2013-12-30, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
27/7
28/7
28/7
Ja, då ändras inget i "min version". Då dog hon på kvällen/natten den 27:e.
Ändrar..
Citera
2013-12-30, 08:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men nu frågade jag vad du anser. Eftersom du - inte TR- hävdar att det finns +100 alt gm i marinafallet. anser du att polisen alltid ska utreda ett BOs samtliga kontakter i mobil, msn, FB osv för att kunna sägas ha uteslutit alternativa gm?
Det spelar ingen roll vad jag anser, jag är inte domare. TR:
Citat:
Beviskravet för bifall till åtalet för mord kan formuleras så att utredningen måste utesluta alternativa händelseförlopp på sådant sätt att det är ställt utom rimligt tvivel att [FS] gjort sig skyldig till brott i enlighet med åtalet.
Citera
2013-12-30, 09:11
Avslutad
Citat:
Du har ju inga som helst problem med att slänga ur dig att det finns +100 alt gm i marinafallet. Varför har du såna problem med att svara på en följdfråga kopplat till ditt eget påstående? Jag frågar igen - är det din uppfattning att polisen alltid ska utreda ett BOs samtliga kontakter på FB, msn o i mobilen?

Är det här känsligt på nåt sätt?
Citera
2013-12-30, 11:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Svårare är det att stryka Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath death, som i mina öron låter som om det kan vara BDSM-kontakter.
Det kan konstateras att ingen av dessa blodtörstiga bestar har sms:at FS den 29/7 kl. 10:01:39; det är bara FS själv som kunnat avsända sms:et, och detta som en följdriktig manöver efter sina sms till MJ:s syster. Även om en alt. gm skulle ha avsänt sms:en till systern hade denne ingen anledning att meddela FS att MJ ändrat sina planer och skulle vara borta ännu en natt. MJ hade ju mördats inne i sitt eget sovrum och inte varit hemifrån en enda natt! Det var ju i stället FS som (efter att vid närmare eftertanke ha insett att han måste få bort sig själv från huset en natt) skulle vara borta.

Enligt FS:s slutliga version hade han och MJ överenskommit att MJ skulle få ha huset för sig själv natten 28-29 juli. Om då MJ och den alt. gm hon från början tänkt tillbringa natten i huset tillsammans med sedan ändrat sina planer och de i stället stannat kvar i t.ex. L-köping; vad hade då den alt. gm:en i Ö R att göra?

Felet FS gjorde var att han vid tidpunkten för sitt livstidsbefrämjande sms hade MJ:s syster i huvudet eftersom han i MJ:s namn lovat systern att höra av sig.

Alt. gm behövde inte vinna någon tid eftersom han redan hunnit ställa huset i ordning. – Däremot hade alt. gm för länge sedan behövt avlägsna sig från trakten och med det snaraste göra sig av med MJ:s mobil.

Alt. gm riskerade ett svars-sms med frågor, eller att FS velat att MJ skulle ringa honom.

Alt. gm har genom sitt sms – antaget FS vid sin hemkomst skulle ha sett texten: ”Jag blir kvar tills i morgon” berett marken för två möjliga scenarion:
a) FS tror att MJ hunnit i väg till T och ringer och frågar efter MJ,
b) FS förstår direkt att något är fel och börjar titta sig omkring.

En alt. gm hade vunnit mer tid genom att ligga lågt och inte skicka något sms till FS, och inte under några som helst omständigheter skulle han ha avsänt ett sms som riskerat att sätta myror i huvudet på FS.

Det är därför FS sökt svära sig fri från sin tankevurpa.
Citera
2013-12-30, 11:42
Medlem
Citat:

Nej, och det en himla tur det. Tänk vad många kränkta parasiter det skulle springa omkring här då.
Usch.
Belägg att TR menar att man måste utreda varje kontakt i alla Marinas telefoner.

Man bör nog tolka texten från TR att man skall utesluta att Marina lever först och främst.
Check, det är gjort.

Att hon är mördad.
Check.

Att det finns tillräckligt för att kunna fälla FS för mordet.
Check.

Det är här vi står nu. Resningen är av HD beviljad.
Surt va?
Citera
2013-12-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan konstateras att ingen av dessa blodtörstiga bestar har sms:at FS den 29/7 kl. 10:01:39; det är bara FS själv som kunnat avsända sms:et, och detta som en följdriktig manöver efter sina sms till MJ:s syster. Även om en alt. gm skulle ha avsänt sms:en till systern hade denne ingen anledning att meddela FS att MJ ändrat sina planer och skulle vara borta ännu en natt. MJ hade ju mördats inne i sitt eget sovrum och inte varit hemifrån en enda natt! Det var ju i stället FS som (efter att vid närmare eftertanke ha insett att han måste få bort sig själv från huset en natt) skulle vara borta.

Enligt FS:s slutliga version hade han och MJ överenskommit att MJ skulle få ha huset för sig själv natten 28-29 juli. Om då MJ och den alt. gm hon från början tänkt tillbringa natten i huset tillsammans med sedan ändrat sina planer och de i stället stannat kvar i t.ex. L-köping; vad hade då den alt. gm:en i Ö R att göra?

