Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Mycket intressant om det stämmer, särskilt då om Erdogan själv eller hans närmaste släktingar är inblandade i affärerna med al-Qaida.
Erdogan är en farligare politiker än de flesta inser, som jag tidigare påpekat i tråden:
http://www.flashback.org/p46274852#p46274852
Jag måste instämma. Även jag gick på den Erdogans propaganda att AK var en civiliserad rörelse. Men, precis som du skriver: Erdogan är en islamist. Huruvida han är är "moderat" sådan eller ej är egalt då sådana ändå, blixtsnabbt, kan radikaliseras. Hans stöd till al-Qaida och andra islamister i Syrien, som givetvis vill införa sharia, är ett solklart bevis på detta.
Islamister går över en farlig gräns när de blandar ihop politik, rättsväsende och religion. En radikalisering blir då bara frågan om när, inte om.
Jag anser redan att vi bör hålla ett öga på muslimska brödraskapet i Sverige, de har, skrämmande nog, redan övertagit de facto kontrollen över de flesta moskéerna i Sverige.
Kanske jag även ändrar åsikt om militärkuppen i Egypten, men jag har inte riktigt tänkt igenom den frågan än.