2013-12-31, 15:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Så kan man se det.
Men väg det mot vad som hänt sedan förra rättegången:

- Marina hittas mördad i närområdet.
- Marina hittas insvept i hennes bäddmadrasser samt en saknad presenning.
- Marina har en skottskada i huvudet.
- FS bevisas skickat fordonsförfrågor.
- Ett sms, som FS nekat till och förklarat vara ett "tekniskt fel" återskapas.
- Innehållet i sms:et är "Jag blir kvar tills i morgon" vilket inte direkt styrker FS historia.
- Ett vittne träder fram och ger en förklaring till varför FS har tillgång till pistolen.

Dessutom ger "smygmobilen" ett djup åt motivet, LJ:s paketobservation förklaras och HD beviljar resning, men det platsar inte på listan.
Jag pratade om det som har försvagat åtalet sedan resningsansökan. Det som har hänt i din lista efter ansökan finns en fordonsfråga som inte har ett dugg med åtalet att göra och ett nytt vittnesmål som inte är värt papperet det är skrivet på då det dök upp 3,5 år efter den bevittnade händelsen och vittnet hade alla möjligheter att komma med det tidigare. SMS:et anser jag fortfarande försvagar åtalet, men jag nämnde inte det i min lista för att slippa upprepa diskussionen.
Citera
2013-12-31, 15:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Det har vi redan rett ut i tråden. Tidsaspekten visar att det är en omöjlighet.
Det där har vi inte alls rett ut. Det är 3 tim 18 min till Linköping, enligt Google. Om hon startade kl 14:40 så kunde hon vara i Linköping kl 18 och tillbaka hemma i god tid till kl 23, då det var fritt fram i huset.
Citera
2013-12-31, 15:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QUISLER
Nästa ljudarkiv kommer här.

ANDRA filen Marinafallet_ljud2av3.rar av tre:
http://minfil.org/61lbecbcb1/Marinafallet_ljud2av3.rar

Filen innehåller ljud med

TRUDDEV, B3129-10, Fred B, Vittne, Inspelning 1, 10195941.wma
TRUDDEV, B3129-10, Fredrik Svensson, Tilltalad, fortsatt förhör ang. kontoutdrag, 10183940.wma
TRUDDEV, B3129-10, Fredrik Svensson, Tilltalad, fortsatt förhör, 10166590.wma
TRUDDEV, B3129-10, Fredrik Svensson, Tilltalad, ringa narkotikabrott, 10181960.wma
TRUDDEV, B3129-10, Gunilla B, Vittne, Inspelning 1, 10191090.wma
TRUDDEV, B3129-10, Helena J, Målsägande (att höras), Inspelning 1, 10154080.wma
TRUDDEV, B3129-10, Joakim E, Vittne, Inspelning 1, 10198030.wma
TRUDDEV, B3129-10, Johan Ji Vittne, Inspelning 1, 10184070.wma
TRUDDEV, B3129-10, John J, Målsägande (att höras), Inspelning 1, 10150463.wma
TRUDDEV, B3129-10, Kent N, Vittne, Inspelning 1, 10212240.wma
TRUDDEV, B3129-10, Kia H, Vittne, Inspelning 1, 10192440.wma
TRUDDEV, B3129-10, Laila J, Målsägande (att höras), Inspelning 1, 10145930.wma

Den tredje sista filen kommer nästa år

Det va fin fint. Det betyder att man slipper se dessa 3 sekunders cloudsounds med lösryckta meningar.
Här får man helheten i vad som sagt, och jag har lyssnat på EV, AH; BI alla tre är bra vittnesmål.
Det som är hemskt är EV och hans utnyttjande av henne i en situation där hon mår dåligt.

Hansson hade en fråga till vittne BI, och AH vilket betyder att hade han ställt fler hade det skadat hans klient. Bra där.

Nu ska jag lyssna på KH det vittnet som ändrat sin historia flera gånger och mailat suttit på internet och diskuterat fallet, och sett på bilder, pekat ut FS, MJ, och andra i fallet.
Ett helt klart ett påverkat vittne som redan innan domstolen såg bilder på både Marina och systrarna.
Det vittnet kommer saknar trovärdighet. Och Hansson borde stryka det vittnet.

