Det där kan jag köpa.
Man argumenterar och lägger upp det ok.
Faktum är att jag resonerade ungefär så först.
Men kör på det.
Ser man till konstruktionen blir det lite värre.
Du verkar ju ha lite förståelse för hur saker och ting fungerar.
Det syns ju klart och tydligt när plan nr 2 går in att det saknas något större motstånd, eller hur?
Hur mycket kraft har vi då kvar, när båda vingarna och stjärtfenan skär i smör?
Till och med spetsarna glider igenom utan besvär.
I stål - när det är ytterhöljet som bär hela konstruktionen.
Om vi köper det - vad är det då som stoppar planet?
Det måste ju vara max 20 meter kvar av byggnaden när sista biten går in?
Från 510 Miles per timme till noll på 20 meter.
Något är fel, eller hur?
Hon går igenom för lätt.
Men inte hela vägen.
Borde man inte sett en viss fördröjning av stjärtpartiet vid uppspelning ruta för ruta i filmupptagningen.
Jag bara undrar, kan släppa WTC 1&2 helt för det finns större frågetecken, tyvärr.
Tyvärr, då jag helst hade sett att allt i denna historia hade stämt.
Tycker inte du att det finns vissa frågetecken här?
Även om du inte behöver hålla med om allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Tornen skadades mycket allvarligt av krascherna, men rasade inte av dessa. Däremot så försämrade de efterföljande bränderna den lilla bärighet som var kvar efter krascherna. Bränder behöver inte alls vara stora för att det ska finnas risk att bärande stålkonstruktion kan försvagas så pass mycket på kritiska punkter så att en kollaps kan ske, och än större risk när bärande struktur redan är allvarligt skadad så att t ex bärande pelare är böjda.
Det är naturligt att bli irriterad när man diskuterar med folk som vägrar förstå ens det med basala inom fysikens lagar.
Även om de båda plantyperna inte är så himla olika i storlek och vikt så blir det ändå en enorm skillnad i kinesisk energi om det betydande skillnader i hastighet, och jag har redan postat en video där WTC-konstruktören Leslie Robertson själv säger att man räknade med en 707 i LÅG fart, och vi VET att planen som träffade tornen höll ca 500 mph. Räknar man på det så blir skillnaden i anslagskraft enorm, vilkt givetvis påverkar hur stor skada byggnaderna får.