2014-01-02, 00:45
Medlem
R2Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
"I 12-årsåldern" är troligtvis polisens uttryck för "skäggbarn".. BO kan alltså vara mycket äldre än 15-16 år..

12-årsåldern är inte polisens uttryck, utan Expressens.
Polisen: http://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-12-31-1630-Morddrap-forsok-Boras/
Citera
2014-01-02, 00:46
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Källa på det? Varför kan man inte ha en kriminell affärsuppgörelse för att man gömmer sig i en kyrka?

Det är bara väldigt osannolikt att man kan bedriva affärer av en dignitet som föranleder ett mordförsök av den här arten.
Citera
2014-01-02, 00:49
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Det är bara väldigt osannolikt att man kan bedriva affärer av en dignitet som föranleder ett mordförsök av den här arten.

Inte om det handlar om Romer. De har sina klanfejder och gangsteruppgörelser för jämnan. Varför tror du polisen i Skåne upprättade ett spaningsregister som inkluderade minderåriga? Vi pratar om en grupp människor som gifter bort småbarn, det finns inga minderåriga i deras kultur.

http://www.liveleak.com/view?i=b32_1385817701
http://www.liveleak.com/view?i=48d_1384554672
Citera
2014-01-02, 00:50
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
"I 12-årsåldern" är troligtvis polisens uttryck för "skäggbarn".. BO kan alltså vara mycket äldre än 15-16 år..
Skäggbarn kommer väl ensamma, utan föräldrar?
Citera
2014-01-02, 00:55
Medlem
Citat:

Om det nu handlar om vad som i Sverige kallas "Ensamkommande flykting-barn" så kan ju affären vara något som skett för flera år sedan och i ett helt annat land, eller hur?

Nu verkar det iofs handla om en "papperslös flykting" så det skulle kunna tala för att övriga familjen finns i landet?

Det är lätt att komma bort sig i de förekommande benämningarna så man får vara försiktig med att dra för långt gångna slutsatser.

Helt plötsligt verkar du veta hur mordförsöket ser ut? "av den här arten" Förklara.

Ska vi ge upp Laserman-teorin snart?
Citera
2014-01-02, 00:56
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R2P
12-årsåldern är inte polisens uttryck, utan Expressens.
Polisen: http://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-12-31-1630-Morddrap-forsok-Boras/
Tänkte först skriva "pk-etablissemangets uttryck för skäggbarn"..

Skulle inte förvåna om GM och BO är (relativt) jämnåriga.. Det är ju inte alltid helt lätt att se om svartmuskingar är 12 eller 25 år..
Citera
2014-01-02, 01:00
Medlem
Det kom ett PM som lyder:

Citat:
Hej!

Jag är nyregistrerad på forumet och kan därför inte posta inlägg än. Så därför skulle det vara snällt om du kunde posta detta i tråden och hälsa från mig:

Jag ser att många spekulerar i att BO bor i Bodakyrkan. Ni har nästan rätt! BO kommer från Kosovo och bor i en lägenhet i Myråskyrkan (inte långt ifrån Bodakyrkan). Han bor på adressen Skogslindgatan 23.
Jag har en kompis som bor i samma område som Myråskyrkan ligger. Detta är nästan en 100%-ig källa. Dock vet jag inte vad BO heter, men jag ska fortsätta forska i detta. Och jag hade INTE satt mig ner och skrivit detta om jag bara hittade på…

//SNEB
Citera
2014-01-02, 01:01
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Skäggbarn kommer väl ensamma, utan föräldrar?
Jo, men jag har inte läst nåt om några föräldrar.. Har bara läst en artikel visserligen.
Citera
2014-01-02, 01:03
Medlem
fernebos avatar
Citat:

Svårt att säga, men jag skulle säga att det handlar om en typ av våld som förekommer i klan eller maffiasammanhang. Skulle också säga att det känns personligt. Även om killen bara är 12 eller i nedre tonåren så kan han ju mycket väl ha retat upp fel person eller sett eller hört nåt han inte borde. Jag gissar fortfarande på romer. De romer som kommer till Sverige är ofta kriminella och de har det här klan och maffiatänket. Romska barn får också vara med om väldigt mycket skit, utnyttjas av sina familjer och behandlas som vuxna mycket tidigt.

Det kan ju också vara värt att komma ihåg att han lever. Med tanke på gärningsmannens våldsanvändning, så kan det ju vara som så att avsikten var att straffa. Inte att döda.
Citera
2014-01-02, 01:03
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Fråga SNEB om BO verkligen är 12 år.
Citera
2014-01-02, 01:04
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah

Kosovo, det tyder på zigenare. Klanfejd kanske?
Citera
2014-01-02, 01:04
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Människosmuggling är en av de grymmaste arterna av affärer och om detta är en markering mot släkt/familj eller andra smugglade flyktingar så är det inte så långsökt, då vill man inte heller döda BO eftersom deras framtida inkomst i form av betalningar ifrån BOs framtida bidrag från svenska skattebetalare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in