2014-01-04, 04:14
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blauschimmelkase
Det är dock inte något i cannabisen som gör personerna passiva. Det är livsstilen runt cannabisen som är boven. Dock är som bekant inte alla fast i en sådan livsstil, långt ifrån. De flesta cannabisrökare är vanliga personer med vanliga jobb.
Att kräva att en lat människa ska jobba är inte fascistiskt, människan är bara lat och vill inte jobba enbart pga det. Har man en annan motivering till varför man inte jobbar så tycker jag att det är motiverat till att inte kräva att den personen jobbar. T ex om man är psykiskt sjuk eller har någonting annat i ens liv som gör att man inte är arbetsför.

Det kommer ingenting gott ur att straffa folk. Folk som utför antisociala handlingar behöver hjälp.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-social_behaviour

lite mer info om biverkningar för er som gillar att brassa på:

Ruseffekter:
Upprymdhet. Välbefinnande i små doser. I större doser förändrad uppfattning av tid, rymd, avstånd och verklighetsuppfattning. Reaktionsförmågan nedsättes, förvirringstillstånd är vanliga. Risk finns för psykoser ("snedtändningar")

Skadeverkningar:
Försämring av närminne och inlärningsförmåga. Hormonrubbningar, fosterskador, sömnrubbningar, långsamma reflexer. Samt koordinationssvårigheter. Avstannande tonårsutveckling. Och mognadsprocess. Psykoser och personlighetsförändringar. Risk för lungcancer.

läs mer här: http://www.aleretoxicology.se/kunskapscenter/om-narkotika/cannabisharts/
Citera
2014-01-04, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltingfel
Med en statlig försäljning som jag är för hade du sluppit dessa snorungar som "röker weeeeed". Hade verkligen velat ta med dig ut i det svenska samhället så du hade fått se att lååååångt ifrån alla som röker har rastafläter eller liknande, det är så sjukt mycket vanligare än du tror.

Jag är uppvuxen i en stad där det ses som kutym att brassa på - och ett tag i min yngre ungdom gjorde även jag det. Mindre lustigt när det bli så accepterat att man gör det varje dag för att, jag citerar, "man blir ju inte bakfull, och det är inte farligt". Att nyttja, eller utnyttja, droger är inget sunt beteende oavsett vad det har för konsekvenser.

Tro vad du vill, men jag är tillräckligt ung för att se hur den yngre generationen uppfattar just gräs, och det är pinsamt att ofta klumpas ihop med dessa vidriga kreatur som frodas i den dekadenta populärkultur som är MTV-hiphop, cannabis och "sexuell frihet".

Summering: ja till medicinsk cannabis, nej till en legalisering som otvivelaktigt hade skickat Sveriges ungdom längre ned i den toalett av lågkultur som tycks karaktärisera den.
Citera
2014-01-04, 04:21
Medlem
jag är emot en legalisering pga att det är bra som det är nu, vi har cannabis i landet i överflöd och priserna stimulerar ekonomin, dessutom ger det jobb till ungdommarna och de nyinflyttade till sverige i förorterna.

dessutom är det bra att den organiserade kriminaliteten har inkomstkällor och dessutom är det viktigt för polisen att ha någon att jaga om dagarna i landet.

sverige är för stelt och tråkigt om allt vore lagligt här skulle vi inte ha så mycket att diskutera och bäst av allt är att cannabis är olagligt så de som röker det upplever en paranoia och stannar framför tvn så de inte är ute och får stryk av de som dricker sprit och hatar knark.
Citera
2014-01-04, 04:21
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
1) De flesta centralstimulantia är beroendeframkallande och kan leda till gravt missbruk
2) Det är en inkörsport till tyngre droger
3) Hjärnan bryts ner av THC
4) Vad blir nästa steg? legalisera opium? det är ju också en "naturprodukt"

Detta är vad jag kommer att tänka på just nu. Fråga en läkare om du vill få reda på fler konsekvenser av att röka gräs. Hade alkohol blivit introducerat idag hade det garanterat varit förbjudet att konsumera. Detsamma gäller tobak. Du kan jämföra med alkoholförbudet i USA på Al Capones tid...

