2013-12-30, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag delar inte din övertygelse.

Jag har, som sagt, ingen aning. Har du?

Jag tänker så här: utdraget i aktbilaga 96 rör sig mycket om att personen tittat på olika bilder av FS på nätet, och diskuterar i tråden om h*n känner igen FS eller ej. Kan det ha betydelse?
Senast redigerad av Zurfarn08 2013-12-30 kl. 16:10.
Citera
2013-12-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
I deras situation, (eller andras) låter det orimligt tycker du ?

Det har nu på slutet visat sig att FS varit rejält svartsjuk på Marina. Det kan t.o.m. vara motivet till mordet.
Så nej, det är inte rimligt att FS skulle tillbringa natten på en kyrkogård samt i sin söta lilla bil, för att Marina fritt skulle kunna knulla runt med en dejt i det hus han bor i.

Edit:
Behövde Marina smyga med sina kontakter, är det också orimligt att hon ens vågat fråga.
Senast redigerad av Fin 2013-12-30 kl. 16:00.
Citera
2013-12-30, 16:00
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Dejten är på ett avstånd som möjliggör brottet i ÖR kan ha skett tidsmässigt med god marginal.
Hur vet man att MJ inte utsattes för brott den 28e ?

Svara på huvudfrågan nu:
Hur kan Polisen anse att man inte skall utreda en dejt samma dag som hon utsätts för brott med dödlig utgång ?

Källa på att dejt ägt rum? Källa på att datum för dejt och dödsfall är samma? Källa på att Polisen inte ansåg att man skulle utreda den dejt du påstår ha ägt rum samma dag dödsfallet inträffade?

Sitter du och hittar på?
Citera
2013-12-30, 16:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Källa på att dejt ägt rum? Källa på att datum för dejt och dödsfall är samma? Källa på att Polisen inte ansåg att man skulle utreda den dejt du påstår ha ägt rum samma dag dödsfallet inträffade?

Sitter du och hittar på?
Att utreda en dejt innebär också att utreda om dejten har ägt rum.
Citera
2013-12-30, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jag vet inte ens om de har utrett personen i fråga så det ter sig svårt att svara på.

Kanske personen hade alibi?

Jag vet inte, hade han inte alibi?

Att kolla alibi är att utreda.
Det finns ingen utredning om den manliga dejten ifrån Linköping, det finns utrymme/spår av alt.gm.

Idag kom en annan intressant dom Ida-fallet:
Citat:
Detta innebär enligt tingsrätten att det dels föreligger ett flertal separata omständigheter
som ger starkt stöd för att Andreas Johansson varit inblandad i att IF berövades livet, varav flera av dessa omständigheter är oberoende av de andra, och att det därmed sammantaget föreligger ett ytterst starkt stöd för att det är Andreas Johansson som utövat det dödliga våldet mot IF, dels att det är uteslutet att någon annan än Andreas Johansson som kan ha utövat detta våld. Det
är därmed ställt utom rimligt tvivel att det är Andreas Johansson som orsakat IF död.

I detta fallet har mördaren en massa tydliga indicier såsom uppeldade kläder, ryggsäck och bok, samt förstörande av packbox och hjälm till mc.
Det fanns två potentiella alt.gm. varav en var mycket kapabel. Både utreddes noga och avfördes.

I FS fall finns inga indicier mer än polisens hypoteser & efterhandskonstruktion.
Var är utredningen om Linköpingsspåret ?
Citera
2013-12-30, 16:09
Medlem
Citat:
Att kolla alibi är att utreda.
Det finns ingen utredning om den manliga dejten ifrån Linköping, det finns utrymme/spår av alt.gm.

I detta fallet har mördaren en massa tydliga indicier såsom uppeldade kläder, ryggsäck och bok, samt förstörande av packbox och hjälm till mc.
Det fanns två potentiella alt.gm. varav en var mycket kapabel. Både utreddes noga och avfördes.

I FS fall finns inga indicier mer än polisens hypoteser & efterhandskonstruktion.
Var är utredningen om Linköpingsspåret ?

I Ida-fallet fanns det två.
I Marina-fallet finns det bara en.

Vad är problemet?
Citera
2013-12-30, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Det har nu på slutet visat sig att FS varit rejält svartsjuk på Marina. Det kan t.o.m. vara motivet till mordet.
Så nej, det är inte rimligt att FS skulle tillbringa natten på en kyrkogård samt i sin söta lilla bil, för att Marina fritt skulle kunna knulla runt med en dejt i det hus han bor i.

Edit:
Behövde Marina smyga med sina kontakter, är det också orimligt att hon ens vågat fråga.

Återigen, FS har aldrig sagt att han skall hålla sig borta för att MJ skulle knulla runt, det är dina fantasier.
Utan för husfridens skull. Han har ingen aning om vad MJ hittat på, han trodde hon var på Tjörn.

Vad är orimligt med detta för MJ/FS eller andra i liknande situationer när man gått isär ?
Citera
2013-12-30, 16:12
Bannlyst
Citat:
I Ida-fallet fanns det två.
I Marina-fallet finns det bara en.

Vad är problemet?

Raljerande och ironi lär inte rätten köpa, så länge du inte kan svara på frågan om var utredningen om Linköpingsdejten är, kan inte Åklagaren det heller.

Tror du att Svenkvist vågar sig på din förklaring ?
Citera
2013-12-30, 16:12
Medlem
Citat:

Jag antar att domen blev friande eftersom polisen där inte lyckades öppna Idas telefon, som kan innehålla hundratals sexdejter och kontakter?

Om inte, hur kan det komma sig?
Citera
2013-12-30, 16:14
Medlem
Citat:
Raljerande och ironi lär inte rätten köpa, så länge du inte kan svara på frågan om var utredningen om Linköpingsdejten är, kan inte Åklagaren det heller.

Tror du att Svenkvist vågar sig på din förklaring ?

Jag raljerar inte. Jag undrar bara vad problemet är.
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag antar att domen blev friande eftersom polisen där inte lyckades öppna Idas telefon, som kan innehålla hundratals sexdejter och kontakter?

Om inte, hur kan det komma sig?

Citat:
Jag raljerar inte. Jag undrar bara vad problemet är.

Håll isär diskussionen.
Hur har man uteslutit Linköpingsdejten ?
Citera
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att utreda en dejt innebär också att utreda om dejten har ägt rum.
När det gäller dig och Fnurran så är det ingen självklarhet eftersom ni vänder och vrider på allt och att saker har olika innebörder från fall till fall föt att kunna passa in i ert tankesätt!

Anser du att det är rättsskandal om FS fälls?

Ni resonerar lite som Lambertz i Quick-fallet...ändå är ni starkt emot honom....lika barn leka bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in