2014-01-02, 21:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
FS vill göra gällande att en alt. gm snott hans handkassa samtidigt som samme alt. gm sms:at honom i akt och mening att han inte skulle sakna MJ i brådrasket. Den ordningsamme rånmördaren ska ha ägnat hela natten åt att bädda rent inkl. FS:s madrassrulle samtidigt som han bäddat för att rånmordet inom kort kommer att upptäckas.

Intressant vilka lögner han framför. Hans sk oskuld till att ha stulit 10.000 av Marina den 28 juli ser inte ut att han skingrat röken genom att påstå att en del va från handkassan, som dom 4000 kom ifrån, som han hade på sig vid gripandet.

Rånmord? Snälla hur korkad är han på en skala 1-10? IQ fiskmås liknar det.
Citera
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Spekulationen är densamma, Letsdoit styrkte den just genom att visa att ekonomin inte höll, vad förstod du inte ? Läs inläggen noga....

De svarta pengarna kan vara i fonderna, jag är mest intresserad av att veta hur mycket som sattes in sedan FS & hon bröt upp.

Nej, det är teoretiskt omöjligt. Jag bevisade just det i inlägget jag gjorde.
Om du inte förstår detta få du helt enkelt pröva igen. I och med att värdeökningen är så
bra har hon haft dessa under väldigt lång tid. Hade du satt in mer pengar, alltså dina önskedrömmande hypotetiska svarta pengar så hade ansk värdet varit mycket högre.

Zurfarn, tack!
Citera
Medlem
Citat:
Spekulationen är densamma, Letsdoit styrkte den just genom att visa att ekonomin inte höll, vad förstod du inte ? Läs inläggen noga....

De svarta pengarna kan vara i fonderna, jag är mest intresserad av att veta hur mycket som sattes in sedan FS & hon bröt upp.

Kan du något om ekonomi?

Om man spenderar pengar på resor m.m minskar pengarna på banken, om man inte spenderar så mycket bör ekonomin se bättre ut.
Det finns ett förhållande mellan uttag och insättningar. Tänk på det nästa gång du köper din lördagsgodispåse.

Marina har just tagit sig ut ur ett långvarigt och destruktivt förhållande. Det är inte så konstigt om hon lät pengarna rulla litegrann.
Citera
2014-01-02, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Nej, det är teoretiskt omöjligt. Jag bevisade just det i inlägget jag gjorde.
Om du inte förstår detta få du helt enkelt pröva igen. I och med att värdeökningen är så
bra har hon haft dessa under väldigt lång tid. Hade du satt in mer pengar, alltså dina önskedrömmande hypotetiska svarta pengar så hade ansk värdet varit mycket högre.

Zurfarn, tack!

Du bevisar inte ett skit. En av fonderna har gått ner. FUP294

Det kan vara del av de svarta pengarna. Eller hur ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-02 kl. 21:52.
Citera
2014-01-02, 21:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rivarojva
Noterar att förhör med FS 2013-12-18 också är ett videobandsförhör. Blir videoupptagningen offentlig?

Det tror jag knappast, men det är ju bra att man tar det säkra före det osäkra då det gäller den lömska typen Fredrik. Han har ju efteråt anklagat förhörsledaren för en hel del, så nu kan advokatsprätten med klient inte ljuga om det mer.
Citera
2014-01-02, 21:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rivarojva
Läsningen är underhållande så att få se nervsammanbrottet(FS) skulle vara underbart.

Hoppas på livstid för kräket.

Jag tror att han kommer visa sitt rätta jag i kommande förhandling och det är nog inte långt ifrån ett sammanbrott eftersom han numera inte har ett skit i droger att stoppa i sig.
Måste vara en pärs att sitta isolerad på ett litet rum, sen vet man att han hatar fängelse och är rädd för att åka in. Så psyk kanske blir han behjälplig?

Tror inte på livstid även om jag önskar det, men runt 17 år blir nog troligt.
Så det betyder lååååång tids fängelse. Det är ju ingen rättvisa direkt om man tagit en annan människas liv och hanterat kroppen på ett osmakligt sätt efteråt som i detta fallet. Stölden från den han mördat är ännu värre det är det lägsta av alla brotten. Likplundring.

