Citat:
Ursprungligen postat av
Yxherren
Kort och gott. En oansvarig mor och en oansvarig, skitstövel till farsa som drar iväg redan efter tre år. Jag ser sådana här fall hela tiden, där kvinnan horat runt sedan tonåren, går ut varje helg på klubben och sen tillslut hittar en jämlike att föröka sig med. Givetvis är mannen av samma skrot och korn, lever för tillfälliga lustar. Barn kommer till och farsan beslutar sig för att lämna rodret, alternativt visar sig vara någon helt annan än vad krogludret trodde.
Hela TS skrivsätt visar på vilken sorts människa hon är, så att tro att pappan skulle vara av bättre rang vore nog naivt. Och en intellektuell person över 12 år skulle nog aldrig skriva "d" istället för "det".
Som man bäddar får man ligga.
Det enda jag kunde konstatera i din text är att du har en tråkig kvinnosyn. Kanske du som beskriver dig själv, men kom inte och fläcka ner denna tråd med sådant nonsens i detta fall.
TS är självklart upprörd, och det har hon all rätt att vara. Pappan måste förstå att han inte kan lämna sitt två åriga barn och hälsa på 1 dag i månaden?! Det skriker dålig faderskap, jag kan respektera att pappan vill utbilda sig, men han behöver definitivt inte flytta till stockholm!
Han kan lika gärna pendla till sin tjej i stockholm, man kan förmodligen vara någorlunda flexibel beroende på vad för plugg det är.
Tråkig människa.
TS, förstår vad du menar, ni båda två gör lite fel och han gör det största felet för man lämnar aldrig sitt barn, speciellt i 2-års åldern...
Killen verkar vara pantad så vet faktiskt inte om han kan inse att det han gör är fel, du borde försöka kämpa på att få honom att inse att sonen behöver sin fader. Annars får han helt enkelt ta med sig sonen varannan vecka när han kommer och hälsar på. (Han skulle väl ner till GBG för att träffa familjen också?)
Ledsen över att han är en idiot!