[quote=mangobaer|46792639]
En mamma som fött ett barn är biologisk mamma samt har sagt ja till att vårda ett barn iom at thon inte gjort abort.
En far är biologisk far då det kan bevisas genom DNA eller bekräftese från mamman. (gift)
Han har sagt ja till att vårda barn om han är gift eller ber om delad vårdnad. ( säger till att han är en villig far)
nej de avgör inte faderskap, har jag inte påstått, de men framför allt inställningen är därmed väsentliga för att kunna ta hand om en liten parvel på nödvändigt sätt. Vilket är frågan här, inte att faställa faderskap. Håll isär saker och ting.
Därför att våra lagar( juridiken) måste anpassa sig efter vår verklighet.
Verkligheten ser ut som den gör. Inget vi kan ändra. Jo, möjligen i framtiden om vi skapar artificiella
livmödrar för pappasugna män.
Citat:
Ja, men hennes val gäller för båda föräldrarna. Eftersom mannen inte väljer om barnet föds eller inte väljer kvinnan dels att bli mamma, dels att mannen blir pappa. Då bör man inte kunna komma och bestämma över faderskapet två gånger om.
En mamma som fött ett barn är biologisk mamma samt har sagt ja till att vårda ett barn iom at thon inte gjort abort.
En far är biologisk far då det kan bevisas genom DNA eller bekräftese från mamman. (gift)
Han har sagt ja till att vårda barn om han är gift eller ber om delad vårdnad. ( säger till att han är en villig far)
Citat:
Hormoner bryr jag mig inte särskilt mycket om. Att de finns och är viktiga, visst. Att de ska avgöra saker som föräldraskap? Skärpning.
nej de avgör inte faderskap, har jag inte påstått, de men framför allt inställningen är därmed väsentliga för att kunna ta hand om en liten parvel på nödvändigt sätt. Vilket är frågan här, inte att faställa faderskap. Håll isär saker och ting.
Citat:
mammor väljer sin inställning då hon bestämmer kring abort eller inte. I samma stund som en mamma säger ja till en graviditet så vet hon vad som gäller.
På samma sätt som det hänger på kvinnors inställning.
Citat:
Varför dra likstreck mellan biologi och juridik? Finns inget som säger att juridiken måste vara orättvis för att naturen är det.
Därför att våra lagar( juridiken) måste anpassa sig efter vår verklighet.
Verkligheten ser ut som den gör. Inget vi kan ändra. Jo, möjligen i framtiden om vi skapar artificiella
livmödrar för pappasugna män.