2014-01-03, 13:06
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
När du säger att familjen hävdar att det var en vapenolycka, hur menar du då? Den enda överlevande familjemedlem som var på plats, var väl MGM själv!

Menar du att det är vad han själv uppgett i förhör, vilket delgetts andra familjemedlemmar?

Vid en snabb sökning hittar jag ingen nyhetsartikel som uppger detta heller.

Citat:
Ska man tro ovanstående skribenter, talar mycket för att modern var på plats och sedermera har hävdat att det var en "vapenolycka".

Jag har inte fått min information från någon nyhetsartikel. Detta har jag fått höra redan på juldagen från säkra källor.

Precis. Modern var tydligen på plats, och hävdar just att det var en olycka.

Dock tycker jag personligen att det rimmar dåligt med häktning efter misstanke på sannolika skäl.
Citera
2014-01-03, 13:16
Medlem
Jag tippar på att sonen mått dåligt på julafton, att man haft telefonkontakt och att han hotat med självmord/alt sett "spöken" han ska döda och då har föräldrarna åkt dit för att förhindra det och skjutsa honom til psykakuten. När pappan gått in så har sonen skjutit i vild panik, pappan har då stapplat ut ur huset och avlidit inför ögonen på sin hustru. Oerhört trgaiskt fall.
Citera
2014-01-03, 13:20
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag tippar på att sonen mått dåligt på julafton, att man haft telefonkontakt och att han hotat med självmord/alt sett "spöken" han ska döda och då har föräldrarna åkt dit för att förhindra det och skjutsa honom til psykakuten. När pappan gått in så har sonen skjutit i vild panik, pappan har då stapplat ut ur huset och avlidit inför ögonen på sin hustru. Oerhört trgaiskt fall.

Man kan också tänka sig att pappan försökte ta ifrån sonen vapnet för att förhindra självmord, och ett skott brunnit av när de kämpat om vapnet.
Citera
2014-01-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Jag har inte fått min information från någon nyhetsartikel. Detta har jag fått höra redan på juldagen från säkra källor.

Precis. Modern var tydligen på plats, och hävdar just att det var en olycka.

Dock tycker jag personligen att det rimmar dåligt med häktning efter misstanke på sannolika skäl.

Det jag inte förstår mig på är, om det nu var en så kallad "olycka", varför går sonen ifrån brottsplatsen och blir gripen av polisen utan någon incident, vilket jag tolkar som att sonen inte gör någon motstånd vid ingripandet?
Citera
2014-01-03, 17:56
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selala
Det jag inte förstår mig på är, om det nu var en så kallad "olycka", varför går sonen ifrån brottsplatsen och blir gripen av polisen utan någon incident, vilket jag tolkar som att sonen inte gör någon motstånd vid ingripandet?
Är väl svårt för en som inte varit med om det att förstå hur hjärnan fungerar efter att man precis råkat döda sin far. Kan ju vara någon form av panik som gör det.
Citera
2014-01-03, 18:46
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Självklart vet vi inte hur vapnet kom till platsen eller vem som tog dit det.....
En normal reaktion om det var en olyckshändelse eller självmord av fadern skulle då vara att försöka rädda livet på honom, inte att bara gå därifrån......
Jag har sett personer som vägrat inse att deras anhöriga är bortom all hjälp, som är vanligare
vid trauma...Jag dömer ingen men det är klart ett besynerligt agerande efter skottet.....
Jag utesluter att mamman var närvarande vid händelsen samt meddelat att det var en olycka utan uppsåt att döda fadern..
Åklagaren skulle inte ha häktat sonen under dessa omständigheterna....
Citera
2014-01-03, 18:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Jag utesluter att mamman var närvarande vid händelsen samt meddelat att det var en olycka utan uppsåt att döda fadern..
Möjligtvis för att inte störa utredningen, det kommer väl märkas om han släpps om några dagar.
Citera
2014-01-03, 19:05
Medlem
Man ska också tänka på att en mor kan ha svårt för att se sanningen sådan som den är, och därför i förtvivlan vill få det till olycka, mm..

Men grabben kikade ju nyfiket omkring inne vid häkningsförhandlingen. Det hade han inte gjort om det vore en olycka.. och att han var vid sina sinnens fulla bruk.
Citera
2014-01-03, 20:04
Bannlyst
Citat:
Tycker du lite talar emot dig själv. Att någon kommer på någon med något, som slutar med att upptäckaren avlider -- samtidigt som tystnaden indikerar "tragedier/hemligheter inom familjen som är välbevarade och kommer så att förbli". Vad skulle han ha "kommit på" -- ett knarklabb i "Breaking Bad"-klass, eller vad för slags "tragedier/hemligheter" är det som du har i åtanke?

Nå så där svårbegripligt och motsägelsefullt var inte mitt inlägg.
Saken är den att du egentligen undrar vad "något" är.
Ditt förslag, ett knarklabb i "Breaking Bad"-klass är naturligtvis inte vad jag har i åtanke
vilket du själv också förstår.

Tystnaden som vi kan se både i tråden och media talar sitt tydliga språk, detta är en familj
som man inte vet "något" om. Familjen visar upp en fasad och vad som döljer sig bakom
fasaden, ifall det finns något att dölja, vet jag inte eftersom vi inte vet just någonting.
Vi vet att Pappan är död, sonen är häktad och nu har vi fått en vink om att modern är vittnet
som snabbt efter dådet hävdar att det var en olycka. Det är väl upp till rättsväsendet då att
att se ifall sonen och Mammans (ifall hon var med) historia håller.

Hursomhelst en mycket underlig, nedtystad och skum julhistoria som antingen är en tragedi
eller en historia fylld av hemligheter.
Citera
2014-01-04, 02:46
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
hur menar du? rättvisan ska väl ha sin gång oavsett var GM:s mamma befann sig? det får visa sig om det var mord, dråp eller olycka.
Citera
2014-01-04, 02:59
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hur menar du? rättvisan ska väl ha sin gång oavsett var GM:s mamma befann sig? det får visa sig om det var mord, dråp eller olycka.
Helst när hon inte, behöver/kan tvingas, vittna mot sin son.
Hennes utsaga måste ju i så fall kunna styrkas eller motsägas av den tekniska undersökningen och eventuella vittnen. Så det var inte bara att följa med morsan och rulla köttbullar
Citera
2014-01-04, 03:33
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Man kan också tänka sig att pappan försökte ta ifrån sonen vapnet för att förhindra självmord, och ett skott brunnit av när de kämpat om vapnet.

ja, det tror jag också. Det som talar emot olycka är att han är häktad för mord.
Det hintades i någon tidning om att någon mer var med och det är väl rimligt att anta att det stämmer att det var modern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in