Vill du att dina framtida / eventuellt nuvarande barn ska flumma runt och garva höga på gräs??

1. Centralstimulantia?
2. Är du en svag människa utan självdisciplin och utan allmänt vett i skalen så kanske ja.
3. På vilket sätt bryter man ner hjärnan?
4. Dra inte alla "droger" över en kant.

Sen säger du att man ska fråga en läkare för att få reda på konsekvenser av att röka. Undrar varför cannabis blir mer o mer lagligt över världen? Läkare skriver ut det etc... Läkare som säger nej till cannabis för att sedan skriva ut någon recept belagd skit medicin som är extremt beroende framkallande och dödar en var 19:e minut i USA det är dom helt OK med. Jo men lyssna på dom, dom försöker inte alls sälja SINA DROGER. Vilket jävla stolpskott du måste vara.

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
ÖÖh ja dom som röker tenderar ju vara korkade vänstermuppar, legaliserar vi sån skit får vi ju ännu mer vänstermuppar det går fan inte!

Va?

Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
Jag lyssnar gärna och ändrar gladeligen åsikt, men behöver rediga argument för det. Att säga att cannabis är ofarligare är tobak och alkohol är inte bara tvivelaktigt utan även oväsentligt. För mig får gärna tobak kriminaliseras och alkohol säljas i betydligt mindre mängder.

Tvivelaktigt? Hur många dör varje år av alkohol förgiftning, och hur många tusen dör varje år pga av tobak? 3-400k? Gör din läxa och läs på lite innan du spottar ut dig en massa jävla skit. Hur hjärntvättad är du?

Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Det är mycket man borde. En alldeles för stor andel av dagens "vuxna" är arbetslösa och outbildade 20-25 åringar som inte har vare sig ambitioner eller verktyg att bidra till någonting vettigt i samhället.

En majoritet av dessa praktexemplar bekänner sig som svenskar men spenderar dagarna med att bete sig som apor från djungeln. Att casha in bidrag och röka skallen av sig är ingenting som gör en människa till "stolt svensk" och i stånd att döma andra.

Kul i sammanhanget är väl att många av dessa nötter uppenbarligen verkar hänga här på flashback...

Och det betyder att alla är obildade och inte drar sitt strå till stacken? Du har inte en aning om hur propaganda fungerar eller? Röker alla sönder skallen och lever på bidrag? Är det 20-25 åringar endast som röker? Klart som fan det finns idioter i alla grupper, men att dra alla över en kant är ju bara löjligt.

Citat:
Jag pratar inte om en karriär. Jag pratar om ett jobb. Är jag fascist som kräver att vuxna, friska, människor ska kliva upp ur sängen på morgonen och försöka bidra till sin egen försörjning? Och nu pratar jag inte om sjuka människor som av läkare och myndigheter har bedömts att inte klara av ett jobb, det är nämligen en annan femma.

Så, för alla som har jobb och kliver upp ur sängen och bidrar till samhället varje dag är det OK att röka. Då handlar det ju inte om att det är farligt för hälsan, utan då är det ur en ekonomisk synvinkel du tycker att det ska vara olagligt?
Citera
2014-01-04, 04:22
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
1) De flesta centralstimulantia är beroendeframkallande och kan leda till gravt missbruk
2) Det är en inkörsport till tyngre droger
3) Hjärnan bryts ner av THC
4) Vad blir nästa steg? legalisera opium? det är ju också en "naturprodukt"

Detta är vad jag kommer att tänka på just nu. Fråga en läkare om du vill få reda på fler konsekvenser av att röka gräs. Hade alkohol blivit introducerat idag hade det garanterat varit förbjudet att konsumera. Detsamma gäller tobak. Du kan jämföra med alkoholförbudet i USA på Al Capones tid...

Vill du att dina framtida / eventuellt nuvarande barn ska flumma runt och garva höga på gräs??

1. Röka är varken en centralstimulamt eller fysiskt beroendeframkallande, läs på innan du öppnar truten.

2. Att rökat är en "gatewaydrog" handlar ju bara om att kunden kommer i kontakt med kriminella och därmed får tillgång till fler droger, inte för att det skulle finnas något i drogen som får dig att vilja ta mer av andra droger.
Legaliserar&reglerar man så försvinner det problemet.

