2013-12-23, 01:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Framförallt måste han ju ha en historia som höll honom borta från bostaden tillräcklig länge för att en alt gm skulle hunnit mörda, forsla bort kroppen och röja undan alla spår. Det måste han själv ha insett. Hade han uppgett att han själv var hemma hela tiden medan marina åkte iväg så hade han åkt dit omgående när blodet hittades. Ju längre tid han "var borta" desto större möjligheter att nån annan kunde åka dit. Men det vette fåglarna hur lång han egentligen tänkte. Förmodligen mycket kortare än man tror, jag ger honom nog för mkt cred för planering
Ja, det här med kyrkogården satt långt inne och han undviker att delge fhl detta nödalibi in i det längsta. I och med sms:en höll han familjen stången ett tag, men han visste att systern förväntade sig att MJ skulle höra av sig senast nästföljande dag. Med "Jag blir kvar tills i morgon" vann han ytterligare ett dygn. Men som du skriver måste han även få bort sig själv från bostaden en natt, och här föll valet på kyrkogården. - Sms:et kan ha varit avsett för systern, men pga det rådande läget var han inte så skärpt som han borde vara, och när han den 29:e på fm finner för gott att slutligt göra sig av med den farliga mobilen är det många tankar som far omkring inuti hans huvud. Pga sömnbrist, haschpåverkan och psykiskt illamående i en salig röra kan han mycket väl ha begått misstaget att skicka sms:et till sig själv, i stället för till systern, för att sedan ha gjort sig av med mobilen.
Citera
2013-12-23, 01:47
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det finns även en mer detaljerad chattlista dem emellan..t.o.m fram till den 28/7-2010 då M bjöd in honom och han avböjde inte.
Hon avslöjar också hur hon använde fotografier i utpressningssyfte för att få männen mer fogliga.
Mycket intressant.
Citera
2013-12-23, 01:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Nu var det väl så, enligt FS, att Marina skulle vara hemma och han skulle hålla sig borta.

Om "hon" då skickar ett SMS:
"Jag blir kvar tills imorgon"
bör det betyda att hon skulle stanna hemma ett dygn till.
Från början kan ha tänkt säga att han åkt någonstans (varför inte till kyrkogården) eftersom han då skulle kunna hänvisa till att han fått ett sms från MJ som underförstått inneburit att hans tjänster inte skulle behöva tas i anspråk. Historien hade då getts en annan utformning än den som han så småningom bestämde sig för när han valde att lämna frågan om MJ:s planer helt öppen.
Citera
2013-12-23, 01:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hon avslöjar också hur hon använde fotografier i utpressningssyfte för att få männen mer fogliga.
Mycket intressant.
Det låter intressant. - Kan du berätta mer? - Vad hotade hon att göra om de inte fogade sig?
Citera
2013-12-23, 02:02
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det låter intressant. - Kan du berätta mer? - Vad hotade hon att göra om de inte fogade sig?
Använda dem.

"Jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde mig(r) missnöjd".

(r) förmodligen en feltryck på tangentbordet.
Citera
2013-12-23, 02:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Använda dem.

"Jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde mig(r) missnöjd".

Det låter som ett utstuderat rollspel där MJ spelar rollen som utpresserska så bra att vissa män (vars högsta önskan är att uppfylla en dominas minsta vink) måste tacka sin lyckliga stjärna att de lyckats träffa MJ.
Citera
2013-12-23, 02:19
Bannlyst
Citat:
Mycket intressant.
FS-kramarna hittar hela tiden nya vinklar för att hjälpa mördaren.
Q: M kanske fejkade sin död --> M:s mördare går fri om FS fälls..
Tulpanpernilla:Indicier är inte bevis (favorit i repris från Arboga, där hon var Schurrers mest idoga försvarare.) ->>sexlek som spårade ut.
Malom: Ingen dödsorsak är konstaterad ->> M sysslade med sexutpressning.
Random teorier om självmord, vådaskott och dylikt.
Jag undrar om ni själv tror om ni tror på dessa teorier eller om meningen är att de likt små kaniner ska gömma sig i advokatens trollkarlshatt till rättegången?
Det mest intellektuellt hederliga (men möjligen inte det mest juridiskt effektiva) håller Maskroos fast vid: "Det är sant för det har Fredrik sagt."
Citera
2013-12-23, 02:25
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Det låter som ett utstuderat rollspel där MJ spelar rollen som utpresserska så bra att vissa män (vars högsta önskan är att uppfylla en dominas minsta vink) måste tacka sin lyckliga stjärna att de lyckats träffa MJ.
Ja, det är lite hot (åka hem till din mamma och berätta) och låsning (ta bilnycklar, kläder etc.).

Men framför allt:
"hmmm jag kommer mest bara på olika former av utpressning"
Citera
2013-12-23, 02:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Använda dem.

Oj, då vad utrymmet ökade i all hast för en alternativ gärningsman.
Nån utpressad stackare som det kokade över för och så fick han tag i Marinas pistol
och blåste skallen av henne.

Nu har väl du och den där tulpanmadamen hetsat upp er riktigt ordentligt....
Citera
2013-12-23, 02:37
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
FS-kramarna hittar hela tiden nya vinklar för att hjälpa mördaren.
Q: M kanske fejkade sin död --> M:s mördare går fri om FS fälls..
Tulpanpernilla:Indicier är inte bevis (favorit i repris från Arboga, där hon var Schurrers mest idoga försvarare.) ->>sexlek som spårade ut.
Malom: Ingen dödsorsak är konstaterad ->> M sysslade med sexutpressning.
Random teorier om självmord, vådaskott och dylikt.
Jag undrar om ni själv tror om ni tror på dessa teorier eller om meningen är att de likt små kaniner ska gömma sig i advokatens trollkarlshatt till rättegången?
Det mest intellektuellt hederliga (men möjligen inte det mest juridiskt effektiva) håller Maskroos fast vid: "Det är sant för det har Fredrik sagt."
Jag var från första början övertygad om att FS var GM.
Det såg ut att vara ett solklart fall.
Men efterhand dök det upp konstighet efter konstighet som gjorde mig tveksam.

Jag hade verkligen hoppats att fyndet skulle ge någon bevisning så att allt tvivel kunde uteslutas.
Om FS är GM ska han givetvis dömas.
Det är jag övertygad om att alla s.k. "FS-kramare" håller med om.

Men fortfarande dyker det upp konstigheter i olika former, som gör att jag inte kan vara säker.
Och så länge jag inte är säker, kommer jag att eftersöka om det kan finnas en annan möjlighet.
Ingen ska behöva dömas för ett brott han är oskyldig till.
Citera
2013-12-23, 04:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vad är det för ultimatum som ställts ?

Ojoj... Det vad jag som skrev exempel på manligt och kvinnligt tolkande av ord. Inte Fin
Citera
2013-12-23, 04:43
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Genom att göra successiva kontantuttag för att inte gå miste om några socialbidrag; en förklaring som två domstolar har köpt.

Eller sälja saker på tradera? Låna pengar? Köpa begagnat? Jobba svart? Låta någon annan stå på en kredit? Låta någon annan stå på en avbetalning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in