2014-01-03, 14:23
Medlem
jag lider av schizofreni.
tanken på att berny kanske föreläser om sjukdomen får mig att må väldigt dåligt.
till den grad att jag vill dö för att jag vill inte bli förnedrad pga hennes bullshit.
hon är inte schizofren och jag blir rädd och äcklad att människor kanske tror att schizofreni är lika med = någon som berny.
Citera
2014-01-03, 16:17
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemanya
jag lider av schizofreni.
tanken på att berny kanske föreläser om sjukdomen får mig att må väldigt dåligt.
till den grad att jag vill dö för att jag vill inte bli förnedrad pga hennes bullshit.
hon är inte schizofren och jag blir rädd och äcklad att människor kanske tror att schizofreni är lika med = någon som berny.

Förstår hur du menar :/
Man kanske kan maila förbundet och berätta om henne och hennes "sjukdomshistoria"?
Citera
2014-01-03, 22:33
Medlem
Kardnialvokals avatar
Jhna har också börjar blogga på nattstad, så klart. Kräks alltid lite i munnen av bloggare som inleder sin blogg med "min kamp mot...." samt "min resa mot...." SNARK.

http://nattstadcdn.com/6/1000000/990000/981341/pics/20131231181164000981341_sbig.jpg?width=500

500 spänn. Ri$$ bit$$!

http://nattstadcdn.com/6/1000000/990000/981341/pics/2013123117836210981341_sbig.jpg

Och Björn aka Grisen med sin smakfulla tatuering i old english. Frågan är var han gömt sin tribal. Nog för att Jhna är trailer trash i mina ögon men hon är ju lätt värd en bättre kille än den skalliga, plufsiga, arbetslösa losern.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2014-01-03 kl. 22:52.
Citera
2014-01-04, 01:34
Medlem
Bloggkommentar:

Citat:
Tix Igår, 01:41
Har tänk på detta sen jag började läsa din blogg och måste bara fråga... VARFÖR i allsin dar gör du denna minen (duckface) på i princip alla bilder? Det förstör verkligen ett annars fint kort.

bernyblue Igår, 14:18
ja det är väl en vana/ovana jag har. många påpekar det och ser ju också att det inte är så snyggt, men ja, ovana/vana bara.

Förut sa hon väl att det berodde på hennes nedsatta mimik i ansiktet eller hur fan det var?
Citera
2014-01-04, 03:45
Medlem
Automagiskts avatar
Citat:
Bloggkommentar:

Citat:
Tix Igår, 01:41
Har tänk på detta sen jag började läsa din blogg och måste bara fråga... VARFÖR i allsin dar gör du denna minen (duckface) på i princip alla bilder? Det förstör verkligen ett annars fint kort.

bernyblue Igår, 14:18
ja det är väl en vana/ovana jag har. många påpekar det och ser ju också att det inte är så snyggt, men ja, ovana/vana bara.

Förut sa hon väl att det berodde på hennes nedsatta mimik i ansiktet eller hur fan det var?

haha japp, det var så hon förklarade det, jag minns.
har rotat igenom mängder med gamla bilder på henne, och där ser hon INTE ut så på var och varannan bild.
så den nedsatta mimiken/ovanan har nog kommit de senaste åren bara. uppstod kanske ungefär i samma veva som hon läste på om nya, tänkbara diagnoser och läste något om att personer med AS kan ha stel ansiktsmimik, kanske?
Citera
2014-01-04, 12:42
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arslet666

Hon skrev det till och med i tråden när hon gjorde en kort insats:

https://www.flashback.org/sp42015144
Senast redigerad av William Haines 2014-01-04 kl. 12:55.
Citera
2014-01-04, 13:50
Medlem
Kardnialvokals avatar
Äh, tror bara putmunnen ligger i tiden. Har blivit lite av en trend att duckface:a när en tar selfies. Det där med nedsatt ansiktsmimik är garanterat något hon läst någonstans/hört någon annan säga, och sen själv anammat. Nedsatt ansiktsmimik är nästan alltid ett symptom av en skada eller någon annan sjukdom, inget som magiskt uppstår.