Felet FS gjorde var att han vid tidpunkten för sitt livstidsbefrämjande sms hade MJ:s syster i huvudet eftersom han i MJ:s namn lovat systern att höra av sig.

Alt. gm behövde inte vinna någon tid eftersom han redan hunnit ställa huset i ordning. – Däremot hade alt. gm för länge sedan behövt avlägsna sig från trakten och med det snaraste göra sig av med MJ:s mobil.

Alt. gm riskerade ett svars-sms med frågor, eller att FS velat att MJ skulle ringa honom.

Alt. gm har genom sitt sms – antaget FS vid sin hemkomst skulle ha sett texten: ”Jag blir kvar tills i morgon” berett marken för två möjliga scenarion:
a) FS tror att MJ hunnit i väg till T och ringer och frågar efter MJ,
b) FS förstår direkt att något är fel och börjar titta sig omkring.

En alt. gm hade vunnit mer tid genom att ligga lågt och inte skicka något sms till FS, och inte under några som helst omständigheter skulle han ha avsänt ett sms som riskerat att sätta myror i huvudet på FS.

Det är därför FS sökt svära sig fri från sin tankevurpa.

Allt stämmer perfekt!
Det är så skönt att allt nytt som kommit in stödjer den enkla hypotes som åklagaren och de flesta här inne faktiskt har:
FS mördade Marina och försökte dölja brottet.

Jag hoppas att polisen nu lyckas läsa de sms som systern tog emot. De om Lid- Linköping.
Det skulle ytterligare bekräfta systerns historia och stärka denna hypotes.
Citera
2013-12-30, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Nej, och det en himla tur det. Tänk vad många kränkta parasiter det skulle springa omkring här då.
Usch.
Belägg att TR menar att man måste utreda varje kontakt i alla Marinas telefoner.

Man bör nog tolka texten från TR att man skall utesluta att Marina lever först och främst.
Check, det är gjort.

Att hon är mördad.
Check.

Att det finns tillräckligt för att kunna fälla FS för mordet.
Check.

Det är här vi står nu. Resningen är av HD beviljad.
Surt va?
Jag hänger på här i uppmaningen till Quarrel - belägg det fetade.

Belägg vidare att TR ell HR i något enda mål har krävt att samtliga kontakter i ett BOs mobil, FB eller msn ska vara utredda för att alt gm ska anses avförda från utredningen. För det är vad du o ditt anhang påstår måste göras i detta fall. Det är fria fantasier från din sida, helt gripet ur luften, ett påhitt. Det har aldrig hänt tidigare att man ställt såna krav i något mål och det ställs inte nu heller.
Citera
2013-12-30, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Allt stämmer perfekt!
Det är så skönt att allt nytt som kommit in stödjer den enkla hypotes som åklagaren och de flesta här inne faktiskt har:
FS mördade Marina och försökte dölja brottet.

Jag hoppas att polisen nu lyckas läsa de sms som systern tog emot. De om Lid- Linköping.
Det skulle ytterligare bekräfta systerns historia och stärka denna hypotes.

Javisst ingår den i en hypotes. Om den är enkel som du påstår håller nog inte domstolen med om.

På samma sätt stärker den hypotesen om att det är en alt. GM som skickar sms. Hypotesen är då att det är MJ som skickar SMS och gör fordonsförfrågan den 28e liksom bankomatuttag.

Har du sett utredningen om Linköpingsspåret ännu ?
Det enda jag sett är utredningen om att FS försökt vilseleda Polisen - den är ganska innehållslös.
Citera
2013-12-30, 13:24
Bannlyst
Citat:
Jag hänger på här i uppmaningen till Quarrel - belägg det fetade.

Belägg vidare att TR ell HR i något enda mål har krävt att samtliga kontakter i ett BOs mobil, FB eller msn ska vara utredda för att alt gm ska anses avförda från utredningen. För det är vad du o ditt anhang påstår måste göras i detta fall. Det är fria fantasier från din sida, helt gripet ur luften, ett påhitt. Det har aldrig hänt tidigare att man ställt såna krav i något mål och det ställs inte nu heller.

Belägg att Polisen kartlagt och avfört den man som Marina skulle träffa i Linköping.
Citera
2013-12-30, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Belägg att Polisen kartlagt och avfört den man som Marina skulle träffa i Linköping.
Som sagt, belägg att det krävs i något fall att BOs samtliga kontakter ska utredas. Eftersom du sitter och kräver det i detta fall, skulle du öka din trovärdighet genom att visa att rätten kräver såna utredningar för att alt gm ska anses utredd.
Citera
2013-12-30, 13:36
Bannlyst
Citat:
Som sagt, belägg att det krävs i något fall att BOs samtliga kontakter ska utredas. Eftersom du sitter och kräver det i detta fall, skulle du öka din trovärdighet genom att visa att rätten kräver såna utredningar för att alt gm ska anses utredd.

Du kunde inte svara på:
Citat:

Tycker du att det är rimligt att Linköpingsdejten är utredd och avförd ?
Citera
2013-12-30, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Du kunde inte svara på:

Tycker du att det är rimligt att Linköpingsdejten är utredd och avförd ?

Av vilken anledning skulle denna dejt avföras? Vad är han misstänkt för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in