Jag vill också tillägga att ljudinspelningarna i sin helhet ger en annan bild än vad dom meddelats i tråden. Det har varit ett mörkande av vissa uttalanden vilket sätter det hela på en helt annan nivå.
Nu är det dags att själv höra och ta del av hela vittnesmålen utan förvrängningar.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-31 kl. 15:53.
Citera
2013-12-31, 15:53
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det där har vi inte alls rett ut. Det är 3 tim 18 min till Linköping, enligt Google. Om hon startade kl 14:40 så kunde hon vara i Linköping kl 18 och tillbaka hemma i god tid till kl 23, då det var fritt fram i huset.
Så hon skulle bara köra fram och tillbaka utan att göra något? Inte äta, gå på toa eller uträtta något i linköping?
Citera
2013-12-31, 15:54
Bannlyst
Citat:

Ja, ett par timmar att dejta och komma på hur natten skall fortsätta.

Kläd & piskhämtning i ÖR för vidaretransport till hotell ?
MJ visar upp sin pistol, eller kanske urartar dejten åt det sämre hållet ?
MJ kanske vill att dejten skall avlägsna sig, men han tycker annat...
Citera
2013-12-31, 15:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så hon skulle bara köra fram och tillbaka utan att göra något? Inte äta, gå på toa eller uträtta något i linköping?
Nja, man hinner rätt mycket av det där på två timmar.

Men jag invände mot att du sa att det var en omöjlighet.
Citera
2013-12-31, 15:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Redan TR förutsåg nuvarande situation i domen, så det finns inte anledning att ta upp målet igen.
Ändå har man tagit upp målet en tredje och antagligen sista gång.
Kommentar på det faktumet?

Det finns alltså dom som visst tycker det finns anledning att åtala herr Svensson en gång till.
Att inte du tycker det spelar absolut ingen som helst roll bara så du vet.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-31 kl. 16:00.
Citera
2013-12-31, 15:58
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja, ett par timmar att dejta och komma på hur natten skall fortsätta.

Kläd & piskhämtning i ÖR för vidaretransport till hotell ?
MJ visar upp sin pistol, eller kanske urartar dejten åt det sämre hållet ?
MJ kanske vill att dejten skall avlägsna sig, men han tycker annat...
Varför skulle hon HÄMTA en dejt i Linköping? Vore det inte enklare om han själv tog sig till ÖR eller någonstans i närheten och hon i såna fall hämtade upp honom någonstans?
Ert fabulerande är så ORIMLIGT så det är verkligen inte konstigt att HR eller PÅK inte bryr sig om att utreda sånt trams.
RIMLIGT ska det vara för att undersökas!
Citera
2013-12-31, 16:00
Avslutad
Citat:
Vi är fortfarande överens, det är ett indiciemål.

I Trollhättan uteslöt TR alternativ GM därför att denne hade en tidslucka på 15 minuter och ytterdörren var låst. Jag vill se den domstol som utesluter en tidslucka på 12 timmar. Hur många alternativ GM ska uteslutas?
I Trollhättandomen står att utredningen omnämner två personer som haft ett sånt förhållande till BO att de hade förväntats kunna bli insläppta av henne. Domen säger vidare att dessa två har kunnat avföras från utredningen. Rätten accepterar alltså att utredningen inte har åtkomst till BOs mobil för att kunna göra bedömningen hur många alternativa gm som ska utredas och avföras. Rätten accepterar att utredningen om antal troliga och därmed utredda alternativa gm baseras på annat än mobilkontaktlistan.

Allt det här är logiskt för mig, inga konstigheter. Det jag inte fattar är varför du accepterar detta? Hur många alternativa gm göms i Idas oöppnade mobil? Hennes farsa var ju inte Guds bästa barn heller, hur många fiender har han som kan tänkas vilja komma åt honom via dottern?

