2015-06-13, 18:31
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
I brist på nya spel har jag spelat igenom en handfull av gamla spel jag har. Nu tror jag New Vegas står på tur, men jag undrar: Hur lång tid tar det egentligen att spela klart?

Har spelat det förr, men kan inte minnas att jag spelade klart det. Har spelat Fallout förr, vet att det tar TID. Men talar vi 10h? 24h? 50h? Om man spelar effektivt och inte bryr sig om sidouppdrag o.s.v. d.v.s.
Fokusera på mainquest så kan du räkna med 6-12 timmar speltid. Sedan om du vill köra hardcore på svår nivå så tvingas du in i sidequest och nyttja companions, ekonomisystemet och div. så där räknar vi kanske 6-24 om du fokuserar på mainquest.
Citera
2015-07-02, 21:47
Bannlyst
Tjena FB,

Jag håller på och kör igenom NW nu och spelet har börjat frysa irriterande ofta nu. Innan kunde det frysa efter 4-5 timmars spel vilket inte är konstigt för Fallout men enda sen jag tog mig till Vault 34 som fullkomligt frös sönder så jag har spelet nu börjat frysa i princip vart jag än går vilket gör spelet i princip ospelbart. Stack till Primm och hämtade Lucky och då började spelet frysa som ett CP igen...

Jag provade radera en av mina äldre sparningar men det hjälpte inte ett skit. Har 60+ timmar nu.

Någon som har haft liknande problem? Har läst om problemet med Vault 34 men inte att spelet ska fucka som det gör nu...
Citera
2015-07-03, 00:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
....
Mods? överklockning? fryser det med sänkta grafiska inställningar? hur stor är sparfilen? pc eller konsol?
Citera
2015-07-03, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Mods? överklockning? fryser det med sänkta grafiska inställningar? hur stor är sparfilen? pc eller konsol?

Kör Ultimate Edition. Överklockning? Har inte provat sänka grafiken. Sparfilen/arna (2) är 6800kb vardera, kör på PS3.

Har läst på forum nu att man bör ha många sparfiler samt att man bör stänga av ''Auto Save''.

Många har haft dessa problem med 200+ timmar. Jag har 60+...

EDIT: Hade visst 3 sparfiler.

EDIT: Drog ner HUD till 0, sänkte ljudet på radio till 0 samt stängde av alla Auto save men skiten vill frysa ändå 1 minut in i spelet..
Senast redigerad av folvidon 2015-07-03 kl. 13:31.
Citera
2015-07-03, 16:39
Bannlyst
Spelade Fallout 3 med alla add-ons och det flöt på bra och gick att spela ut med 230+ timmar...
Citera
2015-07-05, 00:13
Bannlyst
Gjort följande tidigare:

* Raderade spel-data. (2 ggr)
* Börjat spara mer frekvent och raderat de gamla överskrivna sparfilerna.
* Har stängt av all form av autosparning.
* Drog ner volymen för radion i pip-boy till 0.

Gjorde ingen skillnad och spelet tenderade att även bugga i kloakerna.

Gjorde sedan detta:

* Drog ner ljudet för samtliga kategorier i Audio till hälften av vad dom tidigare var och höjde på biosystemet.
* Undviker att byta vapen med snabbkommando dvs. pilarna på kontrollens vänstra sida.

Nu har spelet flytit på bra i kloakerna men jag har inte vågat byta vapen på snabbkommando än då det hela tiden frös tidigare i kloakerna. Befinner mig just nu i Novac och dumpade upphittade saker men ska prova warpa till Helios One och springa till Vault 11 och se om spelet funkar bättre nu även i wasteland eller om det har ballat ur helt.

Mina sparfiler ligger nu på 7000kb och jag är inte sugen på att lägga min sparfil på sticka och blåsa hårddisken för att sedan komprimera min sparfil...

Får se om jag lyckats få bukt på problemet eller om Ultimate Edition är helt värdelöst...
Citera
2015-07-05, 01:35
Bannlyst
Har provat springa från Helios One nu och spelet funkar finfint. Det enda jag inte kan göra har jag märkt är att jag kan inte välja vapen med snabbkommando på hörnvapnen utan enbart vapnen som man trycker fram med upp, ner, vänster, höger. Provar jag ta fram min 40mm granatkastare som jag alltid har i hägra nedre hörnet så fryser spelet. Samma sak hände när jag försökte sätta Lucky i vänstra översta hörnet.

Är glad nu iaf när jag kan spela spelet utan problem.
Citera
2015-07-15, 00:09
Medlem
Disponibels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Har provat springa från Helios One nu och spelet funkar finfint. Det enda jag inte kan göra har jag märkt är att jag kan inte välja vapen med snabbkommando på hörnvapnen utan enbart vapnen som man trycker fram med upp, ner, vänster, höger. Provar jag ta fram min 40mm granatkastare som jag alltid har i hägra nedre hörnet så fryser spelet. Samma sak hände när jag försökte sätta Lucky i vänstra översta hörnet.

Är glad nu iaf när jag kan spela spelet utan problem.

Grejen är ju att man inte kan köra spelet på ps3 med DLC:s. Överstiger sparfilen 10 mb är det gonatt. Fan ville prova alla tidigare obsidiantitlar såsom Fallout 3, New vegas, Oblivion, Skyrim i väntan på fallout 4. Men som det verkar nu funkar inte obsidiantitlar på playstation vet ej hur det är med Xbox. PC funkar, buggigt men laggfritt.
Citera
2015-07-15, 01:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponibel
PC funkar, buggigt men laggfritt.
med tillgång till bugfixmoddar.
Citera
2015-07-15, 01:46
Medlem
Disponibels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
med tillgång till bugfixmoddar.

Sålänge Bethesda kan sälja en trasig port till ps3 vet ej hur det är med Xbox så kommer dom ju skita i laggandet och är tysta om problematiken. Oh sorry det här var den buggigaste versionen av ett spel som någonsin har skapats men vi har redan dina pengar. SUCKER! Nej Bethesda ta lärdom av Rockstar istället.
Citera
2015-07-19, 17:28
Medlem
Är det nån som kör FNV längre? Jag köpte det nyss och har kört en del och börjat kika lite på moddar, men de flesta verkar ut daterade. Är det nån som fått DarnUI att fungera tillsammans med MTUI? Sista uppdateringen var ju nån gång runt 2010? Eller finns det kanske nåt alternativ som kan scala ner HUDen lite som DarnUI?
Citera
2015-07-20, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oakheart
Är det nån som kör FNV längre? Jag köpte det nyss och har kört en del och börjat kika lite på moddar, men de flesta verkar ut daterade. Är det nån som fått DarnUI att fungera tillsammans med MTUI? Sista uppdateringen var ju nån gång runt 2010? Eller finns det kanske nåt alternativ som kan scala ner HUDen lite som DarnUI?

Även om moddarna i sig har blivit patchade för sista gången, för flera år sedan, så lever ju communityt och intresset vidare så länge modden är tillgänglig för nedladdning. Laddar du ner från Nexus? Kika i forumtråden på den aktuella modden; du lär inte vara ensam om ditt problem. Alternativet är ju att kolla så att moddskaparen inte har listat de där två moddarna som icke-kompatibla med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in