2013-12-31, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Bra att vi är överens om att Maskroos bör daktas och DNA-analyseras. Gott nytt år själv!

Glöm inte vad du skriver
Citat:
Tänk om någon av de 33 ljuger? Att bara utgå från vad folk säger är dumt. Oavsett om det är 33 manliga kontakter, Maskroos eller en häktad haschtomte.
Citera
2013-12-31, 13:54
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Kan du ha avsatt det identifierbara men oidentifierade fingeravtrycket som Fnurran talar om menar då? I så fall finns två slutsatser:
1. att du är medgärningsman eller
2. att det inte finns något som helst bevisvärde i det.

Vad jag vet så packades sängen aldrig ner i några flyttkartonger.
Så Nej. Fingeravtrycket på sängstommen är inte mitt
Citera
2013-12-31, 13:55
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Om mina fingeravtryck finns där så säger det inte mycket NU. För jag har varit i huset tillsammans med polis. Detta skulle ha kollats långt tidigare isf.

(Beror såklart även på vart det då skulle hittas)
Av vilken anledning var du i huset med polis.?Överallt i huset?berätta.
Har du varit i huset fler än en gång?Har du åkt eller kört bilarna nån gång?
Citera
2013-12-31, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Har de frågat någon av de 33 manliga kontakterna om de är Francois ?
Det tycker inte jag är omöjligt.

Om Polisen inte klarar av att följa upp spår så har vi dessvärre rimligt tvivel, eller hur ?

Vad vi vet kan ju Francois och MJ kommit överens om vad som helst, tex. träffas i Linköping.
Vem vet, de kanske möttes halvvägs (från Stockholm) för färd tillbaka till ÖR när de insåg att det skulle bli en natt till. En lyckad dejt helt enkelt. Därav SMS från alt.gm.

Vad tror du den som då var skyldig skulle svara?

Klarar av? Jag vet inte vilka it-kunskaper du besitter, men kan du inte redogöra för vad polisen skall göra kan du väl för fan inte klandra dom?
Jag frågar igen: Hur skall Francois identifieras och utredas?
Citera
2013-12-31, 13:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Men du utesluter t.ex dig själv? Det är ett konstigt och godtyckligt argumenterande.
Det kan finnas fler än så, men det betyder som sagt inte att alla måste utredas.
Jag utesluter inte mig själv om jag finns i ett register bland Marinas ägodelar tillsammans med Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L, Greath death och liknande nick, definitivt inte.

Vem eller vilka av de uppräknade nicken tycker du inte ska utredas?
Citera
2013-12-31, 13:58
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Av vilken anledning var du i huset med polis.?Överallt i huset?berätta.
Har du varit i huset fler än en gång?Har du åkt eller kört bilarna nån gång?

Jag var där när F skulle hämta sina saker. Polisen var med då.
Nej jag har inte varit i huset fler ggr och nej jag har inte kört någon av bilarna. Varför skulle jag ha gjort det?
Citera
2013-12-31, 13:58
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Nej det kan jag inte påstå att jag fick. Men röra saker fick jag. Vi packade ju.

Vi packade??? Det var väl fs som skulle ta sina billiga prylar, vad gjorde du där?

Kändes det inte olustigt att vara i hans fd. hem där han bott med sin fd. flickvän i flera år, som han älskade så mycket (påstår han i FUP iallafall) och även platsen där han kallblodigt mördat henne.
Citera
2013-12-31, 14:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej det kan jag inte påstå att jag fick. Men röra saker fick jag. Vi packade ju.
Fick du möjlighet att stoppa ner en mobil i Marinas skrivbordslåda?
Citera
2013-12-31, 14:02
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fick du möjlighet att stoppa ner en mobil i Marinas skrivbordslåda?

Haha. Nej det fick jag inte.
Citera
2013-12-31, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Vad tror du den som då var skyldig skulle svara?

Klarar av? Jag vet inte vilka it-kunskaper du besitter, men kan du inte redogöra för vad polisen skall göra kan du väl för fan inte klandra dom?
Jag frågar igen: Hur skall Francois identifieras och utredas?

Skall jag berätta för Polisen hur de skall utreda Francois ?
Jag gav de just ett förslag, varför inte fråga de 33 manliga kontakterna, för det krävs ringa IT-kunskaper.

Jag gav dig också ett scenario, det är lika gott som Åklagarens:
Citat:
Vad vi vet kan ju Francois och MJ kommit överens om vad som helst, tex. träffas i Linköping.
Vem vet, de kanske möttes halvvägs (från Stockholm) för färd tillbaka till ÖR när de insåg att det skulle bli en natt till. En lyckad dejt helt enkelt. Därav SMS från alt.gm.

Kan inte Polisen utreda och rimligt tvivel föreligger skall Åklagaren inte väcka åtal.
Det kan bli dyrt för Staten när social medier, professorer och chefsåklagare har uttalat sig om skulden innan den är prövad.
Går FS fri kan han förvänta sig rekord skadestånd. Vad fick Christer Pettersson ?
Citera
2013-12-31, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag utesluter inte mig själv om jag finns i ett register bland Marinas ägodelar tillsammans med Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L, Greath death och liknande nick, definitivt inte.

Vem eller vilka av de uppräknade nicken tycker du inte ska utredas?

Hur ska vi veta om det är t.ex är du som gömmer dig bakom nicket Francois? Ett outredbart nick i hennes register.
Visst Francois kan vara mördaren, men ingenting pekar åt det hållet, om det inte är FS som ligger bakom.

Polis och rättsväsende har redan en person i häktet som de tror de har tillräckligt för att fälla.
Misslyckas det förutsätter jag att de fortsätter att utreda FS och andra spår som är utredningsbara.
Citera
2013-12-31, 14:05
Bannlyst
Citat:
Haha. Nej det fick jag inte.
Hjälpte du FS att stjäla Marinas tillhörigheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in