Whatsapp ar vardelost. Vad ar poangen med att ha det? De flesta jag kanner har Facebook Messenger som duger gott at all slags kommunikation och filoverforing.
De som inte har Face Messenger sms:ar jag eller ringer.
Jo. Och sen använder man google hangout och/eller facebook messenger om det skulle behövas. Ingen behöver what'sapp när 95% finns antingen på imessage, FB eller Google/Android.
Som andra redan nämnt så har den stora massan iPhone vilket innebär gratis SMS (iMessage) och telefonsamtal (Facetime) mellan varandra. Utöver det så är det närmast standard med 3k "fria" SMS från operatören samtidigt som en del får ringa för sin månadskostnad. Lägg sedan till att nästan samtliga svenskar är medlemmar på Facebook vilket underlättar gruppkonversationer. Slutligen har du Skype (fria meddelande och telefonsamtal) vilket har både en och två användare.
På så vis är det ytterst sällan värt tid och energi att hålla på med en ny app när det redan sköts genom andra kanaler som man använder.
Det har jag också noterat. Folk verkar föredra facebook-chatten, vilket fungerar men är långt ifrån optimalt.
Whatsapp är utan tvekan en av de mest användbara apparna som finns där ute och det är väldigt smidigt hur man kan ha gruppchatter, skicka bilder och även slänga iväg vart man är någonstans om man skulle vilja.
Tyskarna har kommit längre där och inser hur bra det är när så många använder samma plattform. Jag slår vad om att väldigt många här har mer än en chatt-app av just den anledningen (både kik och fb-chatten o.d.).
Nu använder jag whatsapp för utländska vänner. Hade jag bara haft svenska kontakter hade jag inte använt det då SMS typ är gratis att skicka i Sverige?