2013-12-24, 06:06
Medlem
MrFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Det ska inte behövas. I alla fall inte om du flyttar från en vanlig PC till Android (d.v.s surfplattan). Vet dock inte hur det blir om du har en Apple-dator som du ska föra över ifrån. Vilket format är filmerna i?

Filmerna ligger på en PC så det ska kunna fungera. En snabbkoll så verkar dem flesta filmerna vara i (.mkv) och (.avi). Och nu såg jag att VLC har en androidapp även om det är en betaversion.

Tack för all hjälp
Citera
2013-12-25, 11:49
Medlem
Elgiganten säljer dom nu för 2190kr. Det mesta jag kommer använda den till är att streama film från tex dreamfilm.se. Hur är bilden jämfört med en ipad 2, 3? Skulle ni rekomendera plattan till detta?
Citera
2013-12-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmyhh
Köpte nyligen också denna, men får inte igång netflix på den, någon som vet, fungerar detta verkligen inte? :U

Ingen som vet ?
Citera
2013-12-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmyhh
Ingen som vet ?
Är det Netflix-appen som inte fungerar?

Citat:
Ursprungligen postat av Back1
Elgiganten säljer dom nu för 2190kr. Det mesta jag kommer använda den till är att streama film från tex dreamfilm.se. Hur är bilden jämfört med en ipad 2, 3? Skulle ni rekomendera plattan till detta?
Är skärmstorleken av avgörande betydelse?

Citat:
Ursprungligen postat av MrFrank
Filmerna ligger på en PC så det ska kunna fungera. En snabbkoll så verkar dem flesta filmerna vara i (.mkv) och (.avi). Och nu såg jag att VLC har en androidapp även om det är en betaversion.

Tack för all hjälp
Skulle du få problem med VLC så finns även MX Player. En riktigt bra video-app för Android.
Senast redigerad av Kaymano 2013-12-25 kl. 13:41.
Citera
2013-12-27, 17:10
Medlem
hej jag köpte en galaxy tab 3 7tum på ica maxi för 999kr och skärmen flimrade(blev mörk,ljus,mörkt,ljus väldigt snabby på nå sätt väldigt jobbigt). vet inte om jag ska ta pengarna tillbaka eller byta mot en ny. någpn som erfarit detta?
Citera
2013-12-29, 12:02
Medlem
GSE_s avatar
Har en Tab 3 nu men får inte igång Wi-Fi hemma, det funkar perfa på min S2'a men taben säger att "nätverket är inaktiverat. dålig anslutning" fast det är fullt med pinnar och det står att signalen är mycket stark. Några ideer?
Citera
2013-12-30, 11:59
Medlem
Citat:
Det ska inte behövas. I alla fall inte om du flyttar från en vanlig PC till Android (d.v.s surfplattan). Vet dock inte hur det blir om du har en Apple-dator som du ska föra över ifrån. Vilket format är filmerna i?

Detta fungerade inte för mig. Har en vanlig PC (Samsung till och med) och skulle lägga över en serie jag laddat ner men då stod det att den inte stöder filformatet.
Citera
2013-12-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadyfreak
Detta fungerade inte för mig. Har en vanlig PC (Samsung till och med) och skulle lägga över en serie jag laddat ner men då stod det att den inte stöder filformatet.
Vad fungerande inte?
Att lägga över fillerna eller att se videoklippen?
Citera
2013-12-31, 08:03
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Back1

2190:-, later ju sjukt dyrt. Kopte min igar for £79. Visserligen rea men andock, tror ord. priset var runt £129 innan jul.

Maste medge att det blev ett impulskop, sa jag vet inte ett jota om plattan i sig.
Citera
2013-12-31, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
2190:-, later ju sjukt dyrt. Kopte min igar for £79. Visserligen rea men andock, tror ord. priset var runt £129 innan jul.

Maste medge att det blev ett impulskop, sa jag vet inte ett jota om plattan i sig.
Var? Länk tack.
Citera
2013-12-31, 12:35
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Var? Länk tack.

http://www.carphonewarehouse.com/mobiles/mobile-phones/SAMSUNG_GALAXY_TAB_3_7_WIFI/HANDSET?colourCode=WHITE

Nu har den tydligen hojts till £99, sa det var tur jag slog till igar. Fick mail nyss om att den skickats och leverans i morgon, det ar jag dock skeptisk till
Citera
2013-12-31, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
http://www.carphonewarehouse.com/mobiles/mobile-phones/SAMSUNG_GALAXY_TAB_3_7_WIFI/HANDSET?colourCode=WHITE

Nu har den tydligen hojts till £99, sa det var tur jag slog till igar. Fick mail nyss om att den skickats och leverans i morgon, det ar jag dock skeptisk till
Är nog inte den versionen tidigare skribent syftar på. För den du länkar till finns för 999 kr på ICA.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1965385
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in