2013-12-31, 00:10
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Det är samma krimsökhundar som söker efter lik på land eller från båt i vatten.....
Nu är det lättare att söka efter ett kvarvarande lik i vatten som fortfarande avger liklukt, än ett borttransporterat lik som kanske inte var avliden när den borttransporterades från sovrummet där mordet bevisligen skedde........därför kanske ingen liklukt i sovrummet eller bilen eller ingen krimsökhund som sökte.....
Det finns ingen anledning att hänvisa till tingsrättens dom för den är överspelad p.g.a. MP:s fynd av kroppen....
Det ska bli skönt när domen faller mot FS för vi kan inte ha "MÖRDARE" gående fria, det räcker nu.....
Jag har också tänkt tanken att mj kanske inte var helt avliden vid transporten
Citera
2013-12-31, 00:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Jag har också tänkt tanken att mj kanske inte var helt avliden vid transporten

Jo, det är för mycket blod som runnit ut och med tanke på hur hon låg, så nog fan avled hon i sängen.
Det har inte dröjt lång tid det är min uppfattning.

Nacken ut genom ögat rakt igenom huvudet och mer än 2 liter blod. Det är godnatt direkt.

Du kommer väl ihåg resonemanget med 2 dl blod.
Pinsamt eftersom facit är övertygande om att det rör sig om precis det man sagt och kommit fram till i sin analys.
Men Fidde tyckte att WD fick backa om att människor inte har bäddmadrasser i sängen typ.
Med andra ord sover en del på sängbottnarna. Rimligt? Nej, osannolikt om man inte frågar Friman då förstås.-
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-31 kl. 00:15.
Citera
2013-12-31, 00:18
Medlem
Konservatics avatar
Apropå "Har letat och letat efter Saffys inlägg om...

Har letat och letat efter Saffys inlägg om skottkärran och den vita plastsäcken som setts vid en sjö. Hittade det i inlägg 14905. Vad säger ni om detta? Hur långt från fyndplatsen var det Saffy såg detta? Enl mig borde det rimligtvis vara i närheten i alla fall. Kanske Saffy var närmare kroppen än hon anade? Kanske kroppen dumpats där och sedan flyttats. Följde polisen upp det Saffy berättade? Saffy är du kvar i tråden och kan svara?"

Vad hände med detta ?
Citera
2013-12-31, 00:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Apropå "Har letat och letat efter Saffys inlägg om...

Har letat och letat efter Saffys inlägg om skottkärran och den vita plastsäcken som setts vid en sjö. Hittade det i inlägg 14905. Vad säger ni om detta? Hur långt från fyndplatsen var det Saffy såg detta? Enl mig borde det rimligtvis vara i närheten i alla fall. Kanske Saffy var närmare kroppen än hon anade? Kanske kroppen dumpats där och sedan flyttats. Följde polisen upp det Saffy berättade? Saffy är du kvar i tråden och kan svara?"

Vad hände med detta ?

Tja Saffy såg ju en kvinna lik Marina på ett kafe också med en resväska, så det verkar som just Saffy har sett allt möjligt om personerna i Marinafallet. Mycket fantasirikt om inte annat.
Citera
2013-12-31, 00:20
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jo, det är för mycket blod som runnit ut och med tanke på hur hon låg, så nog fan avled hon i sängen.
Det har inte dröjt lång tid det är min uppfattning.

Nacken ut genom ögat rakt igenom huvudet och mer än 2 liter blod. Det är godnatt direkt.

Du kommer väl ihåg resonemanget med 2 dl blod.
Pinsamt eftersom facit är övertygande om att det rör sig om precis det man sagt och kommit fram till i sin analys.
Men Fidde tyckte att WD fick backa om att människor inte har bäddmadrasser i sängen typ.
Med andra ord sover en del på sängbottnarna. Rimligt? Nej, osannolikt om man inte frågar Friman då förstås.-

Jo du har rätt i det, snabba ryck blev det efteråt..då fanns det inte tid till att fundera över mastpositionering
Citera
2013-12-31, 00:21
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Tja Saffy såg ju en kvinna lik Marina på ett kafe också med en resväska, så det verkar som just Saffy har sett allt möjligt om personerna i Marinafallet. Mycket fantasirikt om inte annat.
Men ska saffy vittna ? Vart finns det att läsa ?
Citera
2013-12-31, 00:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Jag läser Saffys inlägg på forumet.
Citera
2013-12-31, 00:25
Avslutad
Citat:
Var det inte nåt om en man med hästsvans o barn också? Mannen skulle ha varit FS, och iakttagelsen gjordes väl den 28/7?
Citera
2013-12-31, 00:27
Avslutad
Citat:
Saffys inlägg finns med i aktbilaga 96 som lämnades in till domstolen den 20/12 -13. Nån anledning finns ju för att materialet är med.
Senast redigerad av Zurfarn08 2013-12-31 kl. 00:30.
Citera
2013-12-31, 00:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Jag lyssnade på BI vittnesmål, och advokatens enda fråga till polismannen BI.

Har du erfarenhet av människor som röker hasch?
Jag träffar såna varje dag säger BI.
Kan Fredrik ha rökt hasch den här dagen?
Det är möjligt.

Och det ska förklara varför han inget visste inte svarade knappt och skrattade då BI ringde Marinas telefon? I så fall skulle Fredrik in på psyk för haschnojor anser jag.

Detta indikerar på att BI är ett vittne som är bra och som är till nackdel för Fredrik.
Annars hade väl det kommit fler frågor.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-31 kl. 00:37.
Citera
2013-12-31, 00:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Kommer fanskapet undan med mindre än 12 år så är det inte särskilt bra, enligt min personliga
mening.
Jag anser att hans illgärning är så avskyvärd att livstid borde rentav komma i fråga, men
det lär inte hända i det här daltriket.
Sedan att mördaraset dumpar Marina som rent slaktavfall i ödemarken och därefter
ägnar sig åt vedervärdig likplundring genom att plocka ut 10 000 i kontanter via
ett bankkort är väldigt försvårande.

Bli det mindre än 12 år så kanske det blir en "ny Algdal".....
Citera
2013-12-31, 00:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Var det inte nåt om en man med hästsvans o barn också? Mannen skulle ha varit FS, och iakttagelsen gjordes väl den 28/7?

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Saffys inlägg finns med i aktbilaga 96 som lämnades in till domstolen den 20/12 -13. Nån anledning finns ju för att materialet är med.

Ja den skriver om FS också och om den 28 juli.-
Klart är att det finns en anledning att Saffys inlägg är med i en aktbilaga. Det ska väl tas upp i någon form. Postaren har ju ringt polisen skriver den i sina inlägg.

Hansson ställer bara en fråga till mamman också. Ett bra vittne och en nackdel för Fredrik.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-31 kl. 00:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in