Citat:
Ursprungligen postat av
Schwedenzug
Legionen är inte ett fysiskt och psykiskt test som de tuffaste klarar av.
90% är luffare från nåt fattigt u land och som bara är där för mat och franska papper. De är absolut inga tuffingar.
90% av alla engelsk talande sticker under eller strax efter grundutbildningen för FFL är skit jämnfört med våra arméer i västvärlden.
---
"Schwedenzug", är du rättvis nu i din kritik mot FFL? Du dömer ut hela FFL trots att du bara nuddat i en liten del av den.
Jämförelse.
Det är lika illa som om du tvingats åka på flaket bland svinen på grisbilen och därför dömer ut resten av den nya fina "boskapsbilen" som alltså är helt annorlunda än flaket.
Slut jämförelse.
D.v.s. allt behöver inte vara dåligt i legionen bara för att du upplevt det så där du var. Detta med en hel del väntan kan vara jobbigt ibland men finns i många sammanhang i de flesta arbeten.
Kanske knackade du på hos legionen och sa: jag har inget vett och ingen militär utbildning. Kan ni i legionen hjälpa mig med den militära utbildningen? Sannorlikt försökte de men det gick inte. Vad vet jag???
Sedan att du nu var där i ca 8 månader är inte att förakta. Man kan säga att det var en deltid av 5 år. Eller ännu bättre ett sorts (1/2 av 1/2 av 1/2) arbete som vi i ett svagt ögonblick kan kalla halvgjort arbete. Men ett halvjort arbete är ochså ett arbete.
Kanske är det nu så här:
¤¤¤ Först "Schwedenzug" tyckte du att legionen var något stort att glädjas åt.
Men efter endast ca 08 månader verkar din kritik nu innehålla lite gnäll-gråt.
Ditt "gissel" om FFL, för allt den gjort, inte gjort mot dig, d.v.s. allt det "lumpna".
Dina drömmar "Schwedenzug" om legionen verkar nu vara ganska så "skrumpna". ¤¤¤
Synd, för det är alltid för tidigt att ge upp!!!
Mvh
/BC