Citat:
Ursprungligen postat av
rejdar
Först och främst drar ju Avpixlat fel slutsats om effekten av Expressenkampanjen
Delvis tror jag att du kommer att få rätt. Jag tror på att Sd kommer att få ett ökat stöd i opinionen, men att siffrorna i opinionsundersöknningarna kommer att minska.
Hur många är berdda att riskera att bli hemsökta av journalister från hattidningen Expressen, som t.ex. Martin Fredriksson och Carl Tullgren?
Dessa är våldsbenägna, och flerfalldigt dömda, i merparten av fallen handlar det om politiskt motiverad brottslighet, men i flera fall handlar det av alkoholrelaterad kriminallitet.
Deras psykiska status torde ej heller vara den bästa.
Det är mot den bakgrunden jag anser det troligt att många inte kommer att vara beredda att svara sanningsenligt då de blir tillfrågade om sina partiprefferenser.
Det handlar om överlevnadsinstinkter.
Däremot kommer det reella stödet, som inte framgår i några mätningar, för Sd att öka. Dessutom kommer AFA/Expo och hattidningen Expressen att säkerställa att inga lycksökare är aktuella på ledande platser inom Sd, vilket har varit en ovärderligt välsignelse för partiet.