2014-01-02, 01:04
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Helt plötsligt verkar du veta hur mordförsöket ser ut? "av den här arten" Förklara.

Ja alltså ett mordförsök som gör polisen övertygad om att det finns starka kopplingar mellan BO och GM.

Citat:
Ska vi ge upp Laserman-teorin snart?

Jag är beredd att ge upp den så snart den går att utesluta.
Citera
2014-01-02, 01:05
Medlem
Vintergrisens avatar
Måste ändå säga att det här med reflexvästen är udda.

Om det nu var ett planerat brott, vilket väl skjutvapnet tyder på, och om den eftersökte verkligen är GM och inte bara ett vittne, varför i all världen klä sig i reflexväst? Känns ungefär lika vettigt som att råna en bank och försvinna flyende iklädd i julgransbelysning.
Citera
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Det är bara väldigt osannolikt att man kan bedriva affärer av en dignitet som föranleder ett mordförsök av den här arten.

Så om man saknar, inkomst, personnr, språket? och utbildning är risken mindre att man blir inblandad i grov brottslighet än om man beviljas asyl?

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Måste ändå säga att det här med reflexvästen är udda.

Om det nu var ett planerat brott, vilket väl skjutvapnet tyder på, och om den eftersökte verkligen är GM och inte bara ett vittne, varför i all världen klä sig i reflexväst? Känns ungefär lika vettigt som att råna en bank och försvinna flyende iklädd i julgransbelysning.

nej man gömmer sig i det öppna, möter du en man i reflexväst så är det oftast enbart västen man minns.

Dessutom är den väldigt lätt att ta av och bryta signalementet plus att reflexvästen även har den fördelen att många tänker som du och förutsätter att kriminella ser skumma ut.
Senast redigerad av Tjack-i-starkol 2014-01-02 kl. 01:08.
Citera
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Människosmuggling är en av de grymmaste arterna av affärer och om detta är en markering mot släkt/familj eller andra smugglade flyktingar så är det inte så långsökt, då vill man inte heller döda BO eftersom deras framtida inkomst i form av betalningar ifrån BOs framtida bidrag från svenska skattebetalare

Jag tror inte att människosmugglare ger kredit i någon större utsträckning.
Citera
2014-01-02, 01:07
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Så om man saknar, inkomst, personnr, språket? och utbildning är risken mindre att man blir inblandad i grov brottslighet än om man beviljas asyl?

På sätt och vis. Man är mer sannolikt ett offer för grov brottslighet i den situationen än en gangster.
Citera
2014-01-02, 01:08
Medlem
R2Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Det kom ett PM som lyder:

Kosovo var verkligen intressant, verkar som att det faktiskt rör sig om romer då. Vet att kyrkan är väldigt engagerad i romers situation i Kosovo.
Citera
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:

Hej!

Jag är nyregistrerad på forumet och kan därför inte posta inlägg än. Så därför skulle det vara snällt om du kunde posta detta i tråden och hälsa från mig:

Jag ser att många spekulerar i att BO bor i Bodakyrkan. Ni har nästan rätt! BO kommer från Kosovo och bor i en lägenhet i Myråskyrkan (inte långt ifrån Bodakyrkan). Han bor på adressen Skogslindgatan 23.
Jag har en kompis som bor i samma område som Myråskyrkan ligger. Detta är nästan en 100%-ig källa. Dock vet jag inte vad BO heter, men jag ska fortsätta forska i detta. Och jag hade INTE satt mig ner och skrivit detta om jag bara hittade på…

//SNEB

Tack för intressant info!

Tyvärr tror jag dock inte att någon GM kommer att gripas. Detta då denne själv troligen är en s k papperslös. Myndigheterna har ingen som helst koll på vem han är, vad han gör, när han försvinner ur landet osv. Det enda hoppet är att det ska vara en annan boende på samma gömställe. Men det verkar föga troligt.

BO:s föräldrar och övriga släkt vet givetvis från vilken släkt/klan GM kommer, men de är inte villiga att samarbeta med Kling & Klang. De löser detta på sitt eget traditionella sätt. Snart ett nytt barnamord att vänta alltså. Fy fan!
Citera
Medlem
freddie57s avatar
Om nu BO bor på Skogslindsgatan, så är det ca 1,5 km till Bodakyrka.
Bodakyrka är en baptistförsamling med bl.a. kyrkomedlemmar från Colombia.
Citera
2014-01-02, 01:09
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Jag tror inte att människosmugglare ger kredit i någon större utsträckning.
Jodå, det är ganska rejäla krediter, allt ifrån månadsbetalningar till krav på motprestationer i form av arrangerade giftermål m.m

Iaf. enligt den utredning som gjordes för något år sedan
Citera
2014-01-02, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Människosmuggling är en av de grymmaste arterna av affärer och om detta är en markering mot släkt/familj eller andra smugglade flyktingar så är det inte så långsökt, då vill man inte heller döda BO eftersom deras framtida inkomst i form av betalningar ifrån BOs framtida bidrag från svenska skattebetalare

Är benägen att hålla med dig. Hört att det är en verksamhet som inte visar någon som helst respekt för människor och att ett människoliv inte är värt ett ruttet lingon. Verkar ju fullständigt logiskt att ge sig på ett barn om man saknar inbetalningar från föräldrarna.

Det enda som jag ställer mig frågande till är varför GM inte lyckades "bättre" än vad han gjorde.
Citera
2014-01-02, 01:11
Medlem
Även jag har fått samma PM som några andra redan har postat:

Citat:
Hej!

Jag är nyregistrerad på forumet och kan därför inte posta inlägg än. Så därför skulle det vara snällt om du kunde posta detta i tråden och hälsa från mig:

Jag ser att många spekulerar i att BO bor i Bodakyrkan. Ni har nästan rätt! BO kommer från Kosovo och bor i en lägenhet i Myråskyrkan (inte långt ifrån Bodakyrkan). Han bor på adressen Skogslindgatan 23.
Jag har en kompis som bor i samma område som Myråskyrkan ligger. Detta är nästan en 100%-ig källa. Dock vet jag inte vad BO heter, men jag ska fortsätta forska i detta. Och jag hade INTE satt mig ner och skrivit detta om jag bara hittade på…

//SNEB
Citera
2014-01-02, 01:12
Medlem
R2Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddie57
Om nu BO bor på Skogslindsgatan, så är det ca 1,5 km till Bodakyrka.
Bodakyrka är en baptistförsamling med bl.a. kyrkomedlemmar från Colombia.

Finns kopplingar till Kosovo också:
http://immi.se/aktiviteter/?p=922

Iofs från 2010, ska tilläggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in