Citat:
Ursprungligen postat av
smeden80
1) De flesta centralstimulantia är beroendeframkallande och kan leda till gravt missbruk
2) Det är en inkörsport till tyngre droger
3) Hjärnan bryts ner av THC
4) Vad blir nästa steg? legalisera opium? det är ju också en "naturprodukt"
Detta är vad jag kommer att tänka på just nu. Fråga en läkare om du vill få reda på fler konsekvenser av att röka gräs. Hade alkohol blivit introducerat idag hade det garanterat varit förbjudet att konsumera. Detsamma gäller tobak. Du kan jämföra med alkoholförbudet i USA på Al Capones tid...
Vill du att dina framtida / eventuellt nuvarande barn ska flumma runt och garva höga på gräs??
1. Centralstimulantia?
2. Är du en svag människa utan självdisciplin och utan allmänt vett i skalen så kanske ja.
3. På vilket sätt bryter man ner hjärnan?
4. Dra inte alla "droger" över en kant.
Sen säger du att man ska fråga en läkare för att få reda på konsekvenser av att röka. Undrar varför cannabis blir mer o mer lagligt över världen? Läkare skriver ut det etc... Läkare som säger nej till cannabis för att sedan skriva ut någon recept belagd skit medicin som är extremt beroende framkallande och
dödar en var 19:e minut i USA det är dom helt OK med. Jo men lyssna på dom, dom försöker inte alls sälja
SINA DROGER. Vilket jävla stolpskott du måste vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikLarsson99
ÖÖh ja dom som röker tenderar ju vara korkade vänstermuppar, legaliserar vi sån skit får vi ju ännu mer vänstermuppar det går fan inte!
Va?
Citat:
Ursprungligen postat av
fleskdoris
Jag lyssnar gärna och ändrar gladeligen åsikt, men behöver rediga argument för det. Att säga att cannabis är ofarligare är tobak och alkohol är inte bara tvivelaktigt utan även oväsentligt. För mig får gärna tobak kriminaliseras och alkohol säljas i betydligt mindre mängder.
Tvivelaktigt? Hur många dör varje år av alkohol förgiftning, och hur många tusen dör varje år pga av tobak? 3-400k? Gör din läxa och läs på lite innan du spottar ut dig en massa jävla skit. Hur hjärntvättad är du?
Citat:
Ursprungligen postat av
rootbit
Det är mycket man borde. En alldeles för stor andel av dagens "vuxna" är arbetslösa och outbildade 20-25 åringar som inte har vare sig ambitioner eller verktyg att bidra till någonting vettigt i samhället.
En majoritet av dessa praktexemplar bekänner sig som svenskar men spenderar dagarna med att bete sig som apor från djungeln. Att casha in bidrag och röka skallen av sig är ingenting som gör en människa till "stolt svensk" och i stånd att döma andra.
Kul i sammanhanget är väl att många av dessa nötter uppenbarligen verkar hänga här på flashback...
Och det betyder att alla är obildade och inte drar sitt strå till stacken? Du har inte en aning om hur propaganda fungerar eller? Röker alla sönder skallen och lever på bidrag? Är det 20-25 åringar endast som röker? Klart som fan det finns idioter i alla grupper, men att dra alla över en kant är ju bara löjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
rootbit
Jag pratar inte om en karriär. Jag pratar om ett jobb. Är jag fascist som kräver att vuxna, friska, människor ska kliva upp ur sängen på morgonen och försöka bidra till sin egen försörjning? Och nu pratar jag inte om sjuka människor som av läkare och myndigheter har bedömts att inte klara av ett jobb, det är nämligen en annan femma.
Så, för alla som har jobb och kliver upp ur sängen och bidrar till samhället varje dag är det OK att röka. Då handlar det ju inte om att det är farligt för hälsan, utan då är det ur en ekonomisk synvinkel du tycker att det ska vara olagligt?