2014-01-02, 09:21
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Kan ju bli lite knivigt för centerpartiet om så är fallet...

Jag kan se rubrikerna framför mig "centerpartist skjuter vilt på studentnation i Lund"

Ingen far det som du föreskriver händer ju bara SD-

FÖV så är det ju så här CP artister beter sig- Förvånad någon?

Har syskonen uttalat sig? Är syskonen akademiker eller wt
Citera
2014-01-02, 15:47
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Magne kanske var Sveriges kommande "Breivik".
Vad tusan finns det för Breivik-kopplingar i fallet?

Familjen själva hävdar att det var en vapenolycka. Sen att det kanske kan verka märkligt av flera skäl är en annan femma.
Citera
2014-01-02, 20:01
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Familjen själva hävdar att det var en vapenolycka. Sen att det kanske kan verka märkligt av flera skäl är en annan femma.

När du säger att familjen hävdar att det var en vapenolycka, hur menar du då? Den enda överlevande familjemedlem som var på plats, var väl MGM själv!

Menar du att det är vad han själv uppgett i förhör, vilket delgetts andra familjemedlemmar?

Vid en snabb sökning hittar jag ingen nyhetsartikel som uppger detta heller.
Citera
2014-01-02, 21:37
Medlem
Whipsticks avatar
Jag har på många omvägar och i sjunde led fått höra att vittnet på platsen är mamman som alltså åkte med från Blekinge. Om det stämmer så tycker jag att det ökar på tragiken med 100%.
Senast redigerad av Whipstick 2014-01-02 kl. 21:37. Anledning: Stavfel
Citera
2014-01-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
När du säger att familjen hävdar att det var en vapenolycka, hur menar du då? Den enda överlevande familjemedlem som var på plats, var väl MGM själv!

Menar du att det är vad han själv uppgett i förhör, vilket delgetts andra familjemedlemmar?

Vid en snabb sökning hittar jag ingen nyhetsartikel som uppger detta heller.

Hajade till när jag läste att "familjen" hävdar att det var en vapenolycka. Har följt tråden från början - ingenstans har jag läst att någon "kvällstidning" lyckats få någon i familjen att uttala sig.
Citera
2014-01-02, 23:24
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag skulle definiera slabb som lundensisk beteckning på informell nationsfest av olika slag. Vad jag är medveten om, förekommer inte beteckningen på andra håll än i Lund och möjligen på starkt lundainfluerade småhögskolor.

Lite OT men begreppsdef är viktig

Den troliga etymologin handlar om ett skämtsamt feluttal av engelska Club dancing á la Slas för Clas. Mellankrigstiden tror jag.

Sen har begreppet vandrat vidare, och i synnerhet på Helsingkrona då.
Citera
2014-01-02, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Hajade till när jag läste att "familjen" hävdar att det var en vapenolycka. Har följt tråden från början - ingenstans har jag läst att någon "kvällstidning" lyckats få någon i familjen att uttala sig.

Mig veterligen och förståeligt har familjen inte kommenterat detta.

Men vem var det som larmade polis och ambulans? Dom verkar varit snabbt på plats.

Tidningarna brukar ju vara alerta med att kommentera "en granne hörde skottet" osv och göra en intervju med uppgiftslämnaren. Här är det tyst.
Citera
2014-01-02, 23:59
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Familjen själva hävdar att det var en vapenolycka.

Citat:
Ursprungligen postat av Whipstick
Jag har på många omvägar och i sjunde led fått höra att vittnet på platsen är mamman som alltså åkte med från Blekinge.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mig veterligen och förståeligt har familjen inte kommenterat detta.

Men vem var det som larmade polis och ambulans? Dom verkar varit snabbt på plats.

Ska man tro ovanstående skribenter, talar mycket för att modern var på plats och sedermera har hävdat att det var en "vapenolycka".
Citera
2014-01-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Ska man tro ovanstående skribenter, talar mycket för att modern var på plats och sedermera har hävdat att det var en "vapenolycka".

Kan bara tala för mig själv och vem som ringde vet jag inte. Det var därför jag ställde frågan.

Kan ha varit vem som helst.
Citera
2014-01-03, 02:19
Medlem
McMays avatar
Citat:
Märkligt också att MGM vid häktningsförhandlingen småler och tittar sig nyfiket omkring i rättssalen om det stämmer att hans far just omkommit i en vapenolycka.
Citera
2014-01-03, 06:04
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Märkligt också att MGM vid häktningsförhandlingen småler och tittar sig nyfiket omkring i rättssalen om det stämmer att hans far just omkommit i en vapenolycka.

Det mesta talar väl för mord eller dråp p.g.a. psykisk ohälsa? Skulle nog kunna satsa några rakknivar på detta alternativ.

Men var kom vapnet ifrån, och vad var det för slags vapen? Hade vår "normala" & kemikunniga doktorand vapenlicens?

Det är klart man istället kan associera till "Breaking Bad", för att det är mer exotiskt.

Minst troligt torde "vapenolycka" nog vara.
Senast redigerad av CarolSeaver 2014-01-03 kl. 06:10.
Citera
2014-01-03, 07:04
Medlem
Pappan hade/har ju en gård, om jag minns rätt. Är det inte troligt att det var pappans som GM fick tag på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in