2014-01-02, 19:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Konstigt ja, men inte förvånande. FS hade ställts i ännu sämre dager om sanningen kommit fram direkt.
Nej, klart det ska fjäskas och försvaras.
FS, en man inte ens en mamma tycker om.

Många motiv som kommit fram den senaste tiden:
Pengar, svartsjuka, knarkpsykos och ren och skär avundsjuka.

Var och ett av dessa motiv har tagit död på många kvinnor.

Att han inte kan förklara sig på det lilla så som socialbidrag och uttagen han gjort från sitt konto är ju en pinsam historia som inte är särskilt trovärdigt. Han kan inte redogöra för det lilla som berört hans konto och sparande. Han ljuger givetvis. En indikation är att han medger stöld ur kontantkassan.

Så var tog de 100000 vägen och de 4-5000 kr i kontantkassan vägen om det nu fanns menar jag?
Ingen har sett pengarna och ingen mer än Fredrik talar om dom. Så försvann dom eller har dom ens existerat?

Tulpanen ingen säger att Marina inte köpt ett flipperspel, men däremot ifrågasätts betalningen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-02 kl. 19:50.
Citera
2014-01-02, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Att han inte kan förklara sig på det lilla så som socialbidrag och uttagen han gjort från sitt konto är ju en pinsam historia som inte är särskilt trovärdigt. Han kan inte redogöra för det lilla som berört hans konto och sparande. Han ljuger givetvis. En indikation är att han medger stöld ur kontantkassan.

Så var tog de 100000 vägen och de 4-5000 kr i kontantkassan vägen om det nu fanns menar jag?
Ingen har sett pengarna och ingen mer än Fredrik talar om dom. Så försvann dom eller har dom ens existerat?

Tulpanen ingen säger att Marina inte köpt ett flipperspel, men däremot ifrågasätts betalningen.
Känns inte speciellt troligt att M plockade ut 10000-tals kronor varje månad svart.

Jag har inte kollat upp hennes firma, men speciellt hög omsättning tror jag inte det var.
Det är inga kapitalstarka kunder eller lukrativ bransch.

Nån tusenlapp i månaden i snitt känns t.o.m det högt räknat.
100 000 skulle i så fall ta 8 år att spara ihop, förutsatt inte FS nallar ett öre.
Citera
2014-01-02, 20:11
Medlem
Noterar att förhör med FS 2013-12-18 också är ett videobandsförhör. Blir videoupptagningen offentlig?
Citera
2014-01-02, 20:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
/.../ Så var tog de 100000 vägen och de 4-5000 kr i kontantkassan vägen om det nu fanns menar jag?
FS vill göra gällande att en alt. gm snott hans handkassa samtidigt som samme alt. gm sms:at honom i akt och mening att han inte skulle sakna MJ i brådrasket. Den ordningsamme rånmördaren ska ha ägnat hela natten åt att bädda rent inkl. FS:s madrassrulle samtidigt som han bäddat för att rånmordet inom kort kommer att upptäckas.
Citera
2014-01-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
FS vill göra gällande att en alt. gm snott hans handkassa samtidigt som samme alt. gm sms:at honom i akt och mening att han inte skulle sakna MJ i brådrasket. Den ordningsamme rånmördaren ska ha ägnat hela natten åt att bädda rent inkl. FS:s madrassrulle samtidigt som han bäddat för att rånmordet inom kort kommer att upptäckas.

Hade varit enklare att skriva en lapp:

Citat:
Blunda och räkna till hundra, så snart du vaknar.
Vidare instruktioner via sms.

Glöm inte att stänga fönstren, jag har vädrat.

Finns en del som inte stämmer. Sms:et passar dock perfekt in i åklagarens beskrivning.
Citera
2014-01-02, 20:44
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har fått en källa. Tro den om du vill. Jag tänker inte lära dig att läsa bruksanvisningar.

Problemet är bara att källan inte stöder din version utan min, nämligen att numren och samtalen sparas, som jag visade dig.
Skall du fortsätta att förneka detta får du faktiskt hänvisa till någon eller några sidor i manualen.
Du kan inte säga hela för det stämmer inte.
Du brukar svälja mycket med hull o hår, men inte i det här fallet. Kan du inte förklara varför denna
sak är så viktig för dig?
Citera
2014-01-02, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Problemet är bara att källan inte stöder din version utan min, nämligen att numren och samtalen sparas, som jag visade dig.
Skall du fortsätta att förneka detta får du faktiskt hänvisa till någon eller några sidor i manualen.
Du kan inte säga hela för det stämmer inte.
Du brukar svälja mycket med hull o hår, men inte i det här fallet. Kan du inte förklara varför denna
sak är så viktig för dig?

Svårtolkad bruksanvisning. Det snackas om att missade samtal sparas om telefonen har mottagning (network service).
Då sparas listorna som jag ser det, utan att raderas vid omstart.

Precis som alla andra telefoner med andra ord?
Citera
2014-01-02, 21:11
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det fetade. Slutsats ?

