas till för barnet på det sätt som det behöver

- Det finns en risk för att barnet känner sig övergivet och undrar vad det är för fel på det eftersom pappan har gett sig av.

TS, du och ditt ex behöver helt klart tala igenom detta och utgå från barnets behov och trygghet. Kontakta kommunen där du bor. Fråga om det finns föräldrakoordinatorer, annars tala med familjerådgivningen eller familjerätten. Här är en sida som är guld för tvistande föräldrar: http://foraldraplan.se/

Försök att inte tala illa om pappan inför ditt barn, det gör bara skada.
Senast redigerad av Passepartout 2014-01-04 kl. 20:13.
Citera
2014-01-04, 20:11
Medlem
Ts borde söka ensamvårdnad. Skaffa en ny kille. Allt för att göra hennes framtida liv så enkelt som möjligt.

Det finns ingen anledning att ge en sån ansvarslös människa som hennes ex nu verkar vara några som helst rättigheter eftersom han försöker undkomma alla de skyldigheter man har mot sitt eget barn.
Citera
2014-01-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoxPopulis
Jag hade kunnat gå in i en diskussion med dig, men det kanske är bättre att låta dig återgå till world of warcraft istället så inte verkligheten ger dig mer ångest än du redan har. Du själv är ett levande bevis på vikten av att umgås mer med sina barn.

Inte ett rätt, bra jobbat...!

Och nej, du hade inte kunnat gå in i en diskussion med mig då jag redan avfärdat dig som en blind idiot.
Som likt TS fullkomlig saknar förmågan att se utanför sig själv och sitt.

Dra nu åt helvete, båda två.
Citera
2014-01-04, 20:16
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Kort och gott. En oansvarig mor och en oansvarig, skitstövel till farsa som drar iväg redan efter tre år. Jag ser sådana här fall hela tiden, där kvinnan horat runt sedan tonåren, går ut varje helg på klubben och sen tillslut hittar en jämlike att föröka sig med. Givetvis är mannen av samma skrot och korn, lever för tillfälliga lustar. Barn kommer till och farsan beslutar sig för att lämna rodret, alternativt visar sig vara någon helt annan än vad krogludret trodde.

Hela TS skrivsätt visar på vilken sorts människa hon är, så att tro att pappan skulle vara av bättre rang vore nog naivt. Och en intellektuell person över 12 år skulle nog aldrig skriva "d" istället för "det".

Som man bäddar får man ligga.

Det enda jag kunde konstatera i din text är att du har en tråkig kvinnosyn. Kanske du som beskriver dig själv, men kom inte och fläcka ner denna tråd med sådant nonsens i detta fall.

TS är självklart upprörd, och det har hon all rätt att vara. Pappan måste förstå att han inte kan lämna sitt två åriga barn och hälsa på 1 dag i månaden?! Det skriker dålig faderskap, jag kan respektera att pappan vill utbilda sig, men han behöver definitivt inte flytta till stockholm!
Han kan lika gärna pendla till sin tjej i stockholm, man kan förmodligen vara någorlunda flexibel beroende på vad för plugg det är.

Tråkig människa.

TS, förstår vad du menar, ni båda två gör lite fel och han gör det största felet för man lämnar aldrig sitt barn, speciellt i 2-års åldern...

Killen verkar vara pantad så vet faktiskt inte om han kan inse att det han gör är fel, du borde försöka kämpa på att få honom att inse att sonen behöver sin fader. Annars får han helt enkelt ta med sig sonen varannan vecka när han kommer och hälsar på. (Han skulle väl ner till GBG för att träffa familjen också?)

Ledsen över att han är en idiot!
Citera
2014-01-04, 20:22
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fukt
Ts borde söka ensamvårdnad. Skaffa en ny kille. Allt för att göra hennes framtida liv så enkelt som möjligt.

Det finns ingen anledning att ge en sån ansvarslös människa som hennes ex nu verkar vara några som helst rättigheter eftersom han försöker undkomma alla de skyldigheter man har mot sitt eget barn.

Pappan har inte flyttat än, han tänker över detta. Han har glömt bort att han har barn (varför vet varken du eller jag, han kanske är nyförälskad och helt förblindad). Han behöver påminnas om att han har barn och att barnet behöver sin pappa. Det är inte TS liv som ska bli så enkelt som möjligt.

Prio ett är att barnet känner sig tryggt och må bra.
Citera
2014-01-04, 20:46
Medlem
fulgarvets avatar
Har du glömt att det är en man du försöker resonera med? Barn är aldrig prio ett i en mans liv. Speciellt inte när d vankas storstad och fitta.
Senast redigerad av fulgarvet 2014-01-04 kl. 20:59.
Citera
2014-01-04, 21:11
Medlem
Frassefrass avatar
^^ Det argumentet faller på att det finns åtskilliga män som prioriterar sina barn främst och sätter dem i första hand. Det är ganska många män som har sina barn som prio ett.

Man flyttar givetvis inte 60 mil bort från sitt barn om man är en ansvarsfull förälder som bryr sig om sin unge. Den största förloraren i flytten är tyvärr sonen.
Citera
2014-01-04, 21:14
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulgarvet
Har du glömt att det är en man du försöker resonera med? Barn är aldrig prio ett i en mans liv. Speciellt inte när d vankas storstad och fitta.

Du nedvärderar och har fördomar om män, precis som en del män nedvärderar och har fördomar om kvinnor. Handen på hjärtat, vill inte de flesta föräldrar det bästa för sina barn? Jo, det vill dom, oavsett kön.
Citera
2014-01-04, 21:17
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Eller så är det väl så att TS är en riktig jobbig satmara till exhustru så att han måste fly fältet, med eller utan son.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in