2013-12-31, 13:45
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Nej, jag har inte ändrat mig om fingeravtryck. Vi pratade om DNA och du drog in daktning. Uppenbarligen ytterligare en kunskapslucka.
Maskroos tog själv upp att hon borde DNA-testas och jag höll med. Om man hittar hennes DNA på något föremål som är äldre än två år kan man visa att hon ljugit. Om hennes fingeravtryck finns där så får hon en granncell till FS. Om hon har riktig tur blir hon häktad utan restriktioner, så att de kan umgås.
I hennes fall finns ett mycket starkt motiv, vilket är mer än man kan säga om de 33 manliga kontakterna.

Om mina fingeravtryck finns där så säger det inte mycket NU. För jag har varit i huset tillsammans med polis. Detta skulle ha kollats långt tidigare isf.

(Beror såklart även på vart det då skulle hittas)
Citera
2013-12-31, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Om mina fingeravtryck finns där så säger det ingenting NU. För jag har varit i huset tillsammans med polis. Detta skulle ha kollats långt tidigare isf.
Fick du knata runt där fritt och röra saker?
Citera
2013-12-31, 13:47
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har inte ändrat mig om fingeravtryck. Vi pratade om DNA och du drog in daktning. Uppenbarligen ytterligare en kunskapslucka.
Maskroos tog själv upp att hon borde DNA-testas och jag höll med. Om man hittar hennes DNA på något föremål som är äldre än två år kan man visa att hon ljugit. Om hennes fingeravtryck finns där så får hon en granncell till FS. Om hon har riktig tur blir hon häktad utan restriktioner, så att de kan umgås.
I hennes fall finns ett mycket starkt motiv, vilket är mer än man kan säga om de 33 manliga kontakterna.

Jo, du ändrade dig:
Citat:
Det är helt ok att hon lämnar fingeravtryck också, det skulle kunna hjälpa till att avföra henne som gärningsman eller medhjälpare.

Vilket föremål då, sluta slingra dig ?

Varför skall man inte frivilligt dakta de 33 männen när det finns ett fingeravtryck att jämföra mot ?
Varför bara MJ ?

Du svarar inte på frågorna alls...
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-31 kl. 13:49.
Citera
2013-12-31, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Har de frågat någon av de 33 manliga kontakterna om de är Francois ?
Det tycker inte jag är omöjligt.

Om Polisen inte klarar av att följa upp spår så har vi dessvärre rimligt tvivel, eller hur ?

Vad vi vet kan ju Francois och MJ kommit överens om vad som helst, tex. träffas i Linköping.
Vem vet, de kanske möttes halvvägs (från Stockholm) för färd tillbaka till ÖR när de insåg att det skulle bli en natt till. En lyckad dejt helt enkelt. Därav SMS från alt.gm.
Du tror gott om folk du, Fnurra. Tänk om någon av de 33 ljuger? Att bara utgå från vad folk säger är dumt. Oavsett om det är 33 manliga kontakter, Maskroos eller en häktad haschtomte.
Citera
Medlem
Citat:

Det är faktiskt sant, det få som kan tänkas ha ett reellt motiv att mörda och gömma Marina.
Maskroos är faktiskt en av dom.

Nu kommer dessa killer-groupies hävda att just motiv inte betyder något i en domstol, vilket är korrekt, men för att hitta en gm som kan ställas inför rätta betyder motiv jävligt mycket.
Senast redigerad av Fin 2013-12-31 kl. 13:52. Anledning: Ipad
Citera
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Fick du knata runt där fritt och röra saker?

Nej det kan jag inte påstå att jag fick. Men röra saker fick jag. Vi packade ju.
Citera
Medlem
Nästa ljudarkiv kommer här.

ANDRA filen Marinafallet_ljud2av3.rar av tre:
http://minfil.org/61lbecbcb1/Marinafallet_ljud2av3.rar

Filen innehåller ljud med

TRUDDEV, B3129-10, Fred Bremetz, Vittne, Inspelning 1, 10195941.wma
TRUDDEV, B3129-10, Fredrik Svensson, Tilltalad, fortsatt förhör ang. kontoutdrag, 10183940.wma
TRUDDEV, B3129-10, Fredrik Svensson, Tilltalad, fortsatt förhör, 10166590.wma
TRUDDEV, B3129-10, Fredrik Svensson, Tilltalad, ringa narkotikabrott, 10181960.wma
TRUDDEV, B3129-10, Gunilla Blideskog, Vittne, Inspelning 1, 10191090.wma
TRUDDEV, B3129-10, Helena Johansson, Målsägande (att höras), Inspelning 1, 10154080.wma
TRUDDEV, B3129-10, Joakim Eriksson, Vittne, Inspelning 1, 10198030.wma
TRUDDEV, B3129-10, Johan Jillmyr, Vittne, Inspelning 1, 10184070.wma
TRUDDEV, B3129-10, John Johansson, Målsägande (att höras), Inspelning 1, 10150463.wma
TRUDDEV, B3129-10, Kent Nord, Vittne, Inspelning 1, 10212240.wma
TRUDDEV, B3129-10, Kia Häggqvist, Vittne, Inspelning 1, 10192440.wma
TRUDDEV, B3129-10, Laila Johansson, Målsägande (att höras), Inspelning 1, 10145930.wma

Den tredje sista filen kommer nästa år
Citera
2013-12-31, 13:49
Bannlyst
Citat:
Vilket föremål då ?

Varför skall man inte frivilligt dakta de 33 männen när det finns ett fingeravtryck att jämföra mot ?
Varför bara MJ ?

Du svarar inte på frågorna alls...
Hur menar du att frivilligt dakta dem? Ska man strunta i de som säger nej?
Jag tycker gott att man kan dakta alla + Maskroos. Jag skulle börja med Maskroos, eftersom hon är troligast.
Citera
2013-12-31, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath talar för att det fanns den typen av nätkontakter som TR nämnde, och som kunde ha begått mordet, i mobilen. Det talar för att mobilens kontakter bör utredas.

Men du utesluter t.ex dig själv? Det är ett konstigt och godtyckligt argumenterande.
Det kan finnas fler än så, men det betyder som sagt inte att alla måste utredas.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Nej det kan jag inte påstå att jag fick. Men röra saker fick jag. Vi packade ju.
Kan du ha avsatt det identifierbara men oidentifierade fingeravtrycket som Fnurran talar om menar då? I så fall finns två slutsatser:
1. att du är medgärningsman eller
2. att det inte finns något som helst bevisvärde i det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Tänk om någon av de 33 ljuger? Att bara utgå från vad folk säger är dumt. Oavsett om det är 33 manliga kontakter, Maskroos eller en häktad haschtomte.

Citat:
Hur menar du att frivilligt dakta dem? Ska man strunta i de som säger nej?
Jag tycker gott att man kan dakta alla + Maskroos. Jag skulle börja med Maskroos, eftersom hon är troligast.

Ser man på nu har vi samma åsikt igen, du äger en förmåga till analys.

Gott Nytt År.
Citera
2013-12-31, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ser man på nu har vi samma åsikt igen, du äger en förmåga till analys.

Gott Nytt År.
Bra att vi är överens om att Maskroos bör daktas och DNA-analyseras. Gott nytt år själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in