Du har ju informationen framför dig, varför inte göra ett försök att faktiskt förstå den
också?
Du ser anskaffningsvärdet, dessutom på två datum. Man ser att inga andelar är köpta den senaste
månaden då anskaffningsvärdet är detsamma.
Den första fonden har ett ansk värde på 28,362 kr och har ett värde den 52,765 kr i Aug
Alltså en ökning med 86%. Alfafonden har ökat 122% på 10år bakåt i tiden f o m nu

Nästa fond är Futura. Anskvärdet är 25,000kr och värdet är i Aug 2010 57,001kr
Mer än en fördubbling alltså. De senaste 10 åren har fonden ökat med 66,66%

Nästa fond är Likvidtetsinvest. Ansk värdet är 55,018kr och värdet i Aug -10 är 74,554kr
Inget köp är heller gjort under månaden. På 10 år har utvecklingen varit 22%

Nästa fond är Nordea Nordenfond. Ansk värdet är 29,902 kr och värdet 23.862 kr
Inget köpt under månaden
Denna fond måste hon ha köpt nån gång under senare halvan av 2007 med tanke på utvecklingen

Nästa fond heter Selekta Europa och ansk värdet är 59,339kr och värdet i Aug -10 är 124,371kr
Ytterligare en fond som gett mer än 100% i avkastning. Inget köpt unden månaden som gått.
Har gått 62% på 10 år räknat bakåt i tiden från nu.

Vad säger detta?
Hon har alltså investerat totalt 197 621kr och dessa har vuxit till 332,553kr dvs 70% avkastning
och med tanke på hur Nordeas fonder utvecklas är är det ca >10 år.
Det är dessutom ett jämt investeringsbelopp, ca 200,000 då kanske några kronor går bort i avgifter.
Min slutsats är att hon fått dessa pengar av sina föräldrar för att hon skall sätta in dem i fonder.

Vid kan iallafall helt stryka teorin om att några svarta pengar satts in i fonder...
Citera
2014-01-02, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Du har ju informationen framför dig, varför inte göra ett försök att faktiskt förstå den
också?
Du ser anskaffningsvärdet, dessutom på två datum. Man ser att inga andelar är köpta den senaste
månaden då anskaffningsvärdet är detsamma.
Den första fonden har ett ansk värde på 28,362 kr och har ett värde den 52,765 kr i Aug
Alltså en ökning med 86%. Alfafonden har ökat 122% på 10år bakåt i tiden f o m nu

Nästa fond är Futura. Anskvärdet är 25,000kr och värdet är i Aug 2010 57,001kr
Mer än en fördubbling alltså. De senaste 10 åren har fonden ökat med 66,66%

Nästa fond är Likvidtetsinvest. Ansk värdet är 55,018kr och värdet i Aug -10 är 74,554kr
Inget köp är heller gjort under månaden. På 10 år har utvecklingen varit 22%

Nästa fond är Nordea Nordenfond. Ansk värdet är 29,902 kr och värdet 23.862 kr
Inget köpt under månaden
Denna fond måste hon ha köpt nån gång under senare halvan av 2007 med tanke på utvecklingen

Nästa fond heter Selekta Europa och ansk värdet är 59,339kr och värdet i Aug -10 är 124,371kr
Ytterligare en fond som gett mer än 100% i avkastning. Inget köpt unden månaden som gått.
Har gått 62% på 10 år räknat bakåt i tiden från nu.

Vad säger detta?
Hon har alltså investerat totalt 197 621kr och dessa har vuxit till 332,553kr dvs 70% avkastning
och med tanke på hur Nordeas fonder utvecklas är är det ca >10 år.
Det är dessutom ett jämt investeringsbelopp, ca 200,000 då kanske några kronor går bort i avgifter.
Min slutsats är att hon fått dessa pengar av sina föräldrar för att hon skall sätta in dem i fonder.

Vid kan iallafall helt stryka teorin om att några svarta pengar satts in i fonder...
Bra jobbat! Ännu en vild spekulation från FS fanclub går därmed i graven...
Citera
2014-01-02, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bra jobbat! Ännu en vild spekulation från FS fanclub går därmed i graven...

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Med samma förbrukningstakt skulle de innestående medlen på hennes kapitalkonton vara helt slut i början av december - och hon skulle då tvingas börja avyttra andelar i sina investeringsfonder.

Ändå konsumerar hon som aldrig förr och är på väg mot nya resor.
Hon backar upp med svarta pengar.
Citera
2014-01-02, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ändå konsumerar hon som aldrig förr och är på väg mot nya resor.
Hon backar upp med svarta pengar.
Dags för en ny spekulation när den gamla inte höll?
Citera
2014-01-02, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Dags för en ny spekulation när den gamla inte höll?

Spekulationen är densamma, Letsdoit styrkte den just genom att visa att ekonomin inte höll, vad förstod du inte ? Läs inläggen noga....

De svarta pengarna kan vara i fonderna, jag är mest intresserad av att veta hur mycket som sattes in sedan FS & hon bröt upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in