2013-09-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenzug
Du kommer att komma in skitlätt.
Är inte svårt att komma in.
Gestapo vet inte ett skit så bara va lugn.
Men du kommer bli besviken.

Vi får se är på skavsta nu kör en uppdatering när jag får tag i dator.. är inställd på mycket städning o skit de första året så tror inte jag kommer bli nån strids stjärna
Direkt.. ska söka 2rep och 2 rei hoppas hoppas jag hamnar nånstanns där
Citera
2013-09-05, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenzug
Legionen är inte ett fysiskt och psykiskt test som de tuffaste klarar av.
90% är luffare från nåt fattigt u land och som bara är där för mat och franska papper. De är absolut inga tuffingar.
90% av alla engelsk talande sticker under eller strax efter grundutbildningen för FFL är skit jämnfört med våra arméer i västvärlden.
---
"Schwedenzug", är du rättvis nu i din kritik mot FFL? Du dömer ut hela FFL trots att du bara nuddat i en liten del av den.

Jämförelse.
Det är lika illa som om du tvingats åka på flaket bland svinen på grisbilen och därför dömer ut resten av den nya fina "boskapsbilen" som alltså är helt annorlunda än flaket.
Slut jämförelse.

D.v.s. allt behöver inte vara dåligt i legionen bara för att du upplevt det så där du var. Detta med en hel del väntan kan vara jobbigt ibland men finns i många sammanhang i de flesta arbeten.

Kanske knackade du på hos legionen och sa: jag har inget vett och ingen militär utbildning. Kan ni i legionen hjälpa mig med den militära utbildningen? Sannorlikt försökte de men det gick inte. Vad vet jag???

Sedan att du nu var där i ca 8 månader är inte att förakta. Man kan säga att det var en deltid av 5 år. Eller ännu bättre ett sorts (1/2 av 1/2 av 1/2) arbete som vi i ett svagt ögonblick kan kalla halvgjort arbete. Men ett halvjort arbete är ochså ett arbete.

Kanske är det nu så här:

¤¤¤ Först "Schwedenzug" tyckte du att legionen var något stort att glädjas åt.
Men efter endast ca 08 månader verkar din kritik nu innehålla lite gnäll-gråt.

Ditt "gissel" om FFL, för allt den gjort, inte gjort mot dig, d.v.s. allt det "lumpna".
Dina drömmar "Schwedenzug" om legionen verkar nu vara ganska så "skrumpna". ¤¤¤

Synd, för det är alltid för tidigt att ge upp!!!

Mvh
/BC
Citera
2013-09-05, 15:42
Medlem
Njaa... Castel är skit, och numera får man icke göra som förr med de nya rekryterna. varje avhopp ger minuspoäng till ansvarig sektionschef. Så de som gör de första 4 månaderna (eller längre, om de stannar där pga skador etc.) har generellt inte lärt sig ett skit och är helt jävla värdelösa när de kommer ut till de riktiga regementerna (där de förhoppningsvist piskas i form eller sållas ut självmant ^^ ...).
Och sen så blir det sämre innan det blir bättre.
Citera
2013-09-05, 23:15
Medlem
Schwedenzugs avatar
[quote=Bruce Coleman|45101576]---
"Schwedenzug", är du rättvis nu i din kritik mot FFL? Du dömer ut hela FFL trots att du bara nuddat i en liten del av den.

Jämförelse.
Det är lika illa som om du tvingats åka på flaket bland svinen på grisbilen och därför dömer ut resten av den nya fina "boskapsbilen" som alltså är helt annorlunda än flaket.
Slut jämförelse.

D.v.s. allt behöver inte vara dåligt i legionen bara för att du upplevt det så där du var. Detta med en hel del väntan kan vara jobbigt ibland men finns i många sammanhang i de flesta arbeten.

Kanske knackade du på hos legionen och sa: jag har inget vett och ingen militär utbildning. Kan ni i legionen hjälpa mig med den militära utbildningen? Sannorlikt försökte de men det gick inte. Vad vet jag???

Sedan att du nu var där i ca 8 månader är inte att förakta. Man kan säga att det var en deltid av 5 år. Eller ännu bättre ett sorts (1/2 av 1/2 av 1/2) arbete som vi i ett svagt ögonblick kan kalla halvgjort arbete. Men ett halvjort arbete är ochså ett arbete.

Kanske är det nu så här:

¤¤¤ Först "Schwedenzug" tyckte du att legionen var något stort att glädjas åt.
Men efter endast ca 08 månader verkar din kritik nu innehålla lite gnäll-gråt.

Ditt "gissel" om FFL, för allt den gjort, inte gjort mot dig, d.v.s. allt det "lumpna".
Dina drömmar "Schwedenzug" om legionen verkar nu vara ganska så "skrumpna". ¤¤¤

Synd, för det är alltid för tidigt att ge upp!!!

Mvh

Du har rätt!
Legionen är så jävla hård, bara de tuffaste av de tuffaste klarar de, ibland inte ens dom.
Folk knäcks till höger o vänster gråter sig till sömns varje natt tills de slutligen tar livet av sig eller deserterar.
De som är kvar de är ELIT, Rambo allihopa.
Desertörer torteras och skjuts.
När legionärer åker på uppdrag tar de bara med sig det de behöver: vatten och ammo.
De är Frankrikes hemliga vapen.

Vill du vara seriös eller bara skriva massa trams?
Citera
2013-09-06, 18:29
Medlem
"Schwedenzug":s svar till (BC).

