2013-10-18, 00:58
Medlem
pets avatar
Överskattade: Hummels, Pique, Aguero, Kompany, Clichy, Ashley Cole

Underskattade: Reus, Diego Lopez, Verratti, Diamanti, Fabregas, Ljajic, Ricky Alvarez, Giroud
Citera
2014-01-01, 22:07
Medlem
Muller,Fabregas,Gibbs,Arteta,Arda Turan är underskattade möjligtvis Dembele oxå.
Citera
2014-01-01, 22:11
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonforsvar
Muller,Fabregas,Gibbs,Arteta,Arda Turan är underskattade möjligtvis Dembele oxå.

Muller får väl om nånting kanske till och med mer cred än vad han förtjänar, på gränsen till överskattad likt Busquets samt Darren Fletcher för några år sedan. Arteta har tappat en del på senare tid och är väl ungefär så bra som folk i allmänhet tror, kanske till och med sämre. Gibbs förmodligen underskattad dock.
Citera
2014-01-01, 22:36
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Muller får väl om nånting kanske till och med mer cred än vad han förtjänar, på gränsen till överskattad likt Busquets samt Darren Fletcher för några år sedan. Arteta har tappat en del på senare tid och är väl ungefär så bra som folk i allmänhet tror, kanske till och med sämre. Gibbs förmodligen underskattad dock.

Lust att förklara hur du menar nu?
Citera
2014-01-01, 23:21
Medlem
Den mest överskattade spelaren tycker jag är Neymar. Anses vara top10 i världen efter vadå? Visst många assist nu men knappast top10 för det, dock enorm potential att bli en grym spelare men bara för han gör lite finter nu innebär inte att han är bättre än Robben.

Underskattade spelare är två tyska spelare, Kroos och Muller. Kroos anser jag vara en av världens bästa speluppläggare just nu tillsammans med spelare som Carrick, Pirlo, Alonso och Busquets. Muller är en av världens målfarligaste spelare och får inte i närheten av samma uppmärksamhet som Bale och Neymar trots att jag skulle ta han före de båda 10/10 gånger (och att han skulle vara bättre för laget 8/10 gånger)
Citera
2014-01-02, 10:36
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Lust att förklara hur du menar nu?

Jag menar i stort sett det jag skriver. Min uppfattning är inte att folk underskattar Müller längre. Man kanske kan motivera att han inte är lika välkänd hos den stora allmänhet som många likvärdiga spelare, men bland de som följer europeisk fotboll i någorlunda utsträckning är han väl ändå erkänd?
Citera
2014-01-02, 11:38
Medlem
Heureuxs avatar
B52 (nu b23) är fett underskattad. DANMARKS STOLTHET #1
Citera
2014-01-02, 12:00
Medlem
Nurjenfs avatar
många äldre "*starz*" tycker jag ofta får cred 1 -2 säsonger efter dom passerat SISTA-före-datumet, + att dom används som om dom är helt givna. Antagligen för att tränarna sett dom för flera år sedan och blir förblindade. Spelare jag sponant tänker på är:

Essien, Sedorf, Kaka, Robinho, ronaldinho, Pastore, Ikker casillas osv osv.

Sen så har vi ju spelare lite under samma kategori: Dom som kan prestera hyfsat bra i klubblaget men i landslag ser man att dom inte riktigt har alla ingredienser: Typ Toivonen och Elm, räcker att jag såg en match för 3-4 år sedan och såg att dom inte håller måttet, men lik förbannad ska dessa herrar matchas då dom "presterar" i klubblaget i en rätt bra liga........

Få tränare med fingertopp, IMO.

Många som tycker "veratti" är underskattad. Jag håller inte alls med, det är en lirare som inte bidrar till champions-league guld mot dom bästa lagen. Krävs 1 -2 snäpp mer kompitens för att vara världsklass mittfältare, och han besitter det inte.
Senast redigerad av Nurjenf 2014-01-02 kl. 12:03.
Citera
2014-01-02, 12:47
Medlem
Blaise Matuidi är i mitt tycke definitionen av en underskattad spelare. Han gör sitt otroliga jobb i PSG utan att egentligen få något större medieutrymme för det. Det är dock förståeligt när man värvar in tunga namn på löpande band som snor rubrikerna. Hursomhelst anser jag Matuidi som en av de absolut, om inte den absolut, viktigaste spelaren i PSG.
Citera
2014-01-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tastemyfist
Blaise Matuidi är i mitt tycke definitionen av en underskattad spelare. Han gör sitt otroliga jobb i PSG utan att egentligen få något större medieutrymme för det. Det är dock förståeligt när man värvar in tunga namn på löpande band som snor rubrikerna. Hursomhelst anser jag Matuidi som en av de absolut, om inte den absolut, viktigaste spelaren i PSG.

Du måste levt under en sten om du missat all cred Matuidi fått. Definitionen av en hypad spelare.
Citera
2014-01-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av das-boot
Du måste levt under en sten om du missat all cred Matuidi fått. Definitionen av en hypad spelare.

Överhypad till och med. Blir ju fan sur när jag ser hur överskattad han är.
Citera
2014-01-02, 19:06
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Överhypad till och med. Blir ju fan sur när jag ser hur överskattad han är.

Svårt att vara överskattad när man är en av världens bästa bollvinnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in