3. Källa, tack.

4. Nästa steg? Vad sägs om att bryta ner lögnerna och propagandan? Sluta läsa krundskoleelever rakt hittepå i skolan utan ge dom fakta istället.
Citera
2014-01-04, 04:27
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Så, för alla som har jobb och kliver upp ur sängen och bidrar till samhället varje dag är det OK att röka. Då handlar det ju inte om att det är farligt för hälsan, utan då är det ur en ekonomisk synvinkel du tycker att det ska vara olagligt?

Korrekt uppfattat. Jag skiter i din hälsa. Betalar du för din röka före OCH efter ger jag fan i vad du gör.
Citera
2014-01-04, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltingfel
Varför vill du att det ska fortsätta vara olagligt? Vem vinner på det?

Farligt.
Lättpåverkade människor.
Citera
2014-01-04, 04:36
Medlem
UncleBerts avatar
Citat:
Korrekt uppfattat. Jag skiter i din hälsa. Betalar du för din röka före OCH efter ger jag fan i vad du gör.
Du är väll medveten att majoriteten av Sveriges cannabisbrukare går till jobbet? Du är rätt roligt. Ingen på kontoret skulle misstänka mig för 1 sekund. Som tidigare sagt, de dreadlock prydda vänsternissarna är de som syns. Vi vanligt folk håller oss i bakgrunden med en jävel i mungipan.
Citera
2014-01-04, 04:37
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:

Så genom att taxera och reglera drogerna så blir våra problem lösta? Dom som köper cannabis betalar också skatt och på så sätt kan dom pengarna användas till folk som vill lägga in sig på rehab? Hur många är beroende och lägger in sig på rehab utav alla som röker? Inte många skulle jag säga.

Ett argument som används emot det jag precis skrev, är att kolla alla rehabs där unga tonåringar är på!
Och på det svarar jag: Kanske för att dom får välja mellan rehab och straff? Vad händer om man tar bort straffet då?
Citera
2014-01-04, 05:07
Medlem
smeden80s avatar
vilken fart det blev på alla små haschtomtar

Jag medger att det var fel av mig att klassa THC som centralstimulantia, resten står jag dock för.

Anser även att allt (knark, alkohol, medicin osv) som ger en ruseffekt kan missbrukas och leda till sinnesslöa personligheter. Jag tror knappast att det är någons våta dröm att hamna i ett missbruk, oavsett om det är narkotikaklassade produkter, alkohol eller tobak.

Men, brassa på ni era små grästomtar! Jag skiter i om ni väljer att betala föra att förstöra er egen kropp. Varför flyttar ni inte till Christiania hela bunten?? Där kan ni garanterat försvinna in e er lilla dimma.. Kanske öppna er egen lilla opiumbar eller nåt!
Citera
2014-01-04, 05:33
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
vilken fart det blev på alla små haschtomtar

Jag medger att det var fel av mig att klassa THC som centralstimulantia, resten står jag dock för.

Anser även att allt (knark, alkohol, medicin osv) som ger en ruseffekt kan missbrukas och leda till sinnesslöa personligheter. Jag tror knappast att det är någons våta dröm att hamna i ett missbruk, oavsett om det är narkotikaklassade produkter, alkohol eller tobak.

Men, brassa på ni era små grästomtar! Jag skiter i om ni väljer att betala föra att förstöra er egen kropp. Varför flyttar ni inte till Christiania hela bunten?? Där kan ni garanterat försvinna in e er lilla dimma.. Kanske öppna er egen lilla opiumbar eller nåt!

Haha, mycket bra svar du ger på alla som svarat dig. Du visar verkligen hur smart man blir utan cannabis. Tänk om alla hade din IQ och svar på tal. Du är en förebild för oss alla hasch tomtar. Tänk om man kunde få vara som dig.
Citera
2014-01-04, 06:58
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Tack!
Det tänker jag göra, och om man följer ditt resonemang hela vägen ut så är det ju faktiskt bra.
Om du skiter i vad andra människor gör, och låter dem fatta sina egna beslut är vi ju överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in