2014-01-01, 14:43
Bannlyst
För att med viber så kan man ringa också, då blir whatsapp värdelös
Citera
2014-01-01, 15:05
Medlem
BarryHeros avatar
Whatsapp ar vardelost. Vad ar poangen med att ha det? De flesta jag kanner har Facebook Messenger som duger gott at all slags kommunikation och filoverforing.

De som inte har Face Messenger sms:ar jag eller ringer.

Vad ska jag med Whatsapp till?
Citera
2014-01-01, 15:18
Medlem
Använder whatsapp och mer säkra BBM
Citera
2014-01-01, 15:49
Medlem
He1boys avatar
De flesta i min bekantskapskrets har iPhone, så iMessage täcker mitt behov.
Citera
2014-01-01, 16:01
Medlem
WimanXs avatar
Svaret är ganska enkelt
* många har abonnemang som tillåter gratis sms alt. 4k eller fler sms inkluderat

Då försvinner nyttan med att använda whatsapp, viber etc...
Citera
2014-01-01, 16:27
Bannlyst
använder det för att det är bra plus att man kan ha gruppchatar.
Citera
2014-01-01, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WimanX
Svaret är ganska enkelt
* många har abonnemang som tillåter gratis sms alt. 4k eller fler sms inkluderat

Då försvinner nyttan med att använda whatsapp, viber etc...
nej
Citera
2014-01-01, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retlifeffak
nej

Jo. Och sen använder man google hangout och/eller facebook messenger om det skulle behövas. Ingen behöver what'sapp när 95% finns antingen på imessage, FB eller Google/Android.
Citera
2014-01-01, 17:02
Medlem
Varför byta bort Skype?
Finns det något i de här "nya" apparna som faktiskt är bättre än det Skype redan gjort i många år?

Skype = En tjänst som låter mig skicka bilder text och video (samt alla andra filformat som finns) hur mycket jag vill till vem jag vill helt gratis.
Citera
2014-01-01, 17:04
Medlem
Som andra redan nämnt så har den stora massan iPhone vilket innebär gratis SMS (iMessage) och telefonsamtal (Facetime) mellan varandra. Utöver det så är det närmast standard med 3k "fria" SMS från operatören samtidigt som en del får ringa för sin månadskostnad. Lägg sedan till att nästan samtliga svenskar är medlemmar på Facebook vilket underlättar gruppkonversationer. Slutligen har du Skype (fria meddelande och telefonsamtal) vilket har både en och två användare.

På så vis är det ytterst sällan värt tid och energi att hålla på med en ny app när det redan sköts genom andra kanaler som man använder.
Citera
2014-01-01, 17:05
Medlem
Librarians avatar
Det har jag också noterat. Folk verkar föredra facebook-chatten, vilket fungerar men är långt ifrån optimalt.

Whatsapp är utan tvekan en av de mest användbara apparna som finns där ute och det är väldigt smidigt hur man kan ha gruppchatter, skicka bilder och även slänga iväg vart man är någonstans om man skulle vilja.

Tyskarna har kommit längre där och inser hur bra det är när så många använder samma plattform. Jag slår vad om att väldigt många här har mer än en chatt-app av just den anledningen (både kik och fb-chatten o.d.).
Citera
2014-01-01, 17:06
Medlem
Mr Coffees avatar
Nu använder jag whatsapp för utländska vänner. Hade jag bara haft svenska kontakter hade jag inte använt det då SMS typ är gratis att skicka i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in