Edit:
Ser för övrigt nu i länken ovan att personen ställer en väldigt ledande fråga och använder just ordet "mimik" vilket B snappar upp direkt. "Det har jag alltid haft", yeah right.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2014-01-04 kl. 13:54.
Citera
2014-01-04, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Äh, tror bara putmunnen ligger i tiden. Har blivit lite av en trend att duckface:a när en tar selfies. Det där med nedsatt ansiktsmimik är garanterat något hon läst någonstans/hört någon annan säga, och sen själv anammat. Nedsatt ansiktsmimik är nästan alltid ett symptom av en skada eller någon annan sjukdom, inget som magiskt uppstår.

Edit:
Ser för övrigt nu i länken ovan att personen ställer en väldigt ledande fråga och använder just ordet "mimik" vilket B snappar upp direkt. "Det har jag alltid haft", yeah right.

Håller med om ordet "mimik". Och om det nu vore en "vana/ovana", varför har hon inte själv då sett att hon har samma min på bilderna? Tittar hon inte på sina egna kort innan hon lägger upp dem?
Citera
2014-01-04, 15:20
Medlem
kupochans avatar
Jag såg på "Älska Mig" av Alex Schulman på SVT igår.
Den handlar om narcissism och det otroliga bekräftelsebehovet som många har idag i och med sociala medier.
Det lät nästan som han hade en monolog över Berny. Rekomenderar er och även Berny själv att se den! (Tror att den finns på svtplay).
Citera
2014-01-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Jag såg på "Älska Mig" av Alex Schulman på SVT igår.
Den handlar om narcissism och det otroliga bekräftelsebehovet som många har idag i och med sociala medier.
Det lät nästan som han hade en monolog över Berny. Rekomenderar er och även Berny själv att se den! (Tror att den finns på svtplay).

http://www.svtplay.se/video/1680460/alex-schulman-alska-mig

Jag undrar hur Bernys liv hade sett ut om hon hade levt för, säg en sådär 30 år sedan? Innan Internet, innan den sociala mediehysterin... Jag tror ju att hon hade ÄNDÅ varit en person som hade sökt extrem uppmärksamhet. Frågan är bara: HUR?
Citera
2014-01-04, 16:12
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KidUNot
http://www.svtplay.se/video/1680460/alex-schulman-alska-mig

Jag undrar hur Bernys liv hade sett ut om hon hade levt för, säg en sådär 30 år sedan? Innan Internet, innan den sociala mediehysterin... Jag tror ju att hon hade ÄNDÅ varit en person som hade sökt extrem uppmärksamhet. Frågan är bara: HUR?

Antagligen skulle hon sprungit runt till alla små emokidz och hitta på dom värsta historierna hon kunde komma på och sen får dom sprida vidare ryktet, men hon kanske skulle blivit normal.
Citera
2014-01-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Antagligen skulle hon sprungit runt till alla små emokidz och hitta på dom värsta historierna hon kunde komma på och sen får dom sprida vidare ryktet, men hon kanske skulle blivit normal.

Vad som anses som "normalt" är nog en ganska svår definitionsfråga.

Men jag undrar ju: Alla de andra personer, som likt Fröken B, ljuger runt tills de blir så snurriga att de inte hittar ut, och skriker: "SE MIG!" - vad gör de? De som inte har publicerat böcker och så kallade "artiklar". Visst, Fejjan och bloggar, men mer än så?

Och i allt detta virrvarr från Fröken B skapar både medvetet och omedvetet, hur mycket av det som hon påstår tror hon egentligen på själv? Ljuger en tillräckligt för sig själv (och andra) kan en ju börja tro på det också. Jag undrar faktiskt lite: Är B själv medveten om vad som är sanning och lögn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in