Du gör helt klart skillnad från fall till fall vad som anses tillräckligt utrett. När det gäller marina ska varenda kontakt utredas. Varför?
Senast redigerad av Zurfarn08 2013-12-31 kl. 16:05.
Citera
2013-12-31, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det va fin fint. Det betyder att man slipper se dessa 3 sekunders cloudsounds med lösryckta meningar.
Här får man helheten i vad som sagt, och jag har lyssnat på EV, AH; BI alla tre är bra vittnesmål.
Det som är hemskt är EV och hans utnyttjande av henne i en situation där hon mår dåligt.

Hansson hade en fråga till vittne BI, och AH vilket betyder att hade han ställt fler hade det skadat hans klient. Bra där.

Nu ska jag lyssna på KH det vittnet som ändrat sin historia flera gånger och mailat suttit på internet och diskuterat fallet, och sett på bilder, pekat ut FS, MJ, och andra i fallet.
Ett helt klart ett påverkat vittne som redan innan domstolen såg bilder på både Marina och systrarna.
Det vittnet kommer saknar trovärdighet. Och Hansson borde stryka det vittnet.

Jag vill också tillägga att ljudinspelningarna i sin helhet ger en annan bild än vad dom meddelats i tråden. Det har varit ett mörkande av vissa uttalanden vilket sätter det hela på en helt annan nivå.
Nu är det dags att själv höra och ta del av hela vittnesmålen utan förvrängningar.

Knepig rättegång detta, den enda som sett något skall manipuleras om sin utsaga och misstroende förklaras.
Vittnen som öht. inte varit inblandade, sk. karaktärsvittnen skall få plats.

Är det här Sverige 2013-14 ? Jag tror som Friman 2011:
Citat:
Efter sin mycket långa genomgång av den skriftliga bevisningen fick åklagarsidan en liten näpsning av domaren lagman Lars Friman:

- Mycket av det ni redogjort för här är ju ostridigt. Vi vill inom kort ha in en lista där den konkreta bevisningen är aningen mer specificerad, uppmanade rättens ordförande.

Svenkvist för visa bevis för sina påståenden, aktbilagorna hittills stödjer inte hypotesen på någon punkt.
Istället kommer han få förklara smygmobilen och om det är möjligt att det kan vara hårstrån från flera personer i paketet...
Citera
2013-12-31, 16:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
I Trollhättandomen står att utredningen omnämner två personer som haft ett sånt förhållande till BO att de hade förväntats kunna bli insläppta av henne. Domen säger vidare att dessa två har kunnat avföras från utredningen. Rätten accepterar alltså att utredningen inte har åtkomst till BOs mobil för att kunna göra bedömningen hur många alternativa gm som ska utredas och avföras. Rätten accepterar att utredningen om antal troliga och därmed utredda personer baseras på annat än mobilkontaktlistan.

Allt det här är logiskt för mig, inga konstigheter. Det jag inte fattar är varför du accepterar detta? Hur många alternativa gm göms i Idas oöppnade mobil? Hennes farsa var ju inte Guds bästa barn heller, hur många fiender har han som kan tänkas vilja komma åt honom via dottern?

Du gör helt klart skillnad från fall till fall vad som anses tillräckligt utrett. När det gäller marina ska varenda kontakt utredas. Varför?
Domstolen fastställde att 15 minuter inte räckte till för en annan GM. Det gör 12 timmar.

Därför att det bland Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath death m.fl. kan finnas en mördare. Det finns inget som tyder på att Ida hade hemliga sexkontakter. Det hade Marina. TR nämner att mördaren kan finnas bland Marinas kontakter på nätet. Vilken domstol har sagt att mördaren kan finnas bland pappans ovänner?
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-31 kl. 16:11.
Citera
2013-12-31, 16:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför skulle hon HÄMTA en dejt i Linköping? Vore det inte enklare om han själv tog sig till ÖR eller någonstans i närheten och hon i såna fall hämtade upp honom någonstans?
Ert fabulerande är så ORIMLIGT så det är verkligen inte konstigt att HR eller PÅK inte bryr sig om att utreda sånt trams.
RIMLIGT ska det vara för att undersökas!
Men du påstod att det var en omöjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in