Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-22, 15:47
  #9841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse

Ja, vi får hoppas rockstjärnan McCain och fredsmäklaren John Kerry fixar det här.


Jadu vilka odds har de på att de lyckas? Om man tänker på att de har miljardkontrakt i ryggen från Boeing, General Dynamics m m och de vet att om Assad sitter kvar går NOLL kr i militära inköp till dessa industrier. Kan det ha med saken att göra?


Kolla in den här i sammanhanget:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y_expenditures

Vilket land spenderar mest på militär industri i världen tror ni? USA spenderar 4 ggr mer än Kina på militär industrin. De spenderar över 7 ggr mer än Ryssarna!!! Helt ofattbart att USA spenderar 39% av alla världens militärutgifter


.... om man har så stor militär apparat DÅ behöver man ett antal krig för att hålla igång den



.... kanske är Syrien ett av dem .... jag säger bara kanske .....vad säger ni?
2014-01-22, 15:55
  #9842
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Om du frågar Assad så är han väl demokratiskt vald också?

Hur ska jag kunna veta det? Oppositionen har ju ställt sig bakom Assad igen så jag antar att han har ett bredare stöd än Al-Qaida, John Kerry och Du.


Men frågar du mig i så lever inte vi Sverige heller under några demokratiska omständigheter som borde hägra under definitionen "demokrati", jag kan namnge flera saker som jag inte har varit med och få välja. Men vi är ju alla olika.

Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Jadu vilka odds har de på att de lyckas? Om man tänker på att de har miljardkontrakt i ryggen från Boeing, General Dynamics m m och de vet att om Assad sitter kvar går NOLL kr i militära inköp till dessa industrier. Kan det ha med saken att göra?


Kolla in den här i sammanhanget:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y_expenditures

Vilket land spenderar mest på militär industri i världen tror ni? USA spenderar 4 ggr mer än Kina på militär industrin. De spenderar över 7 ggr mer än Ryssarna!!! Helt ofattbart att USA spenderar 39% av alla världens militärutgifter


.... om man har så stor militär apparat DÅ behöver man ett antal krig för att hålla igång den



.... kanske är Syrien ett av dem .... jag säger bara kanske .....vad säger ni?

Men i USA råder demokrati. Folket där har valt att härska och söndra för en minoritets bekostnad. Det är dessutom inga korrupta medier som levererar information till folk. Alla länder i väst har en upplyst befolkning och därför lever vi i en fri demokratisk vacker värld. Det finns inga krig, bara Terrorister som inkränktar på vår frihet.

Håll igen keften, du far med uppenbara lögner!

__________________
Senast redigerad av raxmouse 2014-01-22 kl. 16:03.
2014-01-22, 16:35
  #9843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Jadu vilka odds har de på att de lyckas? Om man tänker på att de har miljardkontrakt i ryggen från Boeing, General Dynamics m m och de vet att om Assad sitter kvar går NOLL kr i militära inköp till dessa industrier. Kan det ha med saken att göra?


Kolla in den här i sammanhanget:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y_expenditures

Vilket land spenderar mest på militär industri i världen tror ni? USA spenderar 4 ggr mer än Kina på militär industrin. De spenderar över 7 ggr mer än Ryssarna!!! Helt ofattbart att USA spenderar 39% av alla världens militärutgifter


.... om man har så stor militär apparat DÅ behöver man ett antal krig för att hålla igång den



.... kanske är Syrien ett av dem .... jag säger bara kanske .....vad säger ni?
Ryssland som ju tokrustar för tillfället behöver säkert också få avsättning för sina vapensystem eller testa dom på civila i Syrien. Eftersom Kina och Ryssland har en begränsad kundkrets när det gäller vapenförsäljning så är kanske Syrien en bra och viktig kund att kränga vapen till. Både Ryssland och USA vet nog exakt vad för vapen som förs in i Syrien från resp. Nu har väl USA minskat tillförseln medan Ryssarna nog pumpar på med vapen tyvärr.
2014-01-22, 16:37
  #9844
Moderator
vfs avatar
(FB) Konflikten i Syrien

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback