2013-12-31, 17:47
Medlem
jag är mycket fascinerad av kriminella gäng som HA.. Men jag har alltid undrat om det finns något kriminellt gäng som "accepterar" kvinnor som medlemmar. Tror dock inte att det finns något gäng som gör det men tänkte bara slänga ut denna frågan till någon kanske mer kunnig
Citera
2013-12-31, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obbe-lito
jag är mycket fascinerad av kriminella gäng som HA.. Men jag har alltid undrat om det finns något kriminellt gäng som "accepterar" kvinnor som medlemmar. Tror dock inte att det finns något gäng som gör det men tänkte bara slänga ut denna frågan till någon kanske mer kunnig

Varför det? Vad är det som gör dig intresserad av pskyopater som livnär sig på utpressning, knarkhandel och ekonomisk brottslighet?

Ett av inträdeskraven är ju just att man är socialt missanpassad våldsbenägen psykopat och tyvärr är det ju väldigt få kvinnor som har den diagnosen.
Citera
2013-12-31, 21:37
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWoland
Varför det? Vad är det som gör dig intresserad av pskyopater som livnär sig på utpressning, knarkhandel och ekonomisk brottslighet?

Ett av inträdeskraven är ju just att man är socialt missanpassad våldsbenägen psykopat och tyvärr är det ju väldigt få kvinnor som har den diagnosen.

Nu är det ju så att kvinnor inte ges medlemskap i H, eller nån annan 1%-klubb. Sen kan dom vara hur mycket socialt missanpassade våldsbenägna psykopater som helst. Men finns gör dom.
Citera
2013-12-31, 22:39
Medlem
Citat:

Källa tack!
Citera
2014-01-01, 04:16
Medlem
Citat:

Ett av inträdeskraven är ju just att man är socialt missanpassad våldsbenägen psykopat och tyvärr är det ju väldigt få kvinnor som har den diagnosen.:p

Man kan ju ha ett intresse av saker utan att idolisera eller själv vilja vara en del av det.
Jag ser allsköns sjuka dokumentärer av världens avigsidor och jag anser inte att det jag får se är bra eller önskvärt.
Trots det är det intressant.
Citera
2014-01-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Mera skriverier om HA i Kvällspressen

Organisationen styrs med stenhård disciplin och varje medlem måste följa MC-klubbens regler. Annars väntar hårda straff. Här är Hells Angels hemliga lagar.
http://mcrazzia.blogspot.se/2013/12/hemliga-lagarna-som-styr-klubben.html

http://www.expressen.se/kvp/de-hemliga-lagarna-som-styr-hells-angels/

Citat:
Länskriminalen i Skåne har med åren fått en god uppfattning om vilka så kallade "bylaws" som styr Hells Angels.

- Vi vet att de varje månad betalar en avgift som kan vara cirka 1000 kronor i månaden

Citat:
Amerikansk polis har i ett internt dokument redovisat de grundläggande "lagarna".

Det finns även en så kallad world wide constitutional på elva kapitel som talar om en Hells Angels skyldigheter.

Betala avgift till klubben. Pengarna går dels till den lokala kassan men pengar skickas också uppåt i organisationen.

Delta i klubbens regelbundna möten.

För att bli invald krävs att alla medlemmar röstar ja.

Efter fem års medlemskap kan en medlem få tillstånd att flytta till annan ort. Om Hells Angels inte finns på nya orten blir medlemmen en så kallad Nomad.

En Hells Angels som missbrukar narkotika genom att injicera med spruta blir utesluten.

För att bli medlem ställs följande krav:

Enbart män som fyllt 21 år får bli medlemmar.

Den blivande medlemmen måste äga en Harley Davidson på minst 1200 kubik.

Ha varit så kallad hangaround och sponsrats av en fullvärdig medlem samt uträttat ärenden åt Hells Angels.

Avancerat från hangaround till prospect och får då bära väst men bara med märke som talar om klubbens ortsnamn.

Genomgått en provperiod på sex till tolv månader.

Innan ett inträde kan fullföljas skickas också bilder på den tilltänkte medlemmen till andra Hells Angels- medlemmar.
Citera
2014-01-01, 14:16
Medlem
Citat:
Despite Outlaw Image, Hells Angels Sue Often
Citat:
Protecting the Brand: The Hells Angels have grown increasingly litigious, learning to employ the legal system to protect the recognizable symbols of their club.

http://www.nytimes.com/2013/11/29/us/despite-outlaw-image-hells-angels-sue-often.html?_r=1&

Citat:
Just in the past seven years, the Hells Angels have brought more than a dozen cases in federal court, alleging infringement on apparel, jewelry, posters and yo-yos. The group has also challenged Internet domain names and a Hollywood movie — all for borrowing the motorcycle club’s name and insignias.
Citera
2014-01-01, 17:53
Medlem
danny79s avatar
Finns det ngn stammpub i göteborg vissa av dem uppskattar. Jag får för mig en av dom är olearys centralen me. Kanske e ute å cyklar
Citera
2014-01-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danny79
Finns det ngn stammpub i göteborg vissa av dem uppskattar. Jag får för mig en av dom är olearys centralen me. Kanske e ute å cyklar

På rockbaren kan man stötta på en och annan också.
Citera
2014-01-01, 18:03
Medlem
danny79s avatar
Men typ en söndagskväll då?
Citera
2014-01-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danny79
Men typ en söndagskväll då?

Blattar i klädda See You In Hell - kläder är inte ovanligt på nån klubb i Göteborg.
Citera
2014-01-02, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EuropeanBloodlines
Blattar i klädda See You In Hell - kläder är inte ovanligt på nån klubb i Göteborg.

Eller på Ica och arbetsförmedlingen i Töreboda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in