Du har rätt!
Legionen är så jävla hård, bara de tuffaste av de tuffaste klarar de, ibland inte ens dom.
Folk knäcks till höger o vänster gråter sig till sömns varje natt tills de slutligen tar livet av sig eller deserterar.
De som är kvar de är ELIT, Rambo allihopa.
Desertörer torteras och skjuts.
När legionärer åker på uppdrag tar de bara med sig det de behöver: vatten och ammo.
De är Frankrikes hemliga vapen.
Vill du vara seriös eller bara skriva massa trams?[/quote]
Slut på "Schwedenzug":s svar.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------
(BC):s svar till "Schwewdenzug"

"Schwedenzug", hela ditt svar till mig (BC) var verkligen TRAMS. Jag skrev ett seriöst inlägg om att du kanske inte ska döma ut hela FFL på grund utav vad som hänt dig på en liten del av FFL och med din relativt korta tid (ca 8 månader) där.
Sedan i ditt svar skrev du "Schwedenzug" en massa ovidkommande saker. Har du problem med språkförståelsen? Jag (BC) har inte nämnt något av dina (Schwedenzug") ord : "jävla hård", "tuffaste", "folk knäcks och gråter","tar livet av sig","deserterar","kvar elit", "Rambo","torteras eller skjuts","uppdrag= vatten och ammo","Frankrikes hemliga vapen".

Vad i helvete menar du? Är du korkad? Varför fabricerar du saker jag (BC) inte sagt? Drömmer du?Jag har inte klagat på dig men med ett sådant svar blir man fundersam hur det står till i hjärnkontoret hos dig! Jag förstår att du upplevde att det blev mycket dö-tid i början. Det blev väl bättre sedan när du placerats. Troligen för de flesta så blir det mer intressant ute på uppdrag ibland utomlands med en väl sammansvetsad grupp.
Tror att du missförstått mig totalt, det jag ville framhålla var att allt i FFL är inte skit, inte överallt!!!
------
Om du tycker att det var synd eller dumt och trist att lämna legionen så gör ett test:
¤¤¤ "Schwedenzug", om du dig sjäv i spegeln betraktar och finner dig trist.
"Schwedenzug", endast då är du en sann pessimist. ¤¤¤
Men det finns hopp:
Det finns bara en du kan förbättra: dig själv.

Mvh
/BC
Senast redigerad av Bruce Coleman 2013-09-06 kl. 19:22.
Citera
2013-09-20, 00:15
Medlem
echoones avatar
Åker ner nästa vecka, torsdag eller fredag. någon som är sugen på ressällskap från Sthlm? Pma
Citera
2013-09-20, 08:17
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exilman
... är helt jävla värdelösa när de kommer ut till de riktiga regementerna (där de förhoppningsvist piskas i form eller sållas ut självmant ...
Går det att lämna legionen när man har kommit ut på sitt regemente, är man inte bunden av sitt kontrakt då?
Citera
2013-09-21, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Går det att lämna legionen när man har kommit ut på sitt regemente, är man inte bunden av sitt kontrakt då?
Du får väl inte lämna, men du kan ju sticka hem under permission och inte komma tillbaka, har för mig dom berättade att han Bernt gjorde så i dokumentären ''FFL - en flykt från svensk vardag'' Men du lär ju inte kunna åka till Frankrike igen tror jag.
Citera
2013-09-22, 11:16
Medlem
tintin-s avatar
Fick sparken, hatar datorer, har inga vänner, inget att göra, hatar att göra saker ensam, Komvux suger, alltid understimulerad.

Har redan varit i Fort de Nogent för ungefär precis ett år sen. Beställde biljett till i somras men reste aldrig.

Har så tråkigt i livet... Men vägrar tycka synd om mig själv. Är 20 år.

Känner att jag vill träffa människor och alltid vara i sociala sammanhang men det verkar helt omöjligt. Gillar inte att bo hos en deprimerad alkoholist till far. Har inte varit särskilt social eller mänskligt aktiv sen... Grundskolan. Låter kanske värre än vad det är men så känner jag. Vet inte om jag är blyg eller asocial. Kan inte vara asocial, för jag känner ett behov av människor, men när jag väl är bland dem är jag extremt blyg, kan inte öppna mig, vill bara fly därifrån. Kanske inte, kanske jag bara inbillar mig hur andra människor uppfattar mig...

Har varit i det militära i Sverige, dock ganska kort...

Har absolut inte en enda kontakt. Känner ingen. Min föräldrar, nån random snubbe... Chattar med folk på internet, jävla trist och deprimerande. Vill inte spendera mina dagar framför en jävla dator eller skärm som resten av dem civila mupparna gör. Älskar naturen, motion, fysiskt arbete, svettas, skjutbanan... Hur blir det med kvinnlig kontakt i Legionen? Finns det gott om glädjeflickor i Frankrike?
Citera
2013-09-22, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-
Hur blir det med kvinnlig kontakt i Legionen? Finns det gott om glädjeflickor i Frankrike?
Vet att om du blir stationerad i Guinea så bör du hålla dig borta från allt kvinnligt sällskap då vad dem bär på är betydligt farligare än vad talibaner eller andra fiender är utrustade med..
Citera
2013-09-22, 11:33
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samnite
Vet att om du blir stationerad i Guinea så bör du hålla dig borta från allt kvinnligt sällskap då vad dem bär på är betydligt farligare än vad talibaner eller andra fiender är utrustade med..

Bara att skrubba ur den ordentligt innan och skydda sig... Inget farligt
Citera
2013-09-23, 03:16
Medlem
lottobarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-
Bara att skrubba ur den ordentligt innan och skydda sig... Inget farligt

Bara att önska dig lycka till! Har en bekant som tjänstgjort i FFL på den tiden antogs mer eller mindre alla sökande, idag är väl konkurrensen rätt hård?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in