2013-12-13, 19:21
Medlem
Rockmebabys avatar
Träffade en kille som varit i legionen. Gjort flera skarpa insatser, han var tvungen att göra GMU när han sedan ville börja i SV FM. Tyckte jag lät lagom roligt, väldigt ödmjuk kille för övrigt. Men han verkade vara av ett speciellt virke som jag inte träffat på ofta, så man borde nog tänka till en extra gång om man har drivet för det.
Citera
2013-12-30, 16:14
Bannlyst
Vad händer om man deserterar från främlingslegionen? Vad får man för repressalier? Tycker det är ganska coolt med en sådan legion, dock inget för mig
Citera
2013-12-30, 18:28
Medlem
ErikPontis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wingedz
Vi får se är på skavsta nu kör en uppdatering när jag får tag i dator.. är inställd på mycket städning o skit de första året så tror inte jag kommer bli nån strids stjärna
Direkt.. ska söka 2rep och 2 rei hoppas hoppas jag hamnar nånstanns där

Hur gick det då?
Citera
2014-01-07, 05:59
Medlem
REALINs avatar
Är faktiskt lite intresserad av FFL så ska läsa på mer eftersom.

Åker alla regementen utomlands ungefär lika mycket eller vissa extra mycket? Hur lång är en fransk mission?

Hur bra är utrustning jämfört med svenska mått? Fordon och personlig mtrl.

Är nog mest intresserad av infanteriregementet, tror fallskärmsjägare blir lite för tufft. Åsikter om infreg?

Är det störst chans att komma in på vintern?

Hur är legionens ekonomi? Har ju vant sig med svenska försvarsmakten så vore kul om det för en gångs skull fanns bra med övning, utbildning och all materiel man behöver.
Senast redigerad av REALIN 2014-01-07 kl. 06:04.
Citera
2014-01-10, 23:32
Medlem
Hej!
Jag är 18 bast och kommer gå ut gymnasiet (naturvetenskap) till sommaren.
Jag håller på fritiden på med gym/kondition.
Men jag vill inte bli civilingenjör eller läkare än, jag måste få livserfarenheter innan jag kan kalla mig en riktig man.Därför har jag tänkt söka till FFL och strida i Frankrikes ära. Mina frågor till er:

1) Spelar det någon roll att jag är från Mellanöstern?
2) Ni pratade om regementen, vilket vill man välja om man får välja själv ? Alltså vilket är det mest eftertraktade ?
3) Jag kommer söka i Augsti i år, är det någon mer som vill följa med ner, Pm: om så är fallet.
Citera
2014-01-21, 02:26
Medlem
f.d Främlings Legionär vad göra nu?

Ja, vad finns det för möjligheter?
Jag är 26 år, har vart främlings legionär sen jag var 19 år och gick ur när jag var 25.
vart en hel del utlands "resor" under tiden.
Nu är jag arbetslös och bor i Sverige igen, vad finns det för jobb möjligheter?

skulle jag kunna få jobb hos försvarsmakten även fast jag tjänstgjort för ett annat land en längre tid? även vart på uppdrag och i strid för Frankrike osv.
eller ses jag som en landsförrädare ?
Senast redigerad av KungKiwi 2014-01-21 kl. 02:35.
Citera
2014-01-21, 02:36
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungKiwi
Ja, vad finns det för möjligheter?
Jag är 26 år, har vart främlings legionär sen jag var 19 år och gick ur när jag var 25.
vart en hel del utlands "resor" under tiden.
Nu är jag arbetslös och bor i Sverige igen, vad finns det för jobb möjligheter?

skulle jag kunna få jobb hos försvarsmakten även fast jag tjänstgjort för ett annat land en länge tid? även vart på uppdrag och i strid för Frankrike osv.
eller ses jag som en landsförrädare ?

För att få jobba inom försvaret måste du gå GMU i vilket fall, sedan tror jag att det är i stort sett det ända jobbet du kan få med in "så kallade utbildning/livs erfarenhet" eller så startar du en eget överlevnads butik/webbshop och använder dina kunskaper.

Vart låg du i vilken världsdel?
Citera
2014-01-21, 02:36
Bannlyst
pröva inom säpö polis livaktyrket.¨.
Citera
2014-01-21, 02:37
Medlem
nja har tänkt på det också men som livvakt är det inte ett jävla massa sittande bara? och har ingen större lust att plugga till polis just nu
Citera
2014-01-21, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
För att få jobba inom försvaret måste du gå GMU i vilket fall, sedan tror jag att det är i stort sett det ända jobbet du kan få med in "så kallade utbildning/livs erfarenhet" eller så startar du en eget överlevnads butik/webbshop och använder dina kunskaper.

Vart låg du i vilken världsdel?

jo GMU är inga problem. men tror du jag ens kommer inte på GMU med tanke på att jag varit soldat för ett annat land?

franska guyana, Afrika(mali) , Mellanöstern (afghanistan,irak)
Citera
2014-01-21, 02:46
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Får man fråga om vad du fick för lön och hur det kom sig att du hamnade där? Är du etnisk svensk? Vad gick du för gymnasie, kan du använda den utbildningen på något sätt idag?
Citera
2014-01-21, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rob.Mooney
Får man fråga om vad du fick för lön och hur det kom sig att du hamnade där? Är du etnisk svensk? Vad gick du för gymnasie, kan du använda den utbildningen på något sätt idag?

gick aldrig ut gymnasiet
är helt svensk.
jag tyckte det verkade spännande och visste inte riktigt vad jag ville med mitt liv så jag åkte ner när jag var 18 och gjorde intagning provet och klarade det.

fick runt 12000-18000kr i månaden under träning och när jag inte var ute på uppdrag, när jag var i mellan östern och afrika fick jag runt 32-45 tkr i månaden + vissa bonusar och tillägg.
fick även körkort och last bils körkort och är utbildad fallskärms och skytte instruktör .
gratis mat, logi, transport,sjukvård .en lägenhet/medborgarskap i Frankrike om jag vill.
Senast redigerad av KungKiwi 2014-01-21 kl. 02:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in