Citat:
Ursprungligen postat av
15minFame
Varför skulle jag vara ett troll? Jag har för hög antal poster för att avskrivas som troll...
Absolut, klart det är individuellt, därför frågar jag om måttstock, inte hur mycket jag kan gå upp/ner.
Jo, jag har också hört att nybörjare bygger lättare. Och efter en tids frånvaro så måste jag börja långsamt, annars får jag sådan träningsvärk att jag inte kan röra mig så jag får väl hoppas att jag är som en nybörjare igen och kan komma tillbaka relativt fort.
Men 1 - 2 kg i månaden - är det för killar eller tjejer?
din första mening lät rent sagt idiotisk "Jag vet att om jag äter si så går jag upp ½ kg fett över natten."
tror inte kroppen kan lagra så mycket på en natt även ifall du klämde i dig 1kg smör.
ska du börja träna ?
har du börjat träna ?
nuvarande vikt ?
längd ?
kön ?
allt är ju individuellt/ efter ens massa osv. 1-2 kg är rejält stora spann.
mer testosteron = lättare att bygga muskler.
tunga basövningar = kroppen producerar mer testosteron.
glöm aldrig bort att träna benen, kroppens största muskel. glutus maximus. där sitter en stor potentiell källa för att öka ens testosteron.
ät inte lakrits, och undvik raffinerade kolhydrater som socker. har också negativ påverkan. höj protein konsumtionen.
börja med en ZMA kanske ? det fixar din sömn o du kanske får ett högre testovärde i komb. med träning. det underlättar att bygga kroppen med enligt mig då du lättare kan sova.
ät fett, kolhydrater och protein efter träning där proteinet är upp mot 60-80% av intaget. ifall du skippar fett o kolhydrater tas energin från proteinet och det kommer tära på energin, inte få glykogen-depåerna fyllda lika smidigt eller på samma sätt. fettet fungerar som ett bränsle för kroppen då det är i blodet så kroppen tar energi från fettet istället för kolhydraterna o proteinet. därav låter det kolhydraterna gå till glykogen-depåerna och proteinet till musklerna. dvs du kommer få mer energi efteråt då. (allt detta är i grova drag och fettet är ju redan i köttet ifall man äter proteinet så), fett är nyttigt i rätt mängd. försök dock hellre att förtära vegetabiliska fetter istället animaliska. men undvik vegetabiliska vax artade fetter så som kokos eller palm olja
mvh // auktor
edit: och nu läste jag att du var en tjej.
vad är ditt mål med träningen ?
jag anser att du är blond. för att du jämför viktuppgång med viktnedgång "½kg är inte mycket - bara kolla på siffrorna de får på Biggest loser".
kroppen har lättare för att förbränna vävnad än att bygga vävnad....