Så straffet sen blir att han alltid förknippas med mordet på Marina och med det är hans liv ganska slut. Även om han nu hade ett luffarliv innan så va han inte dömd för mord. Det kommer att ändras efter han blir fri då vid runt 51 års ålder ca.
Citera
2014-01-02, 22:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bra jobbat! Ännu en vild spekulation från FS fanclub går därmed i graven...

Fanns det ens rimligt tvivel? Inte härifrån det går rakt ut i luften såna påståenden. Det handlar om enkel logik och inte försvarssnack i slag med overkliga förhållande, som aldrig existerat.
Svarta pengar kan i dag inte sättas in i det omfånget man fantiserar om. Det är såna uppgifter man ska lämna åt sidan bara som rent svammel.-

Det gäller, smygmobiler, sexkontakter, alternativa gm, Francios, och resten påhitten. Det är alltså inget som har med verklighetens underlag att göra.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-02 kl. 22:11.
Citera
2014-01-02, 22:13
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Du bevisar inte ett skit. En av fonderna har gått ner FUP294.

Bevisar inte ett skit?
Eftersom fonden har en positiv utveckling sedan 2009 är det ganska så osannolikt att hon satt in några större svarta pengar i den iallafall på sistone som du undrade över:
Citat:
jag är mest intresserad av att veta hur mycket som sattes in sedan FS & hon bröt upp.
Citera
2014-01-02, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fanns det ens rimligt tvivel? Inte härifrån det går rakt ut i luften såna påståenden. Det handlar om enkel logik och inte försvarssnack i slag med overkliga förhållande, som aldrig existerat.
Svarta pengar kan i dag inte sättas in i det omfånget man fantiserar om. Det är såna uppgifter man ska lämna åt sidan bara som rent svammel.-

Det gäller, smygmobiler, sexkontakter, alternativa gm, Francios, och resten påhitten. Det är alltså inget som har med verklighetens underlag att göra.

Bra fråga. Jag tror inte tillräckligt tvivel finns.

Kroppen, som belade PÅK:s gärningsbeskrivning, det numera återskapade sms:et, samt den välskrivna resningsansökan pekar på ett fällande.
Dessutom gör ju domen mot AJ att denna känsla stärks ytterligare.

Men, jag är ju ingen jurist.

Edit:
Dessutom är jag glad att advokat Hansson inte agerar stjärnadvokat.
Senast redigerad av Fin 2014-01-02 kl. 22:26. Anledning: Ipad
Citera
2014-01-02, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Bevisar inte ett skit?
Eftersom fonden har en positiv utveckling sedan 2009 är det ganska så osannolikt att hon satt in några större svarta pengar i den iallafall på sistone som du undrade över:

From 2010-01-03 till 2010-07-04 har Nordea Nordenfond gått ned -5,7%.
Försök att hålla dig till sanningen. Källa: Morningstar

Det är alltså fullt möjligt att MJ satte in pengarna efter det att MJ/FS förhållande blev turbulent.
Detta kan vara de svarta pengarna, eller del av. De andra kan vara insatta på andra fonder, eller hur ?
Just denna period är ekonomisk nedgång på marknaden, vilket gör att dina analyser är helt förkastliga.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-02 kl. 22:27.
Citera
2014-01-02, 22:30
Medlem
KluvenTungas avatar
Om M hade drivor med svarta pengar hade hon inte åkt till en kameralös bankomat för att ta ut likvider.
Citera
2014-01-02, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Om M hade drivor med svarta pengar hade hon inte åkt till en kameralös bankomat för att ta ut likvider.

Enligt letsdoit så var ekonomin inte bärande på bankontona:
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Med samma förbrukningstakt skulle de innestående medlen på hennes kapitalkonton vara helt slut i början av december - och hon skulle då tvingas börja avyttra andelar i sina investeringsfonder.

Jag har tidigare lagt upp en tes om att MJ satt in de svarta pengar som saknas (50-100´) på sina fonder.
Det är mycket möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in