2013-12-22, 10:31
Medlem
Draedons avatar
Köpte ultimate edition på Steams rea för en spottstyver! Självklart funkar inte mina gamla savefiler.... Men men, jag kan gott spela om från början.

Kan man inte köra spelet utan dlc till en början och sedan aktivera dem en efter en? Eller spelar det egentligen ingen roll utan jag måste ta mig igenom main story innan man kan börja med expansionerna?

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Några andra fina modtips, project reality var riktigt fin.

Några andra som deffar upp omgivningen lite eller gör spelet mer realistiskt?

Project Reality verkar vara given, jag söker också tips på andra mods som gör spelet snyggare/bättre.
Citera
2013-12-22, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Kan man inte köra spelet utan dlc till en början och sedan aktivera dem en efter en? Eller spelar det egentligen ingen roll utan jag måste ta mig igenom main story innan man kan börja med expansionerna?
Det finns moddar för det , kolla www.nexusmods.com/newvegas . Du kan köra DLC-pakten under resans gång så att säga. Jag började med Honest Hearts runt L10 sedan runt ~L20 tänkte jag lira Dead Money eller Old world blues. Det väsentliga är dock att Lonesome Road spelas sist. Kom ihåg att det inte går att spela DLC's efter att du har klarat mainquesten.
Citera
2013-12-22, 12:24
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Det finns moddar för det , kolla www.nexusmods.com/newvegas . Du kan köra DLC-pakten under resans gång så att säga. Jag började med Honest Hearts runt L10 sedan runt ~L20 tänkte jag lira Dead Money eller Old world blues. Det väsentliga är dock att Lonesome Road spelas sist. Kom ihåg att det inte går att spela DLC's efter att du har klarat mainquesten.

Vafan...? Är inte det själva poängen med DLC? Då får jag helt enkelt komma ihåg att köra alla sidospår innan mainstoryn tar slut..
Citera
2013-12-22, 14:56
Medlem
Tänkte veva igång en diskussion här genom att fråga vilket som är ert favoritquest i hela spelet!
Motivera också gärna!

Mitt bidrag är Come Fly With Me!

Ni får även räkna upp flera quests eller om ni vill nämna ett eller flera quests ni ansåg var tråkiga eller dåliga. Kommer dock inte på något riktigt dåligt quest nu.
Citera
2013-12-22, 15:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Kom ihåg att det inte går att spela DLC's efter att du har klarat mainquesten.
Finns mods som löser det, förövrigt en riktigt idiotgrej obsidian har gjort där.

Citat:
Finns ingen direkt orsak till att vänta med att lägga in dlc, ska du köra med mods så är det ofta krav på att du ska ha en eller flera officiella dlc installerade.
Citera
2013-12-22, 17:48
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Finns mods som löser det, förövrigt en riktigt idiotgrej obsidian har gjort där.

Finns ingen direkt orsak till att vänta med att lägga in dlc, ska du köra med mods så är det ofta krav på att du ska ha en eller flera officiella dlc installerade.

Ja visst är det lite korkat? Tack för svaret ang. DLC.

Har ni tips på bra mods så tar jag tacksamt emot. Jag lirade ju spelet när det kom ut, då fanns det inte mycket mods... Tankade ner några från topplistan på Nexus nu men vissa får spelet att krascha.
Citera
2013-12-22, 23:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Har ni tips på bra mods så tar jag tacksamt emot. Jag lirade ju spelet när det kom ut, då fanns det inte mycket mods...
Gå in på nexus forum för fallout new vegas, leta upp delforumet som heter nåt med "mods troubleshooting" och läs några trådar så hittar du långa inlägg med vilka mods folk har installerat.
Sen söker du bara på nexus och läser vad det är för mods, kan även gå in på nexus och sortera mods efter mest nedladdat och mest "endorsed"

Citat:
Tankade ner några från topplistan på Nexus nu men vissa får spelet att krascha.
en del mods kräver andra mods eller tilläggsfiler för att fungera, en del mods funkar inte med andra mods, en del mods behöver kompabilitetsmods för att funka med andra mods, en del mods har alternativa filer som du ska välja mellan och krashar om du installerar alla filerna.
Citera
2013-12-23, 07:13
Medlem
Kebabsugers avatar
ARMZoom
Animated Prostitution
NVWillow
psychoelfs char editor
Sprint Mod
Unlimited Companions

alla som behövs, resten är bara onödigt :P
Citera
2013-12-23, 10:02
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Gå in på nexus forum för fallout new vegas, leta upp delforumet som heter nåt med "mods troubleshooting" och läs några trådar så hittar du långa inlägg med vilka mods folk har installerat.
Sen söker du bara på nexus och läser vad det är för mods, kan även gå in på nexus och sortera mods efter mest nedladdat och mest "endorsed"

en del mods kräver andra mods eller tilläggsfiler för att fungera, en del mods funkar inte med andra mods, en del mods behöver kompabilitetsmods för att funka med andra mods, en del mods har alternativa filer som du ska välja mellan och krashar om du installerar alla filerna.

Mods verkar vara lite klurigt minst sagt... installerade project reality och några fler igår, nu har jag typ 10 fps om det kommer 5-10 fiender INOMHUS...

Har en i5-2500k @ 4,5ghz, 8gb ram, GTX 580, SSD m.m. Borde knappast vara datorns fel...
Citera
2013-12-24, 11:21
Medlem
Draedons avatar
Fan jag har problem med questen "one for my baby".

Citera
2013-12-24, 12:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Mods verkar vara lite klurigt minst sagt... installerade project reality och några fler igår, nu har jag typ 10 fps om det kommer 5-10 fiender INOMHUS...

Har en i5-2500k @ 4,5ghz, 8gb ram, GTX 580, SSD m.m. Borde knappast vara datorns fel...
Gå igenom grafikinställningarna, en del moddar är grafiskt krävande och jag va tvungen att sänka lite för att få bra fps, i-5 2500k med turbo, 16GB ram och amd 7950 3GB.
En snabb ssd kan i vissa lägen hjälpa till att minska fps lagg när spelet måste vänta på att data ska laddas in.

Pffft 5-10 fiender igår gick jag ensam in i ett rum och mötte minst 20st deathclaws
Citera
2014-01-03, 12:48
Medlem
Citat:
Fan jag har problem med questen "one for my baby".

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in